کد خبر: 160997
A

خطر اشعه فرابنفش برای چشم و پوست را جدی بگیرید

کارشناسان هشدار داده‌اند که امروز میزان اشعه ماوراء بنفش در تهران به شدیدترین حد خود می‌رسد و مردم این شهر باید امروز اقدامات مراقبتی را بیشتر رعایت کنند تا از آسیب‌های این اشعه خطرناک در امان باشند.

خطر اشعه فرابنفش برای چشم و پوست را جدی بگیرید

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ کارشناسان هشدار داده‌اند که امروز میزان اشعه ماوراء بنفش در تهران به شدیدترین حد خود می‌رسد و مردم این شهر باید امروز اقدامات مراقبتی را بیشتر رعایت کنند تا از آسیب‌های این اشعه خطرناک در امان باشند.

قرار گرفتن طولانی‌مدت و کوتاه‌مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش می‌تواند به چشم‌ها آسیب برساند. سرطان پوست نیز با قرار گرفتن طولانی در معرض اشعه ماوراء بنفش مرتبط است.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور گفت: توصیه این است که در ساعات گرم تابستان به ویژه موقع ظهر از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب خودداری شود و استفاده از عینک‌های آفتابی حتما توصیه می‌شود. همچنین پوست هم نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار بگیرد. چون این اشعه آسیب‌هایی را به بدن به خصوص چشم و پوست می‌رساند. توصیه موکدتر این است که شهروندان تا جایی که می‌توانند، از خانه بیرون نیایند.

منبع: همشهری آنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر