کد خبر: 204491
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۶ آبان ۱۳۵۵؛

بعلت تغییر سیستم سکام فرانسوی به سکام ایرانی؛تلویزیون‌های رنگی، دیشب از کار افتاد

روزنامه اطلاعات روز پنجشنبه ۶ آبان سال ۱۳۵۵ از تغییرات بزرگ در کادر رهبری حزب رستاخیز خبر داده است. این روزنامه همچنین با چاپ عکسی از جمشید آموزگار نوشته است که در یک همه پرسی روزنامه اطلاعات، آموزگار دبیر کل حزب شد. اطلاعات در باکسی دیگر از احضار فارغ التحصیلان داخل و خارج به تهران جهت اعزام به خدمت زیر پرچم خبر داده است. اهدای دکترای افتخاری دانشگاه پرو به محمدرضاشاه پهلوی و توضیحات مسئولان وزارت آموزش و پرورش از مشکل توزیع کتاب‌های درسی از دیگر تیترهای این شماره اطلاعات هستند. تلویزیون‌های رنگی دیشب از کار افتاد. این خبر که در صفحه اول اطلاعات دیده می‌شود سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست

بعلت تغییر سیستم سکام فرانسوی به سکام ایرانی؛تلویزیون‌های رنگی، دیشب از کار افتاد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه اطلاعات روز پنجشنبه ۶ آبان سال ۱۳۵۵ از تغییرات بزرگ در کادر رهبری حزب رستاخیز خبر داده است. این روزنامه همچنین با چاپ عکسی از جمشید آموزگار نوشته است که در یک همه پرسی روزنامه اطلاعات، آموزگار دبیر کل حزب شد.

اطلاعات در باکسی دیگر از احضار فارغ التحصیلان داخل و خارج به تهران جهت اعزام به خدمت زیر پرچم خبر داده است.

اهدای دکترای افتخاری دانشگاه پرو به محمدرضاشاه پهلوی و توضیحات مسئولان وزارت آموزش و پرورش از مشکل توزیع کتاب‌های درسی از دیگر تیترهای این شماره اطلاعات هستند.

تلویزیون‌های رنگی دیشب از کار افتاد. این خبر که در صفحه اول اطلاعات دیده می‌شود سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست که متن‌ خبر آن که در صفحه چهارم روزنامه چاپ شده به شرح زیر می باشد؛

IMG_20241027_072042_716

دیشب با تغییر سیستم پخش رنگی سکام فرانسوی به سکام ایرانی، اغلب دارندگان تلویزیون‌های رنگی از دیدن برنامه ها به طریق رنگی محروم شدند.

تلویزیون ملی ایران که تا دیروز از سیستم پخش سکام فرانسوی استفاده می کرد سکام ایرانی را جانشین آن کرده و این تغییر باعث شد که بسیاری از دارندگان‌ تلویزیون نتوانند از دیدن برنامه ها استفاده کنند و نگرانی شدید آنها باعث صدها تلفن به تلویزیون ملی ایران شد و تلویزیون اعلام‌ کرد که مردم با چه شماره ای تماس بگیرند.

یک مقام آگاه تلویزیون گفت؛ ما بارها در مصاحبه های مطبوعاتی از مردم خواستار شدیم که از خرید عجولانه تلویزیون رنگی خودداری کنند اما با وجود همه تاکیدها و توصیه ها، عده زیادی از مردم تلویزیون رنگی خریدند.

IMG_20241027_072042_544

از سوی دیگر سازمان رادیو تلویزیون اعلام‌ کرد که‌ متخصصین هر چه زودتر در مورد اشکالات هر نوع از تلویزیون‌های جداگانه تحقیق خواهند کرد و نتایج خود را در اولین فرصت به اطلاع می رسانند ولی در حال حاضر چنانچه خریداران از فروشندگان مارک تعهد گرفته باشند که تلویزیون خریداری شده می‌تواند از سیستم فرستنده ایرانی استفاده کند می توانند خسارت خود را از فروشنده دریافت کنند.

وی ادامه داد بارها گفتیم که مردم تلویزیون را با عجله نخریده و شرکت‌های معتبر سازنده تلویزیون با ما در تماس بودند و نتیجتا سکام خود را با سیستم ما تطبیق داده اند و تلویزیون‌هایی که دچار نقص فنی شده اند تلویزیون‌هایی است که شرکت‌های حاشیه ای وارد کرده اند و یا توسط خود مردم از خارج آورده شده و دارای سیستمی است که با نوع گیرنده رنگی در خارج مطابقت دارد و تلویزیون در این مورد هیچگونه مسئولیت و یا تقصیری ندارد.

اما با این حال بسیاری از خوانندگان روزنامه، تلفنی گفتند تلویزیون قبلا اعلام‌ کرده بود که هر گیرنده ای بتواند آرم مخصوص رنگی را از فرستنده تلویزیون بگیرد قادر به استفاده از برنامه های رنگی است و به همین دلیل ما هم هنگام خرید فقط به این موضوع توجه کردیم.  

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر