کد خبر: 196860
A

یکی از ایالت‌های استرالیا از افزایش موارد ابتلا به آبله میمونی خبر داد

اداره بهداشت ایالت نیو ساوت ولز استرالیا پس از افزایش شدید تعداد موارد عفونت در این ایالت، از شهروندان خواسته است تا به علائم عفونت با ویروس آبله میمون توجه کنند.

یکی از ایالت‌های استرالیا از افزایش موارد ابتلا به آبله میمونی خبر داد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «اداره بهداشت نیو ساوت در بیانیه‌ای گفت که از اول ژوئن ۲۰۲۴، ۹۳ مورد آبله میمون در این ایالت گزارش شده است. از اول ژوئن، تنها یک مورد در سال ۲۰۲۴ و در سال ۲۰۲۲، ۵۶ مورد و ۱۲ مورد در سال ۲۰۲۳ گزارش شده است».

مقامات بهداشتی از مردم خواستند حتی اگر علائم بیماری خفیف باشد، فوراً از یک پزشک عمومی یا خدمات بهداشت جنسی مشاوره بگیرند.

به گزارش سون نیوز، نسخه قبلی این ویروس که در سال ۲۰۲۲ باعث شیوع جهانی شد، در استرالیا در حال گسترش است. نسخه جدید که در حال حاضر در جمهوری کنگو رایج است، میزان مرگ و میر بالاتری دارد.

دکتر جرمی مک‌نولتی، مدیر اجرایی بهداشت پیشگیری نیوساوت ولز، گفت: «در سال جاری بیش از ۱۵۰۰۰ مورد آبله مرغان (آبله میمون‌ها) در آفریقای مرکزی گزارش شده است که بسیاری از آنها ناشی از سویه جدید است».

وی افزود: آبله میمون‌ها از طریق تماس پوست به پوست از جمله تماس جنسی منتقل می شود و اغلب با ضایعات پوستی کوچک شبیه جوش شروع می شود، به ویژه در نواحی که به سختی دیده می شوند مانند اندام تناسلی، مقعد.

پیش از این، مرکز آفریقایی پیشگیری و کنترل بیماری (CDC) به دلیل شیوع “آبله میمون” در این قاره وضعیت اضطراری بهداشتی اعلام کرد و از جامعه جهانی خواست تا در جمع آوری حدود 2 میلیون دوز از این واکسن کمک کند.

به نوبه خود، اداره فدرال روسیه برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان “Rospotrebnadzor” اعلام کرد که هیچ تهدیدی در مورد شیوع “آبله میمون” در روسیه وجود ندارد و سیستم‌های آزمایشی کافی وجود دارد که امکان شناسایی ویروس را در کوتاه ترین زمان ممکن می‌دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر