رئیسی: روشنفکر واقعی مخاطرات را شناسایی و با شجاعت هشدارهای لازم را میدهد
رئیسی علمآموزی و بصیرتافزایی و تلاش برای اجرای عدالت را از ویژگیهای حوزه انقلابی دانست و گفت: نیروهای انقلابی برآمده از حوزه بر مبنای منطق، تدبیر و عقلانیت هم خوب درس میخوانند و هم در عرصه اجتماعی برای شناخت و رفع مسائل حضور موثر و سازندهای دارند که نمونه آن را در وقایع اخیر شاهد بودیم که طلاب و دانشجویان بابصیرت و انقلابی که در ایام عادی خوب درس میخواندند، در هنگام خطر و مواجهه با ضرورت در عرصه اجتماعی نیز حضور جدی داشتند.
به گزارش سایت دیدهبان ایران؛ سید ابراهیم رئیسی رئیسجمهور پیش از ظهر امروز یکشنبه در ششمین همایش بزرگداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در محل مدرسه عالی شهید مطهری، با گرامیداشت یاد شهید مفتح، این مناسبت را بهانه خوبی برای بازنگری در اهداف، روشها و بایدها و نبایدهای علمآموزی و معرفتافزایی در حوزه و دانشگاه توصیف کرد و با مهم دانستن شناخت صحیح وضع موجود و وضع مطلوب و تلاش برای کم کردن فاصله بین آنها، سه ماموریت و رسالت اصلی برای حوزه و دانشگاه را 1- علم و پیشرفت 2- تربیت انسانهای فرهیخته و 3- مسئله شناسی و حل مسئله عنوان کرد.
رئیسجمهور شناخت و رفع نیازهای انسان و جامعه انسانی معاصر را اصلیترین ماموریت حوزه و دانشگاه دانست و تاکید کرد: شناخت این نیازها در گرو آن است که حوزه و دانشگاه از مردم، در میان مردم و با مردم باشند و حوزه و دانشگاه بهعنوان دو بازوی علمی کشور باید با شناسایی و تدوین نظام مسائل جامعه برای رفع مشکلات و مسائل موجود بر اساس اصول علمی محکم و غنی اسلامی راهکار ارائه دهند.
رئیسی شناسایی بهموقع مخاطرات پیشروی جامعه و شجاعت در دادن هشدارهای بهموقع را از ویژگیهای روشنفکران واقعی دانست و تاکید کرد: روشنفکران و عالمان دینی و دانشگاهی باید در مسیر تبیین حقایق بدون ترس از هجمهها، همانند مرزبانان مرزهای جغرافیایی کشور، برای صیانت از ابتلای جامعه به ابهام و دروغ، از خودگذشتگی و ایثار کنند.
وی علمآموزی و بصیرتافزایی و تلاش برای اجرای عدالت را از ویژگیهای حوزه انقلابی دانست و گفت: نیروهای انقلابی برآمده از حوزه بر مبنای منطق، تدبیر و عقلانیت هم خوب درس میخوانند و هم در عرصه اجتماعی برای شناخت و رفع مسائل حضور موثر و سازندهای دارند که نمونه آن را در وقایع اخیر شاهد بودیم که طلاب و دانشجویان بابصیرت و انقلابی که در ایام عادی خوب درس میخواندند، در هنگام خطر و مواجهه با ضرورت در عرصه اجتماعی نیز حضور جدی داشتند و شهادت برخی از طلاب و دانشجویان دلیل صدق این مدعی میباشد.