کد خبر: 170653
A

ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه: گفت و گوی نرگس محمدی و آنجلینا جولی نشان داد وضعیت زندان های ایران بد نیست

ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: براندازان منتقدان جدی این مصاحبه شده‌اند، به دلیل آنکه دروغ‌های آنان را غیرمستقیم برملا کرده است.

ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه: گفت و گوی نرگس محمدی و آنجلینا جولی نشان داد وضعیت زندان های ایران بد نیست

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: گفت‌وگوی نرگس محمدی، زندانی امنیتی با آنجلینا جولی، بازیگر هالیوود باعث شده تا یک بار دیگر نسبت به ادعا‌های براندازان درباره وضعیت زندانیان امنیتی در ایران شبهات جدی به وجود بیاید. نکته جالب توجه این است که خود براندازان منتقدان جدی این مصاحبه شده‌اند، به دلیل آنکه دروغ‌های آنان را غیرمستقیم برملا کرده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه جوان نوشت: یاسمین پهلوی، عروس خانواده پهلوی از اولین منتقدان این مصاحبه بود. یاسمین پهلوی که البته پس از سرنگونی حکومت پهلوی در ایران، با رضا پهلوی ازدواج کرد و تا قبل از انقلاب توهمی «زن، زندگی، آزادی» فعالیت سیاسی هم نداشت، گفته که با وجود این مصاحبه نمی‌تواند ادعا‌های نرگس محمدی در مورد اجازه صحبت ندادن او با فرزندانش را باور کند. او نوشته که «چگونه به یک زندانی سیاسی اجازه صحبت با آنجلینا جولی داده می‌شود، اما او نمی‌تواند اجازه گفتگو با پسرش را بگیرد. این موضوع برای بسیاری از ما یک معماست». چندی قبل در یک روال کاملاً سیاسی، جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی داده شد. آن زمان پسرش علی به رسانه‌ها گفته بود که او و خواهرش دو سال است که نتوانسته‌اند با مادرشان تلفنی صحبت کنند.

مجتبی واحدی، سردبیر سابق روزنامه آفتاب یزد و از نزدیکان سیاسی مهدی کروبی که حالا سال‌هاست در اردوگاه براندازان و ساکن امریکاست، دیگر معترض این گفت‌وگوست. او با بیان اینکه نرگس محمدی با این مصاحبه شایسته کارت قرمز است، می‌گوید: «چرا باید هزینه‌ای در این حوزه بدهیم؛ در مصاحبه‌ای که دوزار حرف حساب در آن وجود ندارد». او ادامه می‌دهد که «اینجا در امریکا وقتی یک امریکایی مصاحبه نرگس محمدی با آنجلینا جولی را کنار حرف‌های ما از مشکلات زندان می‌گذارد به این نتیجه می‌رسد که ما دروغ می‌گوییم». آنچه واحدی و عروس خانواده پهلوی مورد تغافل قرار داده‌اند، این است که کسی فکر نمی‌کند آن‌ها دروغ می‌گویند، بلکه آن‌ها واقعاً دروغ می‌گویند و از آنجایی که طبق آن مثل قدیمی «دروغگو کم حافظه می‌شود»، مراقب نیستند که اقدامات دیگرشان این دروغ‌ها را برملا می‌کند.

نرگس محمدی حتماً با خود می‌اندیشیده که این گفتگو برای او شهرت و اعتباری بیش در میان دولتمردان غربی، افکارعمومی غرب و بالطبع در میان براندازان به همراه خواهد داشت و چنان در این وهم اعتبارآفرینی برای خود و آفرین‌گویی غرب غرق شده که توجه نکرده انجام چنین گفت‌وگویی نشان‌دهنده چگونگی وضعیت او و سایر زندانیان شبیه او در زندان اوین تهران است.

انتشار گفت‌وگوی نرگس محمدی با آنجلینا جولی در نشریه تایم، همچنین موجی از انتقاد در فضای مجازی از سوی براندازان را موجب شد. یکی از فعالان شبکه تروریستی اینترنشنال می‌نویسد: «نرگس محمدی در داخل زندان با آنجلینا جولی صحبت می‌کند، اما با فرزندان خود صحبت نمی‌کند؟! چگونه است که طی سال‌های اخیر مدام می‌گویند او از حق صحبت با فرزندان خود محروم است و خانواده‌اش تأیید می‌کنند، اما خانم محمدی مدام بیانیه می‌دهد و گفتگو می‌کند؟ مردم احمق نیستند، شما بی‌شرف هستید!»

یک کاربر فضای مجازی می‌نویسد: «گفت‌وگوی تلفنی میان نرگس محمدی و آنجلینا جولی حاوی این پیام برای غرب است، که وضعیت حقوق زندانیان در جمهوری اسلامی آن‌قدر هم بد نیست. اینگونه محمدی و جولی به نظام خدمت نمودند.»

برخی براندازان هم در حمایت از نرگس محمدی گفته‌اند که این مصاحبه به صورت مکتوب و از طریق خانواده محمدی انجام شده است، و جولی گفت‌وگوی تلفنی کوتاهی با نرگس محمدی داشته است، اما همین موضوع هم نشان می‌دهد که خانواده نرگس محمدی با وی ارتباط مستمر دارند که توانسته‌اند این مصاحبه را انجام دهند.

پیشتر هم انتشار تصاویر نرگس محمدی پس از اعتصاب غذای او که نشان دهنده اضافه وزن او نسبت به قبل بازداشت بود، باعث طعنه‌هایی به او درباره صدق ادعای او در انجام اعتصاب غذا بود.

دروغ‌های خانواده حسین رونقی در خصوص حال بد او در زندان و شکستن پاهایش، پیش از این باعث آبروریزی عظیمی برای ضدانقلاب شده بود. حالا هم نگرانی امثال مجتبی واحدی از همین روست.

سال گذشته هم بعد از عفو عمومی بازداشتی‌های وقایع پاییز ۱۴۰۱ و آزادی دختری که سی‌ان‌ان مدعی تجاوز به او در زندان شده بود، رنگ جدید موها، سرحال بودن و لاک و کاشت ناخن‌ها دروغ را بر ملا کرد. موارد متعدد از این دست باعث شده که افکارعمومی ادعا‌های ضدانقلاب و جاسوسان امنیتی درباره وضعیت نامناسب در زندان‌های جمهوری اسلامی را همواره با تردید جدی و نزدیک به تکذیب نگاه کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر