کد خبر: 202952
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۰ مهر ۱۳۵۹:

شوروی مدعی بی طرفی در جنگ ایران و عراق شد!

روزنامه ۱۶ صفحه ای انقلاب اسلامی در ۴۴سال قبل امروز یک‌شنبه ۲۰ مهر سال ۱۳۵۹ پیش روی شماست. تیتر یک این روزنامه اختصاص دارد به سخنان سید ابوالحسن بنی صدر فرمانده کل قوا درباره جنگ تحمیلی که گفته است، این جنگ برای ما یک سرنوشت بیشتر نمی‌تواند داشته باشد و آن پیروزی است. از سوی دیگر موضع ایران در جنگ با عراق برای سفرای کشورهای سوسیالیستی تشریح شد و جلسه بررسی اختلاف ایران و عراق در سازمان ملل هم به تعویق افتاد. آخرین اخبار از جبهه جنگ هم اینکه در حمله مزدوران بعث عراق به مناطق مسکونی آبادان، دزفول، اهواز، چند شهید و دهها مجروح برجای گذاشت.

شوروی مدعی بی طرفی در جنگ ایران و عراق شد!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه ۱۶ صفحه ای انقلاب اسلامی در ۴۴سال قبل امروز یک‌شنبه ۲۰ مهر سال ۱۳۵۹ پیش روی شماست. تیتر یک این روزنامه اختصاص دارد به سخنان سید ابوالحسن بنی صدر فرمانده کل قوا درباره جنگ تحمیلی که گفته است، این جنگ برای ما یک سرنوشت بیشتر نمی‌تواند داشته باشد و آن پیروزی است. از سوی دیگر موضع ایران در جنگ با عراق برای سفرای کشورهای سوسیالیستی تشریح شد و جلسه بررسی اختلاف ایران و عراق در سازمان ملل هم به تعویق افتاد. آخرین اخبار از جبهه جنگ هم اینکه در حمله مزدوران بعث عراق به مناطق مسکونی آبادان، دزفول، اهواز، چند شهید و دهها مجروح برجای گذاشت. حضرات آیات مراجع تقلید گلپایگانی و مرعشی نجفی هم درباره جنگ ایران و عراق پیام‌هایی صادر کرده اند. از عراق هم خبر می رسد که این کشور نیروهای تازه به جنگ گسیل داشته و حکومت بعث این کشور، دست به بازداشت و تبعید نظامیان مسلمان ارتش عراق زده است. خبر دیگر هم اینکه در پی زلزله ویرانگر در کشور الجزایر، از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران سه روز عزای عمومی اعلام‌ شده است. به صفحات داخلی روزنامه می رویم به خبر دیدار سفیر اتحاد جماهیر شوروی با رئیس جمهور بنی صدر بر می خوریم که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

IMG_20231012_071353_990

شب گذشته سفیر اتحاد جماهیر شوروی در تهران با دکتر بنی صدر ریاست جمهوری و فرمانده کل قوا در محل ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد. بنا به گزارش خبرنگار خبرگزاری پارس، در این ملاقات ریاست جمهوری تاکید نمودند که خواست جمهوری اسلامی ایران این است که اتحاد جماهیر شوروی در جنگ بین ایران و عراق به هیچ وجه مداخله ننماید.

سفیر شوروی ابراز داشت سیاست دولت متبوع وی در طول این جنگ حفظ بی‌طرفی بوده است و کشور وی خواستار روابط دوستانه و صمیمانه با ایران می باشد.

IMG_20231012_071354_262

سفیر شوروی اعلام داشت اخباری که در مورد ارسال کمک شوروی به عراق از طریق خلیج عقبه انتشار یافته است صحت ندارد و دولت وی خواستار ختم منازعات است.

آقای بنی صدر سپس ابراز داشتند تا زمانی که عراق به تجاوزگری و دخالت در امور داخلی ما ادامه می‌دهد نمی‌توان از پایان جنگ سخن گفت و کشورهایی که خواستار واقعی ختم جنگ هستند باید این مطالب را مدنظر داشته باشند.

این ملاقات حدود یکساعت بطول انجامید.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر