کد خبر: 165358
A

امام جمعه اصفهان: جمهوری اسلامی خود را به قله نزدیک کرده/ نباید فریب علوم ظاهری و سبک زندگی‌های مدرن را خورد

سیداحمد محمودی، امام جمعه اصفهان: اگرچه دانش و علم بسیار ارزشمند و مؤثر است، اما نباید فریب علوم ظاهری و سبک زندگی‌های مدرن را خورد، زیرا دیروز جاهلیت به مدلی دیگر و امروز به شکلی دیگر خودنمایی می‌کند.

امام جمعه اصفهان: جمهوری اسلامی خود را به قله  نزدیک کرده/ نباید فریب علوم ظاهری و سبک زندگی‌های مدرن را خورد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام سیداحمد محمودی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان در مُصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود: باید پیش از آنکه دشمن، قلب و تفکر جوانان ما را بدست بگیرد، گنجینه‌های نورانی حماسه دفاع مقدس و ایثار را به نسل جوان بازشناساند.

وی افزود: شهیدان الگویی برای همه زمان‌ها هستند و منش و سیره آنها باید به نسل امروز معرفی شود.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: حکمت، گمشده مؤمن است و شهدا هم بدنبال حکمت بوده و امروز نیز این حکمت در قالب ساخت و پرتاب ماهواره نور، با برکت خون شهدا به ثمر نشسته است.

وی همچنین با بیان اینکه در این مدت سربازان گمنام امام زمان(عج) ضربات سنگینی بر پیکره دشمن وارد کرده‌اند و این نیز از ثمرات همین حکمت‌هاست، تصریح کرد: البته کشورهای دیگری هم امکان ساخت و پرتاب ماهواره را دارند، اما جمهوری اسلامی با توسل به حکمت و تدیُن، خود را به قُله موفقیت نزدیک کرده است.

حجت‌الاسلام محمودی گفت: اگرچه دانش و علم بسیار ارزشمند و مؤثر است، اما نباید فریب علوم ظاهری و سبک زندگی‌های مدرن را خورد، زیرا دیروز جاهلیت به مدلی دیگر و امروز به شکلی دیگر خودنمایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز به برکت اسلام و قرآن، رفتار و فرهنگ ما نیز پیشرفت کرده است، بیان داشت: تنها عنصر نجاتبخش که انسان را به تمدن نوین اسلامی می‌رساند، رعایت دستورات الهی و فرامین دینی است.

خطیب جمعه اصفهان همچین با تبریک "هفته دفاع مقدس" گفت: روز گذشته رهبر معظم انقلاب به مناسبت برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان پیامی صادر کردند که در عین کوتاهی، بسیار اندیشمنانه و پُرمغز بود.

وی اضافه کرد: شهدا ستارگان راهنما و هدایت بشریت محسوب می‌شوند و در خیر دنیا و آخرت ما موثرند زیرا در جای جای مملکت حتی در مناطق کوچک و روستاها ما شهید وجود دارد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام محمودی همچنین با اشاه به سفر روز جاری رئیس جمهور به اصفهان اظهار داشت: جایزه مصطفی(ص) یک جایزه نوبل اسلامی است که هدفش انگیزه حکیمانه و بدنبال معرفی نخبگان و تقدیر از بزرگان علم در دنیای اسلام است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر