کد خبر: 162184
A

دعوت ملک‌سلمان از رئیسی برای سفر به عربستان

«فیصل بن‌فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست خبری با امیرعبداللهیان گفت: 🔹 انتظار ما برای باز کردن یک صفحه جدید در روابط دو کشور است؛ روابطی که براساس برادری اسلامی صورت می‌گیرد. 🔹 تمایل خالصانه‌ای برای افزایش اعتماد متقابل و گسترش همکاری بین دو کشور داریم. 🔹 خواستار اجرای توافقات قبلی بین دو کشور به‌ویژه در حوزه‌های امنیتی هستیم. من به همتای ایرانی خود اطمینان دادم که منتظر مرحله جدیدی در روابط دو کشور هستیم.

دعوت ملک‌سلمان از رئیسی برای سفر به عربستان

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزیر خارجه عربستان در دیدار با امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه گفت: ما انتظار داریم رئیسی به زودی به عربستان سفر کنند، ملک سلمان در این خصوص دعوتنامه رسمی نوشته است.

امیرعبداللهیان گفت: در گفت‌وگوهای امروز در حوزه ورزش، اتفاق‌نظر داریم که تیم‌های ورزشی دو کشور بازی‌های دوستانه رفت‌وبرگشت را انجام بدهند و از جمله تیم‌های مطرح و برتر فوتبال بین دو کشور بازی‌های دوستانه‌ای را تدارک ببینند.

در این سفر علیرضا عنایتی، سفیر جدید ایران در عربستان نیز امیرعبداللهیان را همراهی می کند. عنایتی قرار است پس از ورود به ریاض، رسما فعالیت خود را به عنوان سفیر جدید ایران در این کشور آغاز کند.

سفارت ایران در ریاض و سرکنسولگری آن در جده، پس از هفت سال رسماً ۱۶ و ۱۷ خردادماه با حضور برخی از مقامات ایرانی و عربستانی بازگشایی شدند.

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان چهارمین دیدار آنها از زمان آغاز دوباره روابط دیپلماتیک است. امیر عبداللهیان و فیصل بن فرحان پیشتر در پکن، کیپ تاون و تهران دیدار داشتند و اکنون در ریاض، برای اجرایی سازی توافقات قبلی مذاکره می کنند.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان ۲۷ خرداد در سفر به تهران، با مقامات ایرانی دیدار داشته و در این سفر از وزیر خارجه و رئیس جمهوری ایران برای سفر به عربستان سعودی دعوت رسمی کرد.

گفته می‌شود در جریان سفر امیر عبداللهیان به ریاض، مقامات دو کشور در ارتباط با موضوعات دو جانبه و مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی گفتگو و رایزنی می کنند.

اطلاعات و شواهد نشان می‌دهند که این سفر و دیدارها و توافقات احتمالی مقامات ایران و عربستان، واکنش‌های فراوانی را در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای به همراه خواهد داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر