حمله ارگان مطبوعاتی وابسته به سپاه به شهرداری: دفاع مقدس آن قدر اعتبار دارد که لازم نباشد برای تبلیغ با آن به عکس سلبریتیها متوسل شویم
روزنامه جوان نوشت: دفاع مقدس آن قدر اعتبار و ارزش دارد که لازم نباشد برای تبلیغ با آن به عکس سلبریتیهایی که همه اعتبار خود را از بازی در فیلمهای دفاع مقدس گرفتهاند، متوسل شویم!
به گزارش سایت دیدهبان ایران؛ ارگان مطبوعاتی وابسته به سپاه نوشت: بیلبوردهای شهرداری تهران در هفته دفاع مقدس به برخی دیالوگهای آثار دفاع مقدسی اختصاص دارد که لاجرم در اغلب آنها از چهره برخی سلبریتیهای هنرپیشه سینما استفاده شده است. در واقع مردم به جای چهره شهدای دفاع مقدس و سرداران شهید، چهره چند سلبریتی را رؤیت میکنند و به جای سخنان شهدا، دیالوگهایی را از نظر میگذرانند که حدیث نفس فیلمسازان دفاع مقدسی است، نه شهدای دفاع مقدس!
با نگاهی آسیبشناسانه به موضوع بیلبوردهای سینمایی در هفته دفاع مقدس باید گفت که دفاع مقدس را نمیتوان و نباید از روی آثار سینمایی دفاع مقدس به جامعه معرفی کرد (با تمام احترامی که به سینمای دفاع مقدس قائلیم و آن را یک دستاورد ارزشمند هنری میدانیم)، در واقع سینمای دفاع مقدس خود در برهههای مختلف دچار آسیبهای جدی بوده است. چه بسیار فیلمهای دفاع مقدسی که نتوانستهاند به اصل موضوع دفاع مقدس وفادار باشند و دچار افراط و تفریط و دیدگاههای شخصی شدهاند.
بهترین فیلمهای دفاع مقدسی تاریخ سینما نیز بهطور کامل از این آسیب برکنار نبودهاند و این حقیقتی است که حتی فیلمسازان بزرگ این عرصه نیز به آن اذعان دارد. ممکن است یک فیلمساز اگر قرار باشد فیلمی را که ۲۰ سال پیش ساخته امروز و با اطلاعات و تجربیات زمان حال بسازد چیز دیگری از آب دربیاید.نکته بعدی اینکه تقطیع یک دیالوگ از یک فیلم و برجسته کردن آن میتواند در انتقال پیام به مخاطب گمراهکننده باشد.
دفاع مقدس آن قدر اعتبار و ارزش دارد که لازم نباشد برای تبلیغ با آن به عکس سلبریتیهایی که همه اعتبار خود را از بازی در فیلمهای دفاع مقدس گرفتهاند، متوسل شویم!