کد خبر: 157689
A

واکنش نماینده شیراز به «تبعید» زنان بی‌حجاب: فکری به حال زنان خیابانی کنید/ حجاب فقط برای زنان نیست؛ چرا برای مردی که مزاحم زنان در خیابان می‌شود، قانونی نداریم؟

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: از نظر من حجاب مردها مهم‌تر از زن‌ها است و نکته‌ی دیگر مزاحمت مردها برای خانم ها بوجود می‌آوردند و امروز قانونی برای آن وجود ندارد برای خانمی در خیابان بوق می‌زنند و مزاحمت ایجاد می‌کنند. در بحث حجاب زن و مرد ندارد و همیشه فکر می‌کنیم زن باید حجاب داشته باشد در حالیکه مرد هم باید حجاب داشته باشد.

واکنش نماینده شیراز به «تبعید» زنان بی‌حجاب: فکری به حال زنان خیابانی کنید/ حجاب فقط برای زنان نیست؛ چرا برای مردی که مزاحم زنان در خیابان می‌شود، قانونی نداریم؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز و عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتقاد چند روز قبل دبیر کارگروه زیست عفیفانه شورای فرهنگ عمومی از عدم وجود برخی مجازات‌ها نظیر تبعید در لایحه حجاب گفت: مجلس تصمیم گیرنده است و این لایحه است. لایحه یعنی دولت می‌تواند آن را اجرا کند. حجاب هم یک بحث فرهنگی عقیدتی است و با اجبار نمی‌شود و باید محتاطانه از کنار آن گذشت و بیشتر ارشاد کرد و ضد انقلاب‌ها هم تنها کاری که می‌کنند روی حجاب مانور می‌دهند و به نظرم باید خیلی هوشمندانه و مدبرانه در کنارش بود و نباید جامعه را تحریک کرد و ولنگاری باشد. کسی که از تبعید می‌گوید خواهش میکنم فکری برای زن‌های خیابانی کند، آن‌ها هم آدم هستند و وقتی با آن ها صحبتی می‌شوند، می‌گویند شغلی نداریم و از شوهرم جدا شدم، وظیفه من به عنوان نماینده است که امکانات در اختیارش بگذارم و شغل به وجود بیاورم، چه کسی دلش می‌خواهد اینگونه به او بی‌حرمتی شود ما ابتدا باید راه حل داشته باشیم و اگر کسی با امکاناتی که در اختیارش گذاشتیم باز قصد خراب کردن جامعه را داشت آن موقع باید با توجه به قانونی که تصویب می‌شود برخورد کرد..

پاک فطرت با بیان اینکه چون در لایحه حجاب و عفاف به مسائل فرهنگی پرداخته نشد مجلس به دو فوریتی رای نداد و یک فوریت را تائید کرد، گفت: لایحه به کمیسیون‌های مربوطه رفت تا به صورت دقیق بررسی شود تا مسائل فرهنگی را ببیند که از نظر بنده مسائل فرهنگی قالب بر مسائل انتظامی است و مسئله دیگری که در آن دیده نشده حجاب مردها است، از نظر من حجاب مردها مهم‌تر از زن‌ها است و نکته‌ی دیگر مزاحمت مردها برای خانم ها بوجود می‌آوردند و امروز قانونی برای آن وجود ندارد برای خانمی در خیابان بوق می‌زنند و مزاحمت ایجاد می‌کنند. در بحث حجاب زن و مرد ندارد و همیشه فکر می‌کنیم زن باید حجاب داشته باشد در حالیکه مرد هم باید حجاب داشته باشد. به نظر من از دهان مرد هم حجاب است که چچه چیزی را بیان میکند، خیلی از مسائل دیگر باید در آن بیاید و از نظر بنده این لایحه ناقص است.

نماینده مردم شیراز در پاسخ به سوال که آیا مجلس تحت تاثیر نظرات ائمه جمعه و دیگر افراد قرار می‌گیرد: نه قرار نمی‌گیریم. مقام معظم رهبری فرمودند در قوانینی که تصویب می‌کنید سعی کنید جوزده نشوید و سعی کنید احساساتی برخورد نکنید. نماینده باید ۸۵ میلیون جمعیت را ببیند و بنده که در خدمت شما هستم نماینده ۸۵ میلیون جمعیت هستم و باید کاری کنم که فرهنگ ایرانی اسلامی قالب شود، بنابراین فکر میکنم که اساس مجلس در بحث حجاب است و البته وضع فعلی هم خیلی قابل قبول نیست و خیلی حجاب در دو تار مو نیست و حجاب خیلی چیزها است که مجلس هم به این نتیجه رسیده که باید وقت بگذارد و با دقت انجام دهد .

منبع: جماران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر