کد خبر: 122864
A

تولیت آستان حضرت شاهچراغ(ع): پس از انقلاب اسلامی توسعه حرم‌ها و بقاع متبرکه ۱۰ برابر افزایش داشته است

حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری، تولیت آستان حضرت شاهچراغ(ع) در پنجمین اجلاسیه «آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی» با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی توسعه حرم‌ها ۱۰ برابر افزایش داشته است، گفت: امروز باید به تناسب ناتوی فرهنگی، رویکرد ما تغییر یابد و توسعه فیزیکی را کاهش داده و با همه وجود به اندیشه و دل مخاطب بپردازیم. با توجه به حضور میلیونی مردم در اعتاب متبرکه، باید از این فرصت‌ها نهایت استفاده را برای فرهنگ‌سازی و تأثیرگذاری داشته باشیم.

تولیت آستان حضرت شاهچراغ(ع): پس از انقلاب اسلامی توسعه حرم‌ها و بقاع متبرکه ۱۰ برابر افزایش داشته است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی امروز ۲۴ آذرماه، با حضور آیت‌الله محمدی ری‌شهری، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع)، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستان حضرت معصومه(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در محل هتل کرامت ری برگزار شد.

ایکنا(خبرگزاری قرآن) گزارش داد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری، تولیت آستان حضرت شاهچراغ(ع) از سخنرانان این نشست بود. وی با بیان اینکه امروز گرفتار یک جنگ نرم و هجمه فرهنگی به تمام معنا و با شبیخون و ناتوی فرهنگی مواجه هستیم، گفت: عرصه مقابله و معارضه کاملاً تغییر کرده است. طبق هشدار رهبر معظم انقلاب، تمام مظاهر هجمه‌ها و بمباران فکری ابتدا متوجه اندیشه فرزندان کشور و سپس متوجه دل و احساسات آنهاست.

وی گفت: دشمن درصدد است اندیشه را متزلزل و ایمان را نابود کرده و باورهای جوانان را بشکند و اگر نشد، روی احساسات، رفتار و سبک زندگی تأثیر بگذارد. اعتاب در چنین شرایطی باید در راستای تقویت اندیشه و توجه به احساسات پاک مخاطبان برنامه‌ریزی کنند.

فرصت‌های تربیتی بقاع متبرکه 

به گزارش دیده بان ایران؛ به نقل از ایکنا؛ حجت الاسلام کلانتری با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی توسعه حرم‌ها ۱۰ برابر افزایش داشته است، گفت: امروز باید به تناسب ناتوی فرهنگی، رویکرد ما تغییر یابد و توسعه فیزیکی را کاهش داده و با همه وجود به اندیشه و دل مخاطب بپردازیم. با توجه به حضور میلیونی مردم در اعتاب متبرکه، باید از این فرصت‌ها نهایت استفاده را برای فرهنگ‌سازی و تأثیرگذاری داشته باشیم.

کلانتری با اشاره به حکم اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این حکم بیانگر آن است که باید یک تحول عظیم فرهنگی در ساختار و مأموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گیرد. به تعبیر مقام معظم رهبری امروز باید در عرصه جهاد فرهنگی فعال‌تر وارد شویم؛ بنابراین اعتاب می‌توانند حرکت بزرگ و تحولی در سراسر کشور ایجاد کنند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر