تشریح سه هدف مهم قانون تعرفه خدمات پرستاری
معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه کوبیدن بر طبل مطالبات صنفی تنها هدف پرستاری نیست، به تشریح اهداف سه گانه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پرداخت.
به گزارش دیده بان ایران: «عباس عبادی» در هفدهمین نشست شورای عالی نظام پرستاری، اظهار داشت: ۱۴ سال مکرراً بر اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به عنوان یک مطالبه بزرگ جامعه پرستاری اصرار ورزیدیم که با حمایتهای معنوی رهبری، همت دولت و همراهی مجلس و اراده وزارت بهداشت به ثمر نشست که قطعاً سیر تکاملی و پویایی این قانون در سال های آینده وجود خواهد داشت.
وی، هویت حرفهای، ارتقای کیفیت خدمات پرستاری و عدالت در پرداخت را به عنوان سه هدف مهم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بر شمرد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه پرستاران در صدر اعتماد اجتماعی در جهان هستند، تصریح کرد: وظیفه ما پاسخ به نیاز مردم است و باید جلوتر از درخواست مطالبات صنفی به نیاز سلامت مردم و کیفیت ارائه خدمات به جامعه تلاش کنیم چرا که اعتماد مردم به عنوان یک پشتوانه قدرتمند برای رسیدن به مطالبات حرفهای راه گشا خواهد بود.
عبادی با تاکید بر تسری خدمات پرستاری از بالین به سطح جامعه، گفت: باید تلاش کنیم با توسعه مراکز مراقبت در منزل، تأسیس و ایجاد واحد آموزش به بیمار و کلینیکهای تخصصی پرستاری و پرستار پیگیر، به این مهم دست یابیم.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک با کار منسجم و تیمی و با کمک سازمان نظام پرستاری، صاحب نظران فنی و نخبگان حرفه پرستاری "قانون مادر پرستاری" با تلفیق مجموع قوانین نظام سلامت در پرستاری پرداخته شود.
منبع: مهر