کد خبر: 187371
A

خواص بی‌نظیر گوجه سبز برای سلامتی

همانطور که می دانید میوه ها سرشار از ویتامین هستند و خواص فراوانی دارند و باید طوری برنامه ریزی شود که در رژیم غذایی گنجانده و مصرف شود تا انرژی و نیاز بدن تامین گردد .

خواص بی‌نظیر گوجه سبز برای سلامتی

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛همانطور که می دانید میوه ها سرشار از ویتامین هستند و خواص فراوانی دارند و باید طوری برنامه ریزی شود که در رژیم غذایی گنجانده و مصرف شود تا انرژی و نیاز بدن تامین گردد . آلو معمولا سبز یا قرمز است که آلو سبز که به آن گوجه سبز هم می گوییم ترش و قرمز آن شیرین است.

گوجه سبز معمولا در سراسر جهان مورد مصرف قرار می گیرد. این درخت هرسال بارور می شود و تقریبا در بیشتر کشورها کاشت می شود و در خاک مرطوب رشد می کنند و به نور فراوان خورشید و آبیاری منظم نیاز دارند . این میوه غنی از ویتامین ب است که در مناطق مختلف آب و هوایی رشد می کند. گوجه سبز می تواند تازه و به صورت خشک مصرف شود.ویتامین آ و ویتامین ث، منبع فیبر، مس و پتاسیم ، آهن دارد.


فواید سلامتی گوجه سبز:

سیستم عصبی را تقویت می کند و کم خونی را از بین می برد و عملکرد کلیه ها را پشیبانی می کند. به از بین بردن برخی از بیماری هایی کبد کمک می کند. وقتی گل های سفید درخت آلو خشک می شوند و با عسل مخلوط می شوند، در کاهش کرم روده موثر هستند.
آلو غنی از فیبر است و عملکرد سریع روده ها را منظم می کند. گوجه سبز غنی از اسیدهای آلی مختلف،فلاونوئید ، اسیدهای چرب و ترکیبات آنتی اکسیدان است که آن ها را قادر می سازد تا متابولیسم بدن را بهبود بخشند به همین دلیل، به کاهش وزن و تسکین مشکلات هضم کمک می کند.
افرادی که با بیماری مانند عفونت گلو و التهاب ، ورم لوزه دارند می توانند جوشانده برگ های گوجه سبز با آب داغ را بنوشند. ثابت شده است استروژن این هورمون را متعادل می کند و توصیه می شود که زنان در دوره قاعدگی آن را به طور مرتب مصرف کنند. به خاطر خواص درمانی و پیشگیرانه گوجه سبز انبار کاملی از خواص است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر