کد خبر: 157688
A

میرمحمدی، نماینده یزد: هدف ما این است که بی‌حجابی را در این کشور ریشه کن کنیم

نماینده مردم یزد عنوان کرد: هدف ما این است که بی‌حجابی را در این کشور ریشه کن کنیم. بعضی دوستان دغدغه جدی دارند و فکر میکنم باید هر چه زودتر این اتفاق بیافتد.

میرمحمدی، نماینده یزد: هدف ما این است که بی‌حجابی را در این کشور ریشه کن کنیم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ لایحه پر سر و صدای حجاب و عفاف پس از اما و اگرها و انتقادات از سوی برخی روحانیون، مسئولان و مردم بالاخره در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت؛ لایحه‌ای که بسیاری بر این باور هستند صرفا جرم انگاری است و از مقوله فرهنگ در آن صحبتی نشده است. 

در بند الف ماده ۱، مأمورین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که ضابط قوه قضائی محسوب می‌شوند مکلف شده اند نسبت به اشخاصی که در ملاء عام یا اماکن عمومی یا فضای مجازی اقدام به نقض هنجارهای اجتماعی از جمله کشف حجاب می‌نمایند در مرتبه اول و از طرق مقتضی یا با استفاده از فناوری‌های نوین و سامانه‌های هوشمند نظیر ارسال پیامک تذکر دهند.

در این باره سید جلیل میرمحمدی میبدی نماینده مردم یزد  و عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: به فرموده حضرت آقا بحث حجاب و عفاف واجب شرعی و سیاسی است که دغدغه‌ی جدی متدینین و مردم عزیز کشور است. ما باید لایحه‌ای را مصوب کنیم که عملیاتی و اجرایی باشد. به صرف اینکه ما قانونی را مصوب کرده باشیم که صرفا بحث جرم‌انگاری در آن دیده شود نمی‌تواند موفق باشد یعنی آن هدفی که قانون گذار و دولت برای ارائه لایحه دارد قطعا تامین نخواهد کرد. بحثی که در روز سه‌شنبه رد شد دو فوریتی لایحه بود نه مخالفت با آن که قطعا مجلس با لایحه که به شکل قانون در بیاید موافق است.

وی ادامه داد: ما به دنبال این بودیم که یک فرجه زمانی کافی داشته باشیم تا بر روی لایحه حجاب و عفاف کارهای کارشناسی انجام شود و نقاط ضعف آن مرتقع شود و موارد فرهنگی، اجتماعی و فقهی که مهم است در نگاه پیشگیرانه و اجرایی شدن آن را ببینیم که پیشنهاد ما این بود که به جای دو فوریت، یک فوریت آن را مصوب کنید که کمیسیون قضایی و فرهنگی زمان کافی داشته باشد که بتواند از چهره‌های نخبه استفاده کند و طرح جامع و کامل با نگاه همه جوانب و از همه مهم‌تر همه ارگان‌های درگیر برای فعالیت خودشان در این لایحه دیده شود که کار درست انجام شود و اجرایی شود.

نماینده مردم تفت و میبد در پاسخ به این سوال که مجلس در مقابل تندروها چه واکنشی خواهد داشت، تصریح کرد: این مسئله دغدغه جدی برخی افراد است و این به معنای تندرو و کندرو نیست در اینکه ما امروز دغدغه جدی در حوزه حجاب و عفاف داریم و به آن مبتلا هستیم کسی نمی‌تواند آن را انکار کند. در این که باید بستر قانونی برای آن فراهم کنیم کسی شک ندارد، ما گفتیم که به این لایحه تک بعدی نگاه نشود، صحبت این بود که هم جنبه‌های پیشگیرانه، فرهنگی جامع و کامل، علمی، اجتماعی، فقهی و جرم را ببینیم که تکالیف تمام دستگاه‌ها از نظر قانونی مشخص شود و کار جامعی اتفاق بیافتد که به هدف برسیم. هدف ما این است که بی‌حجابی را در این کشور ریشه کن کنیم. بعضی دوستان دغدغه جدی دارند و فکر میکنم باید هر چه زودتر این اتفاق بیافتد.

وی در پایان افزود: یک فوریتی شد یعنی یک اولویت به این طرح داده شد. دکتر قالیباف نیز گفت جلسات به صورت مستمر صورت بگیرد که ما بتوانیم در کمترین زمان ممکن در دستور کار مجلس قرار دهیم.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر