کد خبر: 203028
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۱مهر ماه۱۳۵۶؛

مترو تهران به کرج، قم و گرمسار می رسد

دستگیری ۴۰ رهبر طرفدار مائو در چین، تیتر درشت و بزرگ امروز چهارشنبه ۲۱ مهر سال ۱۳۵۵ روزنامه اطلاعات است. این روزنامه همچنین خبر داده علاوه بر همسر مائو، وزیر فرهنگ و خواهرزاده مائو نیز بازداشت شده اند. گویا کودتاچیان می خواستند همسر مائو را به رهبری چین برگزینند. اطلاعات عکس چهار نفر از رهبران کودتا را هم چاپ کرده است. اطلاعات در تیتری دیگر هم خبر از تاسیس بنیاد فرح پهلوی را داده است. طرح توسعه خطوط راه آهن‌ در اطراف تهران تهیه شد و بر مبنای این طرح، تهران بوسیله راه آهن برقی و دو خطه به کرج، قم، گرمسار و محل فرودگاه جدید متصل خواهد شد. با اجرای این طرح، قطار در مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به کرج، در مدت ۴۰ دقیقه به قم و در مدت ۱۵ دقیقه به محل فرودگاه جدید و در مدت ۳۰ دقیقه گرمسار خواهد رسید. متن کامل گزارش رادر دیدبان تاریخ می خوانیم

مترو تهران به کرج، قم و گرمسار می رسد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دستگیری ۴۰ رهبر طرفدار مائو در چین، تیتر درشت و بزرگ امروز چهارشنبه ۲۱ مهر سال ۱۳۵۵ روزنامه اطلاعات است. این روزنامه همچنین خبر داده علاوه بر همسر مائو، وزیر فرهنگ و خواهرزاده مائو نیز بازداشت شده اند. گویا کودتاچیان می خواستند همسر مائو را به رهبری چین برگزینند. اطلاعات عکس چهار نفر از رهبران کودتا را هم چاپ کرده است.

اطلاعات در تیتری دیگر هم خبر از تاسیس بنیاد فرح پهلوی را داده و تیتر داغ دیگر روزنامه، به کشف ۸۰۰ هزار کیلو حبوبات احتکار شده اختصاص دارد.

از دیگر تیترها و خبرهای روزنامه می‌توان به توصیه دادستان تهران به مردم مبنی بر اینکه چک وعده دار قبول نکنید و لغو ارائه مفاصا حساب برای پرداخت مالیات اتومبیل و ممنوع شدن پرداخت وام خرید اتومبیل به کارمندان اشاره داشت وزیر دادگستری هم اعلام‌ کرده که ۱۵ قانون دادگستری تغییر می کند و میزان قطعی هزینه سفر حج هم تیتر دیگر امروز این جریده عصرگاهی است.

روزنامه را ورق زده به صفحه چهارم آن می رویم. به خبری با عنوان راه آهن دوخطه و برقی تهران به کرج و قم و گرمسار بر می خوریم که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

طرح توسعه خطوط راه آهن‌ در اطراف تهران تهیه شد و بر مبنای این طرح، تهران بوسیله راه آهن برقی و دو خطه به کرج، قم، گرمسار و محل فرودگاه جدید متصل خواهد شد.

با اجرای این طرح، قطار در مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به کرج، در مدت ۴۰ دقیقه به قم و در مدت ۱۵ دقیقه به محل فرودگاه جدید و در مدت ۳۰ دقیقه گرمسار خواهد رسید.

راه آهن دولتی ایران که فردا جشن پنجاه ساله خود را بر پا خواهد کرد، امروز اعلام کرد؛

IMG_20241012_081049_781

همزمان با توسعه خطوط راه آهن‌ در شمال و جنوب کشور، طرح توسعه خطوط اطراف تهران را تهیه کرده است.

اولین برنامه مورد نظر احداث خط تهران به کرج از میدان شهیاد به کرج است و به منظور جلوگیری از تراکم مسافر در ایستگاه تهران، ساختمان ایستگاه دیگری در شمال میدان شهیاد نیز در نظر گرفته شده است تا از طریق دو رشته راه آهن برقی و دو خط به ایستگاه شاه آباد و کرج مربوط گردد. با احداث این ایستگاه، کلیه مسافران شمال تهران به جای یک مسیر طولانی برای رسیدن به ایستگاه فعلی تهران به ایستگاه جدید شمال غرب مراجعه و ضمنا با قطارهای سریع السیر در مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ساکنان کرج می‌توانند به تهران بیایند یا از تهران به کرج بروند.

همچنین به منظور حمل مسافرین فرودگاه جدید و مسافرین و زائرین قم، قطارهای سریع السیر برقی بین تهران و فرودگاه جدید و قم در نظر گرفته شده است. با احداث این خطوط قطارهای برقی سریع السیر خواهند توانست فاصله تهران تا فرودگاه جدید را در ۱۵ دقیقه و تهران - قم را در ۴۰ دقیقه طی نمایند.

راه آهن‌ دولتی ایران همچنین به‌منظور حمل سریع مسافران حومه شرقی تهران در نظر گرفته است که از تهران تا گرمسار راه آهن دو خطه و برقی احداث نماید. این قطار فاصله تهران تا گرمسار را در مدت ۳۰ دقیقه طی خواهد کرد.

راه آهن دولتی ایران امروز همچنین اعلام کرد علاوه بر برنامه دوخطه و برقی کردن خطوط تهران  به مشهد و تهران‌ به تبریز و تهران‌ به بندر شاهپور، برنامه دو خطه و برقی کردن تهران به اصفهان و کرمان نیز تهیه شده است.

IMG_20241012_081049_278

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر