کد خبر: 203137
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۲ مهر ۱۳۵۳؛

امتحان رانندگی با کامپیوتر صورت می گیرد

افزایش خطر جنگ در پی خودداری اسرائیل از تخلیه ارتفاعات جولان با وجود توافق وزارت خارجه آمریکا با اسرائیل در مورد مذاکرات صلح، تیتر اول روزنامه اطلاعات روز دوشنبه ۲۲ مهر سال ۱۳۵۳ است. خبرها و تیترهای دیگر در این زمینه اینکه، وزیر جنگ مصر اعلام‌ کرده که مصر آماده است همین فردا وارد جنگ شود و مجله نیوزویک هم گزارش داده پس از مخالفت اسرائیل با تخلیه ارتفاعات جولان، جنگ خاورمیانه ممکن است تا دو ماه دیگر آغاز شود. مصر هم از اخطار برژنف در مورد خاورمیانه استقبال کرده و روزنامه مصری الاهرام نوشته است که برژنف حق دارد که می گوید خاورمیانه بشکه باروت است

امتحان رانندگی با کامپیوتر صورت می گیرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ افزایش خطر جنگ در پی خودداری اسرائیل از تخلیه ارتفاعات جولان با وجود توافق وزارت خارجه آمریکا با اسرائیل در مورد مذاکرات صلح، تیتر اول روزنامه اطلاعات روز دوشنبه ۲۲ مهر سال ۱۳۵۳ است. خبرها و تیترهای دیگر در این زمینه اینکه، وزیر جنگ مصر اعلام‌ کرده که مصر آماده است همین فردا وارد جنگ شود و مجله نیوزویک هم گزارش داده پس از مخالفت اسرائیل با تخلیه ارتفاعات جولان، جنگ خاورمیانه ممکن است تا دو ماه دیگر آغاز شود. مصر هم از اخطار برژنف در مورد خاورمیانه استقبال کرده و روزنامه مصری الاهرام نوشته است که برژنف حق دارد که می گوید خاورمیانه بشکه باروت است. خبر دیگر اینکه، کسینجر به حافظ اسد اطلاع داده که اسرائیل به هیچ قیمت حاضر نیست تمامی اراضی جولان‌ را تخلیه کند و اسرائیل فقط پذیرفته ۵۰ کیلومتر از صحرای سینا عقب نشینی کند که انورسادات شرایط اسرائیل را برای این عقب نشینی قبول نکرده است.  در ضمن؛ معلولین مصری جنگ اکتبر به تهران آمدند که در جبهه‌ های جنگ اعراب و اسرائیل آسیب دیده اند.

اما از جمله خبرهای داخل کشور اینکه، ۱۲۰۰ معلم‌ دیپلمه  برای تهران استخدام می‌شوند و برای نخستین بار زائران خانه خدا با هواپیماهای جدید خریداری شده جمبوجت ۷۲۷ توسط شرکت هما راهی مکه می‌شوند که این خبر را مدیر عامل شرکت هما اعلام‌ کرده است. نرخ جدید ذغال هم تعیین شده و از سویی دیگر برای جبران کمبود تولید داخلی، دولت قرار است روزی ۱۰۰ تن تخم‌ مرغ از خارج وارد کند.

اما یکی از خبرهای صفحه اول اطلاعات، که  سوژه امروز "روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست این است که من‌ بعد قرار است امتحان رانندگی با کامپیوتر صورت بگیرد. متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

امتحان آئین نامه تصدیق رانندگی و همچنین صدور گواهینامه رانندگی در آینده با دستگاه‌های کامپیوتر صورت خواهد گرفت.

بر اساس طرحی که شهربانی کشور تهیه کرده است، کلیه ادارات شهربانی مجهز به دستگاه‌های کامپیوتر خواهند شد و به این ترتیب کارها با سرعت و دقت بیشتری صورت خواهد گرفت.

IMG_20241013_075918_398

از جمله اداراتی که به دستگاه کامپیوتر مجهز خواهد شد اداره صدور گواهینامه رانندگی است. این اداره با در اختیار گرفتن کامپیوتر قادر خواهد بود برای روزی ۳ هزار متقاضی دریافت گواهینامه رانندگی پرونده تشکیل دهد. از طرف دیگر مشخصات کسانی که در آزمایشات مربوطه موفق می‌شوند به کامپیوتر داده می‌شود و ماشین کامپیوتر، گواهینامه رانندگی شخص مورد نظر را صادر خواهد کرد. همچنین در آزمایشات کتبی آئین نامه نیز از کامپیوتر استفاده خواهد شد.

اداره دیگری که بزودی به دستگاه کامپیوتر مجهز خواهد شد اداره اجرائیات راهنمایی و رانندگی است این اداره با عوامل کمی که در اختیار دارد و تعداد زیاد مراجعه کننده قادر نیست کار مراجعین را که برای پرداخت جریمه رانندگی مراجعه می کنند سریع انجام دهد لیکن با به کار گرفتن کامپیوتر، این مشکل از میان خواهد رفت.

IMG_20241013_075918_262

اداره راهنمایی و رانندگی همچنین در نظر دارد که بزودی چراغهای راهنمایی را به کامپیوتر مجهز سازد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر