کد خبر: 203678
A
۲۷سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از خوشحالی ارتشی‌ها از آمدن سرلشکر یحیی رحیم صفوی به جای محسن رضایی

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۲۷ سال پیش در چنین روزی؛ روز ۲۷ مهر سال ۱۳۷۶، خوشحالی ارتشی‌ها از آمدن سرلشکر یحیی رحیم صفوی به جای محسن رضایی را روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از خوشحالی ارتشی‌ها از آمدن سرلشکر یحیی رحیم صفوی به جای محسن رضایی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز ۲۷ مهر سال ۱۳۷۶، خوشحالی ارتشی‌ها از آمدن سرلشکر یحیی رحیم صفوی به جای محسن رضایی را روایت کرده است.

بنابر گزارش دید‌ه‌بان ایران، هاشمی رفسنجانی نوشته است:

آقای علی محمد بشارتی وزیر سابق کشور که از سفر عمره برگشته است به دیدنم آمد گفت برای همه بزرگان و علمای اسلام از صدر اسلام تاکنون طواف کرده است که انجام آن مشکل بنظر می رسد...

...دکتر عبدالله جاسبی رئیس دانشگاه آزاد  اسلامی آمد از احتمال سوء استفاده از صحبت‌های رهبری که در ملاقات با دفتر تحکیم وحدت که گفته اند با توسعه کمی دانشگاه آزاد اسلامی موافق نیستند اظهار نگرانی کرد و گفت که‌ من برای تقویت دانشگاه، دفتری در مرکز دانشگاه بگیرم و درسی بدهم‌.

...سرلشکر یحیی رحیم صفوی فرمانده کل سپاه پاسداران آمد گزارشی از وضع سپاه و سنگینی کار داد و گفت با ۱۳۰ هزار عضو رسمی و ۳۰۰ هزار سرباز و... سالیانه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه سپاه است. از بعضی از فرماندهان ارشد گله داشت که در آخر کار با کم کاری به سپاه صدمه زدند. فکر می کند که ارتشی ها از جایگزینی او به جای محسن رضایی خوشحالند و بهتر همکاری می کنند چون او را سیاسی نمی دانند‌...

...شب میهمان رهبری بودم درباره سفرشان به کرج و کوهنوردی من و ایشان و سفرم‌ به قم و مراجعات فراوان به من در مورد دولت و خبرگان و آینده صحبت شد. پیشنهاد کردم که تبلیغات ثروت‌های بادآورده قطع شود که به طور اصولی پذیرفتند ولی قرار شد شیوه کار را بررسی کنند گفتند برخلاف دیگران نگرانی از اوضاع ندارند و از دولت حمایت می کنند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر