کد خبر: 204135
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲ آبان ۱۳۵۶؛

تطبیق نقشه های اجرایی ساخت مترو تهران آغاز شد

اطلاعات ۲۸ صفحه ای روز دوشنبه ۲ آبان سال ۱۳۵۶، تیتر یک خود را به چاپ جدول قیمت قانونی زمین در تهران، شمیران و شهر ری اختصاص داده است. اطلاعات اضافه کرده قیمت‌های جدید زمین تا پایان امسال ملاک عمل خواهد بود و اینکه قیمت زمین در فروردین‌ ماه هر سال با توجه به افزایش هزینه زندگی تعیین خواهد شد. در ضمن زمین‌هایی که گران فروخته شود توسط دولت تملک می‌شود.

تطبیق نقشه های اجرایی ساخت مترو تهران آغاز شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اطلاعات ۲۸ صفحه ای روز دوشنبه ۲ آبان سال ۱۳۵۶، تیتر یک خود را به چاپ جدول قیمت قانونی زمین در تهران، شمیران و شهر ری اختصاص داده است. اطلاعات اضافه کرده قیمت‌های جدید زمین تا پایان امسال ملاک عمل خواهد بود و اینکه قیمت زمین در فروردین‌ ماه هر سال با توجه به افزایش هزینه زندگی تعیین خواهد شد. در ضمن زمین‌هایی که گران فروخته شود توسط دولت تملک می‌شود.

عکس یک اطلاعات امروز هم اختصاص دارد به بارندگی‌های شدید استان گیلان و عبور با قایق از خیابان‌های بندر پهلوی (انزلی). این روزنامه هوای شمال را در چهار روز آتی، آفتابی اعلام کرده است.

اعلام نحوه آسفالت خیابان‌ها توسط مردم و تغییر مقررات عبور از حریم پل‌های هوایی از دیگر تیترهای این شماره اطلاعات هستند.

اسرار به دام افتادن ربایندگان هواپیمای آلمانی نیز تیتر دیگر این رورنامه عصرگاهی است.

به صفحه سوم‌ روزنامه می رویم، به خبر آغاز تطبیق نقشه های اجرایی مترو تهران برمی خوریم که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

تطبیق نقشه های اجرایی مترو با محل احداث اولین قسمت راه آهن زیر زمینی تهران از سوی پیمانکار آغاز شد.

IMG_20241023_081903_088

پس از اتمام این‌ کار، عملیات ساختمانی مترو وارد مراحل اجرایی و اساسی خود خواهد شد. بر اساس گفته یک مقام مطلع، تهیه مقدمات کار حفاری و شروع عملیات ۱۰ الی ۱۵ روز دیگر بطول خواهد انجامید و سپس کار ساختمان مترو از بالای اراضی شهستان پهلوی آغاز می‌شود.

مسئولین شرکت ایرانی سازنده اولین بخش از مسیر مترو هم اکنون مشغول تجهیز دفتر مرکزی و کارگاهی برای انجام عملیات ساختمانی خود می باشند. این دفتر بطور موقت برای رفع نیازهای کارگران و کارکنان شرکت ساخته خواهد شد و بعدا تخریب می‌شود.

IMG_20241023_081903_370

نخستین مرحله اجرای خطوط زیر زمینی مترو که بطول ۲ کیلومتر و ۷۰۰ متر ار بالای میدان انقلاب در شهستان آغاز می‌شود ۲ سال دیگر به پایان خواهد رسید. آنگاه احداث مابقی مسیر خط یک به مناقصه گذاشته می‌شود.

مسئولین مترو امیدوارند ایرانیها در اولین بخش از احداث متروی تهران با موفقیت روبرو شوند تا بدون استفاده از نیروی انسانی خارجی، کار ساختمان راه آهن شهری توسط ایرانی ها انجام شود.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر