کد خبر: 158731
A

واکنش وزارت خارجه به مرخصی مالی: تغییر افراد تغییر چندانی در مسیر سیاست‌ها ایجاد نمی‌کند

سخنگو وزارت امور خارجه در باره مرخصی مالی مطرح کرد: در خصوص اتفاقات داخلی کشورها اظهار نظر نمی‌کنیم؛ برای ما رفتار و عملکرد دولت آمریکا مهم است و نه اشخاص، چرا که تغییر افراد نمی‌تواند تغییر چندانی در مسیر سیاست های آنها داشته باشد.

واکنش وزارت خارجه به مرخصی مالی: تغییر افراد تغییر چندانی در مسیر سیاست‌ها ایجاد نمی‌کند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: شاهد تحولات بسیار مهم و فراگیری در فرانسه هستیم. زمینه آن هم شلیک مستقیم پلیس فرانسه به یک نوجوان فرانسوی است که از جامعه مهاجران این کشور بوده است. این شلیک از فاصله کمتر از یک متر بوده و موجب مرگ آن نوجوان شد و پس از آن شاهد آغاز اعتراضات در شهرهای مختلف فرانسه هستیم؛ این اعتراضات به خشونت پلیس این کشور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: موضع رسمی ما در خصوص تحولات فرانسه اعلام شده است، دولت فرانسه توصیه ها و مواضع حکیمانه‌ای که از موضع یک کشور رعایت کننده حقوق بشر به دیگران دارد را در حق معترضان کشور خود رعایت کنند. توصیه می‌کنیم که مقامات فرانسوی صدای شهروندان خود را بشنوند، رفتارهای تبعیض آمیز و خشونت آمیز را کنار گذارند، به خواسته های قانونی مردم و معترضین فرانسه توجه کنند و از خشنونت نسبت به معترضین بپرهیزند. ما در خصوص تحولات ایران شاهد صرفا توصیه از سوی فرانسه نبودیم بلکه شاهد دخالت آن، گفتارها و رفتارهای تحریک آمیز این کشور بودیم. آنچه در ایران اتفاق افتاد بخشی از آن ناشی از رفتارهای تحریک آمیز برخی کشورها از جمله فرانسه بود.

کنعانی در پاسخ به سوالی در خصوص مرخصی اجباری رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات با ایران تصریح کرد: در خصوص اتفاقات داخلی کشورها اظهار نظر نمی‌کنیم؛ برای ما رفتار و عملکرد دولت آمریکا مهم است و نه اشخاص، چرا که تغییر افراد نمی‌تواند تغییر چندانی در مسیر سیاست های آنها داشته باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر