کد خبر: 122745
A
دیده بان ایران:

چرا بودجه شورای نگهبان در سالی که انتخابات نداریم ۲۳% افزایش یافت؟/ سخنگوی شورا: چون فعالیت های زیرساختی هزینه دارد!

یکی از نکات حائز اهمیت در این بین افزایش ٢٣ درصدی شورای نگهبان است آن هم در سالی که قرار نیست هیچ انتخاباتی در کشور برگزار شود.

چرا بودجه شورای نگهبان در سالی که انتخابات نداریم ۲۳% افزایش یافت؟/ سخنگوی شورا: چون فعالیت های زیرساختی هزینه دارد!

به گزارش دیده بان ایران؛ دولت سیزدهم در نخستین بودجه ای که تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد بودجه بسیاری از نهادی مذهبی و حاکمیتی را افزایش داده است. آن هم در شرایطی که ابراهیم رئیسی مدعی بستن بودجه انقباضی است اما برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که این بودجه انقباضی نه برای دولت که برای مردمی است که شرایط اقتصادی آنها هر روز بدتر از روز قبل می شود.

بر همین اساس لایحه بودجه ۱۴۰۱ ، دولت ۳۰۰هزار میلیارد تومان کسری دارد اما بودجه سازمان تبلیغات اسلامی را ۵۲درصد افزایش داده و از ۷۲۶میلیارد تومان، به هزارو ۵۳۴میلیارد و ۲۷۶میلیون تومان رسانده تا برنامه‌های «اقامه نماز» ، «تبیین گفتمان انقلاب» و «ترویج سبک زندگی اسلامی» را اجرایی کند!

همچنین بودجه برخی نهادها مانند نهاد ریاست جمهوری: ٦٩ درصد ، شورای نگهبان: ٢٣ درصد، مجمع تشخیص ١١ درصد و مجلس شورای اسلامی ١٠ درصد افزایش  یافته است.

بنا برگزارش دیده بان ایران یکی از نکات حائز اهمیت در این بین افزایش ٢٣ درصدی شورای نگهبان است آن هم در سالی که قرار نیست هیچ انتخاباتی در کشور برگزار شود.

هادی طحان نظیف، سخنگوی جوان شورای نگهبان اما در همین رابطه و در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران درباره این افزایش بودجه مدعی شده است که "فعالیت‌های زیرساختی، تشکیلاتی، آموزشی، به‌روزرسانی و توسعه سامانه‌های نظارتی و سازماندهی ناظران فقط برای سال انتخابات نیست کاری پیوسته است."

هرچند آقای طحان نظیف درباره این زیرساخت ها توضیح بیشتری نداده است اما انتظار افکار عمومی از شورای نگهبان این است، در سالی که کشور با کسری بودجه روبروست جزییات این هزینه کرد توسط نهاد تحت مدیریت آیت الله جنتی منتشر شود.

 

منبع: دیده بان ایران

 

 

 

 

 

 
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر