کد خبر: 203850
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۹ مهر ۱۳۵۵؛

شمشیر حضرت رسول (ص) پیدا شد

روزنامه ۵۲ صفحه ای اطلاعات روز پنجشنبه ۲۹ مهر سال ۱۳۵۵ در تیتر اول خود از اولتیماتوم شوروی به چین خبر داده است. این اولتیماتوم برای تغییر سیاست پکن در مقابل مسکو داده شده و در این اولتیماتوم آمده که اگر رهبران چین تا چند ماه دیگر زبان مشترکی با شوروی پیدا نکنند به اقدام قاطعی دست خواهند زد. عکس روزنامه هم به تظاهرات میلیونها چینی علیه ۴ رهبر دست چپی افراطی این کشور که آنها را ملعون نامیده اند اختصاص یافته است.

شمشیر حضرت رسول (ص) پیدا شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه ۵۲ صفحه ای اطلاعات روز پنجشنبه ۲۹ مهر سال ۱۳۵۵ در تیتر اول خود از اولتیماتوم شوروی به چین خبر داده است. این اولتیماتوم برای تغییر سیاست پکن در مقابل مسکو داده شده و در این اولتیماتوم آمده که اگر رهبران چین تا چند ماه دیگر زبان مشترکی با شوروی پیدا نکنند به اقدام قاطعی دست خواهند زد. عکس روزنامه هم به تظاهرات میلیونها چینی علیه ۴ رهبر دست چپی افراطی این کشور که آنها را ملعون نامیده اند اختصاص یافته است.

این روزنامه از کلاهبرداری بزرگ از مسافران عازم اروپا نوشته و از ثبت ۷ میلیون متر زمین به نام دولت خبر داده است. اطلاعات در خبری دیگر به نقل از یک دانشمند جهانی در تهران فاش کرده که دانشمندان می توانند انسان‌ را به غول تبدیل کنند و با تشعشعات اتمی می توان ویروس های وحشتناکی بوجود آورد که نسل بشر را در زمانی کوتاه نابود کند‌.

اما یکی از خبرهای صفحه اول روزنامه به پیدا شدن شمشیر حضرت رسول (ص) اختصاص دارد. گویا این شمشیر را پیامبر به حضرت علی (ع) و سپس به امام حسین (ع) رسیده بود. متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

IMG_20241020_164315_943

پس از سالها مطالعه و بررسی، شمشیر حضرت رسول شناخته شد. پس از مطالعات و بررسی هایی که باستان شناسان طی چند سال به عمل آوردند برای آنها ثابت شد شمشیری که هم اکنون در صندوق ویژه ای در اتاق وسایل مخصوص حضرت محمد بن عبدالله پیغمبر اسلام (ص) در مسجد امام حسین (ع) در قاهره نگهداری می‌شود همان شمشیر حضرت رسول می باشد.

باستان شناسان برای انجام مطالعات خود و تعیین عمر واقعی شمشیر نیاز به دستگاهها و وسایل علمی داشتند که این وسایل از طرف اداره باستان شناسی مصر در اختیار آنان گذاشته شد.

پس از مطالعات دقیق ثابت شد که شمشیر مزبور، شمشیر واقعی حضرت رسول است که اینک در قاهره و در مسجد حضرت امام حسین (ع)‌ در اتاقی کنار اتاقی که روایت است سر مبارک امام حسین (ع)‌ در آنجا دفن است نگهداری می‌شود. در اتاقی که وسایل مخصوص حضرت رسول اکرم نگهداری می‌شود چند تار موی حضرت محمد و قطعه ای از عصا  و قطعاتی از لباس‌های مبارک پیغمبر اسلام نگهداری می‌شود و هم اکنون جای مخصوصی در این اتاق آماده می‌شود تا شمشیر حضرت رسول که العضب یعنی شمشیر برنده نام دارد آنجا گذاشته شود.

IMG_20241020_164316_014

▪️۹ شمشیر معروف؛

مطالعات مورخان و باستان شناسان‌ نشان داد که این شمشیر از طرف یکی از صحابه به نام‌ سعد بن عباد به پیغمبر اسلام داده شده است. شمشیر مزبور یکی از ۹ شمشیری است که در تاریخ شهرت یافته اند ذوالفقار، العضب، تبار، رسوب، قلعی، ماتور و صمصامه از جمله این شمشیرها هستند.

رئیس دانشکده باستان شناسی دانشگاه قاهره در این باره می گوید بررسی این شمشیر نشان داد که دارای دو لبه می باشد و طول آن ۱۲۵ سانتی متر است. عرض آن در عریض ترین قسمت چهار سانتی متر و در نزدیکی دسته سه سانتی متر و نوک آن سه چهارم یک سانتی متر می باشد. با بررسی دقیق شمشیر حضرت رسول معلوم شد که از فولاد هندی است و به احتمال زیاد کار دمشق می باشد. دسته آن از چوب ساخته شده و توسط سه میخ به شمشیر وصل است و جلد آن از چوب پوشیده با پوست نازک می باشد. در یک طرف این شمشیر نوشته ای به شرح زیر خوانده میشود؛ محمد رسول الله از سعد بن عباده.

▪️انتقال به مصر؛

پرسشی که اینک مطرح می باشد این است که چگونه این شمشیر به مصر آورده شد؟

شمشیر مزبور یعنی العضب از حضرت پیغمبر به حضرت امام علی بن ابیطالب (ع) و سپس به حضرت امام حسین (ع)‌ رسید و سپس در وسایل حضرت رسول که در ینبع حجاز نزد خانواده بنی ابراهیم بود نگهداری گردید.

در قرن هفتم یکی از وزرای مصر به نام الصاحب تاج الدین این وسایل را از خانواده مزبور خریداری کرد و به مصر انتقال داد و در کنار رودخانه نیل جای مخصوصی برای نگهداری آنها بنا کرد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر