سخنگوی جبهه پایداری: نمیتوانیم ۲۹۰ سلمان فارسی برای مجلس پیدا کنیم/اصلاحطلبان در حال حذف شدن هستند، دست و پا میزنند
مجید متقیفر، سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی: اصلاحطلبان و غربگراها، در حال حذفشدن از عرصه قدرت و سیاست هستند و به همین دلیل، دارند دست و پا میزنند و منتظرند که اتفاقی مثل حوادث پارسال، رخ دهد تا بتوانند دوباره فعال شده و با حمایت از اغتشاشات، احکام دینی را به چالش بکشند.
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مجید متقیفر، سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، در گفتوگویی تفصیلی به بیان نکاتی درباره انتخابات مجلس دوازدهم، ویژگیهای گزینه اصلح، وحدت در بین اصولگرایان و ... پرداخته است.
اهم اظهارات او را در ادامه می خوانید.
*{با طرح این سؤال که انقلابی کیست}: انقلابیبودن به معنای فحشدادن به این و آن نیست. انقلابیبودن یعنی پای تعهدات ایستادن. انقلابی یعنی فردی متعهد، با تقوا و با نیت پاک، صادق، توانمند و کاربلد، بصیر، پاک دست، سادهزیست، دشمنشناس، اهل عمل و شجاع در برابر استکبار و هر جریان خلاف منافع و مصالح ملت اعم از داخلی و خارجی.
*{با اشاره به ویژگیهای یک نماینده اصلح}: نماینده اصلح کسی است که به لحاظ توانمندی، تعهد دینی و سابقه خدمتگزاری، بالاتر از بقیه باشد. معلوم است که قطعا ما فرد غیر صالح را نمیخواهیم اما بر اساس متون دینی و فرامین امام(ره) و رهبری، وظیفه داریم از میان داوطلبین صالحی که حتی هر یک با پیروزی در انتخابات میتوانند مفید هم واقع شوند، صالحترین و بهترین آنان را انتخاب کنیم و آنان را برجسته کرده و به مردم معرفی کنیم.
* البته انتخاب گزینه اصلح، اصلاً صفر و صدی نیست. ما نمیتوانیم برای مجلس، ۲۹۰ سلمان فارسی پیدا کنیم و در این زمینه فقط شاخصهای اعلامی از سوی امامین انقلاب ملاک ما است، ولو اینکه از پایداری نباشد.
* اگر کسی رفیق ما نبود اما آدم درستی بود، چه اشکالی دارد به مجلس برود؟ اگر قاطبه نمایندگان انقلابی نباشند، نظام آسیب میبیند زیرا راه خودشان را میروند و وارد معاملات اقتصادی میشوند که نمونههای آن، کم نیست.
* برخی جریانها که توسط مردم از حاکمیت کنار گذاشتهاند، بسیار ناراحتاند. غربگراها برای بازگشت به قدرت، به جای تغییر رویهی غلط گذشته، دیگران را متهم میکنند. اینها میخواهند کشور، دوباره مسیر غرب را برود و مردم را بدبخت کنند.
* اصلاحطلبان و غربگراها، در حال حذفشدن از عرصه قدرت و سیاست هستند و به همین دلیل، دارند دست و پا میزنند و منتظرند که اتفاقی مثل حوادث پارسال، رخ دهد تا بتوانند دوباره فعال شده و با حمایت از اغتشاشات، احکام دینی را به چالش بکشند.
* گاهی هم بعضیها، تابلوی اصولگرایی دارند اما جهتگیریهاشان، به سمت اصلاحات و خلاف اصولگرایی است. اینها در فتنه ۸۸ خوب عمل نکردند. بسیاری از خودیها در سال ۸۸ از نظام جدا شدند و عملاً مقابل نظام ایستادند. اینها که سالیان سال در سطوح بالا مسئول بودند، بیایند و خروجی عملکرد خود را به مردم بگویند اما این کار را نمیکنند. اینها در بحث برجام و سایر موضوعات چون مخالف خواست ملت، مذاکره کردند و به نام ملت و به نمایندگی از آنان علیه ملت تصمیمگیری کردند، حاضر به مناظره با مخالفین نیستند.
* {با اشاره به پیش ثبتنام انتخابات مجلس دوازدهم}: چه از کسانی که در حال حاضر نماینده هستند و چه از دوستان دیگری که میشناختیم، درخواست کردیم که پیشثبتنام کنند و عدد بالایی را هم در نظر گرفتیم زیرا باید نهایت دقت صورت بگیرد تا وظیفه خود را به طور کامل انجام بدهیم و فرد اصلح را انتخاب کنیم.
*{ با اشاره به روند وحدت اصولگرایان برای انتخابات آینده}: اگر فضا به سمت شایستهگزینی و انتخاب اصلح رفت، سعی خواهیم کرد با سایر نیروهای انقلابی وحدت کنیم؛ در غیر این صورت به حداکثر افراد مشترک در فهرستها برسیم. اگر هم فضا به سمت شایستهگزینی نرفت، سعی میکنیم شکاف زیاد نشود.
* در صورت اختلاف سلیقه و حتی عدم توافق، تلاش ما عدم تضعیف گروههایی است که در دایره اصولگرایی تعریف میشوند. از آنها نیز دعوت میکنیم، پایداری را تضعیف نکنند؛ زیرا منفعت این کار، به دشمن میرسد.
*{ با انتقاد از کمکاری مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات}: مجلس، درباره سیاستهای ابلاغی انتخابات، کم لطفی کرد و آنطور که انتظار داشتیم، عمل نکرد. مجلس میتوانست دقت بیشتری داشته باشد و قانون انتخابات را غنیتر کند. البته انصافاً قانون موجود، بهتر از قانون قبل است. امیدواریم که در آینده، اصلاحیه بخورد و کاستیهای آن جبران شود.
*اصلاحطلبان میگویند سفره مردم کوچک شده است. سفره مردم را به قدری کوچک کردید که هر قدر بزرگ شود، باز هم کوچک دیده میشود. مردم را بیکار کردید و حالا طلبکار هم هستید؟
*{ با اشاره به ادعای وجود شکاف میان جبهه پایداری و سایر گروههای اصولگرا مثل شورای وحدت و شورای ائتلاف}: وحدت، ضد شکاف است. حضرت امام(ره) نیز همیشه میفرمودند که وحدت کلمه داشته باشید؛ امام نگران تفرقه بودند. کلمه در اسلام به معنی آرمان و فکر است. اگر همه با همدیگر، حول محور اسلام، جمع شوند، هیچ اختلافی پیش نمیآید. این نوع جمعشدن، پایدار است و از بین نمیرود. آیتالله مصباح یزدی نیز همیشه توصیه میکردند شما مذاکره را تعطیل نکنید و مذاکره، چه به وحدت بیانجامد چه نیانجامد، مفید است؛ وحدت هر اندازه شد باید وحدت کنید، مگر به جایی برسید که خط قرمز است.
* وحدت کلمه یعنی اینکه خودت را کنار بگذار و منافع مردم، دین و نظام را ببین. باید تعصبات گروهی را کنار بگذاریم و به شاخصهایی که روی آنها اتفاق نظر داریم، توجه کنیم. حضرت امام(ره) و رهبری، از مشترکات میان اصولگراها هستند. بنابراین چه اشکالی دارد شاخصهای وحدت را از میان رهنمودهای این دو بزرگوار انتخاب کنیم؛ نه اینکه در جلسات بنشینیم و هیچ حرفی از رهنمودهای کاربردی ایشان نباشد.
*{ با اشاره به موضع این جبهه درباره طرح «ساماندهی فضای مجازی}: القای این تحلیل که جبهه پایداری پشت این طرح قرار دارد، انحرافی است. وقتی مصالح و منافع کشور به خطر میافتد، باید در کجا مقابل آن بایستیم؟ شرف انسانی و اسلامی ما را به حراج میگذارند، بعد ما بنشینیم بگوییم که چون به ما تندرو میگویند، باید سکوت کنیم. غوغای رسانهای ایجادشده در خصوص طرح ساماندهی، سیاهنمایی و به انحرافکشیدن افکار عمومی بود که در آن ادعا شد، میخواهند آزادی را بگیرند. متقیفر با بیان اینکه همهی کشورها به دنبال جلوگیری از آزادی مخرب هستند، افزود: هیچ حاکمیتی اجازه نمیدهد نسلها نابود شوند. علاوه بر اصلاحطلبان، حتی برخی از اصولگراها نیز مخالف بودند اما جبهه پایداری رسماً طرفدار این طرح است. یکی از دلایل انقلابیبودن مجلس یازدهم، همین موضوع ساماندهی است.
*{ درباره انتساب عنوان «پدر معنوی جبهه پایداری» به مرحوم آیتالله مصباحیزدی}: پدر معنوی، تعبیر خوبی نیست. برای درک بهتر موضوع، ابتدا باید به ضرورت و نحوه تشکیل جبهه پایداری آشنا شوید. بعد از خانهنشینی ۱۱ روزه رئیسجمهور اسبق و آشکارشدن آثار اولیه انحراف، خصوصاً تقابل با رهبر انقلاب، این نگرانی برای دوستانی که نزدیک به وی بودند ایجاد شد که با علنیشدن موضوع برای عموم مردم به ویژه نیروهای انقلابی، آنان دچار تحیر شوند. چون آنها به امید اجرای اهداف امام(ره) و رهبری از وی حمایت کرده بودند. قرار شد تا اتخاد تدابیر اساسی، خیمه و عَلم اولیهای ایجاد شود تا موقتاً حزباللهیها در آن متشکل گردند؛ اما این نگرانی مطرح شد که از کجا معلوم این جمع هم مانند آنان به انحراف کشیده نشود.
* پس تصمیم بر این شد با استناد به حدیث «رجوع به فقها در عصر غیبت»، به فقهای عادل مراجعه کنیم و در خصوص ضروت تشکیل چنین مجموعهای و همچنین اطمینان از پذیرش آنان جهت بررسی همه مصوبات برای عدم انحراف از اسلام و مصلحت، کسب تکلیف کنیم. بنا شد چون مراجعه مستقیم و بهرهمندی از نظرات رهبری در هر زمان، ممکن و معقول نیست، به تعدادی از فقها که نزدیکترین گفتمان را به ایشان دارند، رجوع کنیم و از نظرات مشورتی آنها بهره ببریم.
* حتی در اساسنامه جبهه پایداری، بندی را آوردیم که فقها میتوانند جبهه را منحل کنند که البته وزارت کشور در دولت آقای روحانی، این بند را حذف کرد. در واقع ارادهی انحلال جبهه را به دست فقها دادیم؛ یعنی هر زمان تشخیص دادند که جبهه از مدار اسلام خارج شده، میتوانند فعالیت جبهه را تمام کنند؛ الان هم قائل به این موضوع هستیم.