اظهارات جملیه علم الهدی درباره دولت شوهرش/ موقعیت خوبی برای برقراری مبانی اسلامی فراهم آمده است
جمیله علم الهدی همسر حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی گفت: موفقیتهایی را که در انتخابات به وجود آمد، نوعی تکامل طبیعی میدانم، یک نوع تکاملی که اتفاق افتاده است و بر اساس دیدگاه حکمت متعالیه نمی شود بین فعل الهی و رویدادهای که در جامعه بشری اتفاق می افتد یا رویدادهای که در طبیعت رخ می دهد دوگانگی برقرار کرد و اینها حقیقت هستند.
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جمیله علم الهدی روز یکشنبه در نخستین نشست از سلسله جلسات تخصصی "فصل تحول" با عنوان "دولت سیزدهم؛ گفتمان عدالت و جمهوریت" افزود: همه همسالان من به خوبی به یاد دارند که ما در زمان انقلاب اصول حرکت را به صورت شعار بیان می کردیم و ۲ شعار اصلی خیلی مطرح می شد و بر اساس آن حرکت انجام گرفت. یکی شعار" استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" و دیگری "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" بود و تا آنجایی که من یادمه وقتی می گفتیم "نه شرقی، نه غربی" در واقع شرق ما اتحادیه جماهیر شوروی سابق و غرب ما نظام سلطه آمریکا بود.
وی گفت: در واقع دو تا دیدگاه سیاسی مارکسیسم یا سوسیالیسم و لیبرالیسم مدنظر بود و بعد می گفتیم "نه شرقی. نه غربی، جمهوری اسلامی" یعنی جمهوری اسلامی باید چیزی جدای از این دو باشد.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: همچنین از "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" منظور این بود که الگویی می خواهیم که این نباشد. اکنون که برمیگردیم و نگاه می کنیم می بینیم که باز سوالات و موضوعاتی که اکنون مطرح می شود نشان می دهد که گویی الگویی که به نظر می رسید الگوی سومی باید باشد، محقق نشده است.
علم الهدی افزود: من فکر می کنم که دولت سیزدهم و رئیس جمهور هشتم موقعیت خیلی خوبی در این زمینه فراهم می کند چون به هرحال هم با شناخت خاصی که دارد و هم اینکه مبانی اسلامی که رئیس جمهور به دنبال آن است، این فرصت را برای بازاندیشی در ماهیت دولت فراهم می کند.
این استاد دانشگاه توضیح داد: مردم ما، مردم فهیمی هستند که در همین انتخابات اخیر نشان دادند که خیلی خوب صداقت را درک میکنند و مسیر را خوب پیدا می کنند و این نشان میدهد که مردم ما بسیار فهیم و اتفاقا به دنبال گمشده ای هستند.
وی ادامه داد: موفقیتهایی را که در انتخابات به وجود آمد، نوعی تکامل طبیعی میدانم، یک نوع تکاملی که اتفاق افتاده است و بر اساس دیدگاه حکمت متعالیه نمی شود بین فعل الهی و رویدادهای که در جامعه بشری اتفاق می افتد یا رویدادهای که در طبیعت رخ می دهد دوگانگی برقرار کرد و اینها حقیقت هستند.