کد خبر: 166007
A
در پی وضعیت آرمیتا گراوند؛

پیشنهاد یک فعال سیاسی اصولگرا به وزارت کشور: تشکیل تیم مستقل رسانه‌‏ای حـرفه‌‏ای

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا، در یادداشتی درباره ماجرای آرمیتا گراوند، خطاب به احمد وحیدی (وزیر کشور و رئیس شورای‌ امنیت کشور) نوشت: یکی از راه‌های ساده و نتیجه‌بخش این است که گروه کوچکی از چهره‌های شاخص رسانه‌ای مستقل از دولت و نهاد‌های حکومتی که مراتب حرفه‌ای بودن، تعهد، امانت‌داری، صداقت، بی‌طرفی، انصاف و شجاعت آن‌ها مورد تأیید اکثر اصحاب رسانه است و به آن‌ها اعتماد وجود دارد، به هنگام بروز رخداد‌هایی که اطلاع‌رسانی درست و دقیق و اطمینان‌بخشی و آرامش دادن به افکار عمومی لازم است، فرصت پیدا کنند با حضور میدانی و جمع‌آوری اطلاعات و انتشار بدون سانسور، راه را بر شیطنت رسانه‌های بیگانه و اخبار مخدوش و شبهه‌آفرینی ببندند.

پیشنهاد یک فعال سیاسی اصولگرا به وزارت کشور: تشکیل تیم مستقل رسانه‌‏ای حـرفه‌‏ای

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا، در یادداشتی درباره ماجرای آرمیتا گراوند، خطاب به احمد وحیدی (وزیر کشور و رئیس شورای‌ امنیت کشور) نوشت: «ماجرای این روز‌ها که فضای خبری را تحت تاثیر قرار داده، به کما رفتن دختری دانش‌آموز در متروی تهران است. این موضوع می‌توانست یک حادثه کاملاً معمولی باشد، اما، چون به اتفاق سال گذشته برای مهسا امینی که منجر به اعتراضات و بحران عمومی شد، پیوند خورد، به یک جنجال تبدیل گردید. این‌گونه حوادث ظرفیت آن را دارند که تبعات جبران‌ناپذیری ایجاد کنند. این تبعات بیش از اینکه ناشی از حادثه‌ای باشد که همیشه احتمال رخ‌دادنش وجود دارد، متأثر از ناکارآمدی و استیصال نظام رسمی خبررسانی است که قادر به اقناع افکارعمومی نیست، چون اعتمادی به آن وجود ندارد و پیش از این بار‌ها سوگیری و خلاف واقع‌گویی آن ثابت شده است. با توجه به این واقعیت که متاسفانه مرجعیت رسانه‌ای صداوسیما و خبرگزاری‌های دولتی و حکومتی نابود یا دست‌کم مخدوش است، یکی از راه‌های ساده و نتیجه‌بخش این است که گروه کوچکی از چهره‌های شاخص رسانه‌ای مستقل از دولت و نهاد‌های حکومتی که مراتب حرفه‌ای بودن، تعهد، امانت‌داری، صداقت، بی‌طرفی، انصاف و شجاعت آن‌ها مورد تأیید اکثر اصحاب رسانه است و به آن‌ها اعتماد وجود دارد، به هنگام بروز رخداد‌هایی که اطلاع‌رسانی درست و دقیق و اطمینان‌بخشی و آرامش دادن به افکار عمومی لازم است، فرصت پیدا کنند با حضور میدانی و جمع‌آوری اطلاعات و انتشار بدون سانسور، راه را بر شیطنت رسانه‌های بیگانه و اخبار مخدوش و شبهه‌آفرینی ببندند. فراهم کردن چنین امکانی نتایج بسیار ملموس و مبارکی برای کشور خواهد داشت. به امتحانش می‌ارزد». گفتنی است، آرمیتا گراوند دختر نوجوان دانش‌آموز در واگن متروی تهران دچار حادثه شد. گفته شده که وی بیهوش شد و بعد از بستری شدن در بیمارستان به کما رفت. روایت‌های مختلفی درباره این حادثه منتشر شده و برخی مدعی برخورد فیزیکی ماموران با وی هنگام تذکر حجاب شده بودند. ویدئویی از اظهارات پدر و مادر وی منتشر شده بود و از مردم درخواست کرده بودند که برای بهبود حال دخترشان دعا کنند. همچنین، ویدئویی با عنوان «ماجرای بیهوش شدن آرمیتا گراوند از زبان همکلاسی‌هایش» در رسانه‌های رسمی منتشر شده بود. روزنامه گاردین نیز در گزارشی به نقل از شاهدان عینی، ادعاهایی در خصوص برخورد فیزیکی با وی مطرح کرده بود. برخی رسانه‌ها نیز مدعی بازداشت مادر وی شده بودند که خبرگزاری قوه قضائیه آن را رد کرده بود و نوشت: «مادر آرمیتا گراوند بازداشت نشده است». این رسانه‌ها مدعی ممانعت از دیدار پدر و مادر آرمیتا گراوند با وی در بیمارستان شده بودند. بعد از طرح ابهاماتی در خصوص این حادثه، صداوسیما در گزارشی، ویدئویی از لحظات حضور آرمیتا در مترو منتشر کرده بود و ادعاهای برخورد فیزیکی با وی را رد کرد. البته بعد از انتشار این ویدئو، برخی کاربران مجدداً ابهاماتی در خصوص این حادثه مطرح کرده‌اند.

مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران نیز روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص آخرین وضعیت دختر ۱۶ساله مصدوم در ایستگاه مترو میدان شهدا گفت: «روز گذشته به همراه تعدادی از مدیران عیادتی از این فرد داشتیم و ما در کنار این دختر و خانواده این فرد مصدوم هستیم و از مردم می‌خواهیم برای بهبود وضعیت این مسافران مترو دعا کنند. وقتی که این دختر در داخل واگن بیهوش می‌شود و سر این فرد به بدترین نقطه که درب ورودی واگن است، برخورد می‌کند در سریع‌ترین اقدام از توقف قطار جلوگیری شد و با حضور به موقع عوامل اورژانس، این فرد به مراکز درمانی منتقل شد». وی همچنین از توسعه کنترل هوشمند مسافران در این ناوگان خبر داد و گفت: «در راستای حفظ امنیت و آسایش مسافران دوربین‌های عبور و مرور در ایستگاه‌ها افزایش پیدا می‌کند. ما هر چقدر بتوانیم در راستای حفظ آرامش مسافران گام برداریم کم است و هدف اصلی شرکت بهره‌برداری مترو اولویت اول خدمات مناسب و دوم حفظ آرامش و آسایش مسافران است. ناوگان مترو تهران یک شهر زیرزمینی است که روزانه چند میلیون نفر تردد می‌کنند و برخی مواقع اتفاق غیرقابل پیش‌بینی برای مسافران پیش می‌آید، اما در این شرایط به راهبران و کارکنان شرکت مترو تاکید می‌کنیم که اقدام فوری در راستای حفظ آرامش و سلامت مسافران انجام دهند. در کنار خدمات‌رسانی حمل‌ونقلی به مسافران تلاش داریم مسافران در محیطی آرام و مناسب به سفر بپردازند».

منبع: هم‌میهن

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر