کد خبر: 165581
A

انتقاد ارگان مطبوعاتی دانشگاه آزاد از جمیله علم الهدی: سود برگزاری چنین جشنواره‌هایی بر بدنه اصلی زنان کشور چیست؟

روزنامه فرهیختگان از برگزاری جشنواره خورشید طی روزهای اخیر انتقاد کردند و نوشت: سود حاصل از برگزاری چنین جشنواره‌هایی بر بدنه اصلی زنان کشور چیست؟

انتقاد ارگان مطبوعاتی دانشگاه آزاد از جمیله علم الهدی: سود برگزاری چنین جشنواره‌هایی بر بدنه اصلی زنان کشور چیست؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ارگان مطبوعاتی دانشگاه آزاد در یادداشتی تلویحا به نقد جمیله علم الهدی، همسر رئیس جمهور پرداخته و نوشته است:

اگر برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌هایی از آنچه که ذکر شد برای بازنمایی تصویر زن مسلمان ایرانی در کشور مهم است و قرار است حال بهتری برای زنان ایرانی بسازد به همان اندازه یا حتی بیشتر رسیدگی به مصائب و مشکلات آنان در حوزه‌های مختلف اجتماعی نیز مهم است و برای این موضوع به همان اندازه باید هزینه و رسانه خرج کرد. مسائل و مشکلاتی که نباید زیر فرش زرین زیباسازی بروند بلکه باید آنها را بیرون کشید و از ریشه حل‌شان کرد. 

  از نتایج این همایش‌ها برایمان بگویید

در سال‌های اخیر برنامه‌ها، همایش‌ها و جشنواره‌های اختصاصی زنانه مختلف و حتی پرخرجی ایجاد شده‌ است. همایش‌هایی که قصد داشته چهره‌ بین‌المللی ایران را در مسائل زنان نشان دهد. از همایش بانوان تاثیرگذار در زمستان سال گذشته گرفته تا جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید که در چندروز اخیر در مشهد برگزار شد و میهمان‌های مختلفی نیز به کشور آمدند. همایش زنان تاثیرگذار در تهران با همین عنوان عجیب درحالی در کشور برگزار شد که انفعال ما در کمیسیون مقام زن سازمان ملل و همچنین غائله‌های تلخ سال گذشته باعث حذف ایران شد. برخی رسانه‌ها درباره این کنگره نوشتند که حضور نمایندگانی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل حداقل می‌توانست بخش عمده‌ای از این رویداد باشد تا به جایگاه ایران کمک کند. اما مدعوین رویداد بیشتر همسران مقامات و رئیس‌جمهور کشورهایی بودند که شاید ایران مراودات فرهنگی و سیاسی چندانی هم با آنها ندارد. 

چندی پیش نیز جشنواره رسانه‌ای خورشید با دو هدف زن و رسانه و معرفی جایگاه واقعی زن مسلمان به دنیا برگزار شد. جشنواره‌ای که به گفته شهردار مشهد 100 زن فعال رسانه‌ای آزاداندیش و استکبارستیز از بیش از 45 کشور و حدود 120 خبرنگار زن ایرانی در آن حضور پیدا کردند و به گفته وی فرصت ارزشمندی برای معرفی و انعکاس جایگاه واقعی زنان ایرانی و واقعیت زیست زنان مشهدی در سطح بین‌المللی بود. اما آیا می‌توان بعد از پایان این جشنواره دستاوردهای به‌دست‌آمده در آن بازگو شود؟ آیا ارتباطات بین‌المللی به‌دست‌آمده در این دست جشنواره‌ها در طول سال منجر به رشد و توسعه‌ای در حوزه زنان چه در داخل و چه در خارج از کشور خواهد بود؟ سود حاصل از برگزاری چنین جشنواره‌هایی بر بدنه اصلی زنان کشور چیست؟ حالا که دولت و حکمرانی به این نتیجه رسیده ‌است که باید تصویر مخدوش‌شده از ایران در رسانه‌های بین‌المللی را تغییر دهد و درپی همکاری‌های مختلف بین‌المللی است، قرار نیست این تصویر در داخل ایران نیز به زنان کشور نشان داده شود تا فقط تصور محفلی برای جایزه و تشکر به نام زنان نباشد؟

  «فعال حوزه زنان» باش و بالا برو

در سال‌های اخیر واژه «فعال حوزه زنان» عنوانی است که برخی فعالان مجازی و کاربران شبکه‌های اجتماعی برای خودشان انتخاب کردند و سعی کردند ذیل این عنوان فعالیت کنند. فعالانی که شاید عمق و اوج فعالیت‌هایشان چند پست یا توییت بیشتر نباشد اما این عنوان و همزمانی آن با ترند بودن موضوع زنان راه میان‌بری برای رشد رسانه‌ای و حتی سیاسی افراد مختلف شده‌ است. افرادی که همین موضوع باعث شده تا راه‌های صدساله را یک‌شبه طی کنند و تبدیل به شبه‌متخصص‌های یکی‌دوساله در مسائل زنان می‌شوند و آن‌طور که پیداست به جای حل مساله شاهد شلوغ‌کاری‌های رسانه‌ای و حتی دعواهای جناحی زیادی در این موضوع هستیم که نه‌تنها باری از دوش جامعه زنان کشور برنداشته بلکه بیشتر محفلی برای بحث‌های استادیومی شده‌ است. 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر