کد خبر: 201956
A

گفت و گو با جانباز زرتشتی جنگ تحمیلی+فیلم

دیده بان ایران به مناسبت هفته دفاع مقدس، گفتگوی ویدئویی را با پرویز ایزدی، جانباز زرتشتی انجام داده است. در سال های دفاع هشت ساله از وطن، تمامی اقوام و ادیان در جنگ حضور داشته و برای این خاک شهید، جانباز و آزاده داده اند. آنچه در ادامه می بینید گفتگو با تنها یکی از جانبازان زرتشتی جنگ هشت ساله ایران و عراق است، زرتشتیان نسبت به جمعیت خود شهدا، جانبازان و آزادگان بسیار را برای وطن داده اند.

دیده بان ایران: امیدکاجیان خبرنگار دیده بان ایران به مناسبت هفته دفاع مقدس، گفتگوی ویدئویی را با پرویز ایزدی، جانباز زرتشتی انجام داده است. 

در سال های دفاع هشت ساله از وطن، تمامی اقوام و ادیان در جنگ حضور داشته و برای این خاک شهید، جانباز و آزاده داده اند. 

آنچه در ادامه می بینید گفتگو با تنها یکی از جانبازان زرتشتی جنگ هشت ساله ایران و عراق است، زرتشتیان نسبت به جمعیت خود شهدا، جانبازان و آزادگان بسیار را برای وطن داده اند. 

دکتر سهراب جمشیدی، شهرام شهرامی، برزو رستمی، بیژن پشوتن، کورش آذرگشاسبی، پرویز ایزدی، تنها بخشی از اسامی جانبازان زرتشتی جنگ هستند که در کتاب «یاد سرو ایستاده» نیز معرفی شده اند. 

آزاده جانباز فرشید افشاری، جانباز آزاده پرویز بیابانی، جانباز آزاده رستم خرمدین، آزاده خسرو خسروی، آزاده فرشید شمسی، آزاده فرشید غیبی، آزاده هرمزدیار نامداران و آزاده بهشتی روان مهربان نوشیروانی، تنها تعدادی از آزادگان زرتشتی هستند که به همت نویسندگان این کتاب شناخته شده اند. 

زرتشتیان چندین و چند شهید نیز داده اند

 

volumeVideo: 31.13M | durationVideo: 00:12:52
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر