کد خبر: 187795
A
دیده‌بان ایران گزارش می‌دهد؛

پزشکیان، قالیباف و لاریجانی؛ سه چهره کنونی و سابق بهارستان در راه پاستور/ عضو فراکسیون مستقلین مجلس: پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود/ لاریجانی برای انتخابات آماده می شود

پایان غیرمنتظره و زودهنگام دولت سیزدهم، کشور را در تکاپوی انتخابات ریاست جمهوری زود هنگام قرار داده است. از میان اهالی کنونی و سابق بهارستان، نام سه نفر در زمره‌ کاندیدهای انتخاباتی خیابان پاستور شنیده می‌شود؛ محمد باقر قالیباف، مسعود پزشکیان و علی لاریجانی.

پزشکیان، قالیباف و لاریجانی؛ سه چهره کنونی و سابق بهارستان در راه پاستور/ عضو فراکسیون مستقلین مجلس: پزشکیان نامزد  انتخابات ریاست جمهوری می شود/ لاریجانی برای انتخابات آماده می شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ پایان غیرمنتظره و زودهنگام دولت سیزدهم، کشور را در تکاپوی انتخابات ریاست جمهوری زود هنگام قرار داده است. از میان اهالی کنونی و سابق بهارستان، نام سه نفر در زمره‌ کاندیدهای انتخاباتی خیابان پاستور شنیده می‌شود؛ محمد باقر قالیباف، مسعود پزشکیان و علی لاریجانی.

قالیباف، در حال سبک سنگین کردن فضا

قالیباف

گرچه پیش از انتخابات مجلس دوازدهم، پایداریچی‌ها قالیباف را به گوشه رینگ بردند و پرونده‌های مربوط به فرزندانش را به میان آوردند، تا حدی که برخی از تحلیلگران به او پیشنهاد می‌دادند که دور کاندیداتوری برای ریاست مجلس را خط بکشد اما روز گذشته قالیباف با فاصله معناداری از دو رقیب خود، توانست صندلی ریاست مجلس را برای یک سال در اختیار گیرد. اما ریاست او بر مجلس، احتمال نامزدی برای ریاست جمهوری را کم نکرده و نام او همچنان به عنوان یکی از کاندیدهای احتمالی انتخابات پیش‌رو در راهروهای بهارستان شنیده‌ می‌شود. آنچه از برآیند شنیده‌های خبرنگار دیده‌بان ایران از نمایندگان مجلس دوازدهم بر می‌آید، این است که فتح صندلی ریاست مجلس، احتمال آمدن او به صحنه انتخابات را تقویت کرده و او اکنون در حال سبک سنگین کردن فضای انتخاباتی است.

چشم‌پوشی پزشکیان از صندلی نایب رئیسی مجلس برای صندلی ریاست جمهوری

مسعود+پزشکیان (1)

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح‌طلب پنج دوره مجلس و وزیر بهداشت دولت اصلاحات است که مهر رد صلاحیت شورای نگهبان دو بار بر پیشانی او خورده است. پزشکیان یک بار در سال 92 برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد اما از کاندیداتوری انصراف داد و بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری 1400 به صحنه آمد که توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد. او در انتخابات مجلس دوازدهم هم رد صلاحیت شد اما بنابر گفته خودش، با وساطت آیت‌الله خامنه‌ای، تایید صلاحیت شد. اخباری مبنی بر تصمیم قطعی او برای نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز مطرح شد اما پس از آن اعلام کرد که هنوز تصمیم قطعی نگرفته است. با این حال مهرداد لاهوتی، عضو فراکسیون مستقلین بر اساس شنیده‌هایش خبر از تصمیم پزشکیان برای کاندیداتوری در انتخابات هشتم تیر ماه داد. همچنین سید فرید موسوی، دیگر عضو فراکسیون مستقلین مجلس، در گفت و گو با دیده‌بان ایران تایید کرد که پزشکیان قصد نامزدی نایب رئیسی مجلس را داشته است اما با توجه به شرایط پیش آمده، قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را دارد و از صندلی هیات رئیسه مجلس چشم‌پوشی کرده است.

لاریجانی، آماده انتخابات زودهنگام

علی لاریجانی

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری شاید معادلات بیشتر سیاسیون و جناح‌های سیاسی را برهم زده است اما برای علی لاریجانی ماجرا فرق می‌کند. علی لاریجانی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پس از سه دوره ریاست بر بهارستان، قصد نشستن بر صندلی ریاست جمهوری را کرده بود که شورای نگهبان مانع آن شد. با این حال بنابر گفته یکی از نمایندگان مجلس که تمایلی به افشای نامش نداشت، او از همان زمان خود برای را برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آماده کرده است بنابراین شاید بتوان گفت او آمادگی بیشتری نسبت به نامزدهای احتمالی دارد. گرچه لاریجانی در گفت و گوی کوتاهی که اخیرا در روز افتتاحیه مجلس داشت، نامزدی خود را نه رد و نه تایید کرد اما به گفته این نماینده مجلس، تصمیم او برای کاندیداتوری قطعی است.

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر