کد خبر: 202945
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۹ مهر ۱۳۵۸:

بزرگترین شرکت معاملات سهام ایران در لوکزامبورگ منحل شد

صفحه نخست سه روزنامه، کیهان، جمهوری اسلامی و بامداد امروز، روز پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید. اگر روزنامه جمهوری اسلامی از حضور بیش از یک میلیون نفر در تهران و اصفهان در مراسم تشییع جنازه پاسداران تیتر زده، اما کیهان تیتر یک خود را به موافقت دولت با طرح انقلابی مسکن اختصاص داده که ۱۳۰ هزار خانه خالی تا اول زمستان به مردم واگذار میشود. توقف خرید و فروش طلا در بانک ملی و بازار، ممنوعیت معاملات ارضی از سوی وزارت مسکن و شهرسازی، ممنوعیت ورود اتومبیلهای شخصی با یک سرنشین به مرکز شهر با اجرای مرحله دوم طرح ترافیک از اول آبان از دیگر خبرهای مهم این شماره روزنامه عصرگاهی هستند. روزنامه بامداد امروز هم تیتر یک خود را به نتایج ملاقات و مذاکرات صادق طباطبایی در سفر به سوریه، لبنان و بحرین اختصاص داده است.

بزرگترین شرکت معاملات سهام ایران در لوکزامبورگ منحل شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست سه روزنامه، کیهان، جمهوری اسلامی و بامداد امروز، روز پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید. اگر روزنامه جمهوری اسلامی از حضور بیش از یک میلیون نفر در تهران و اصفهان در مراسم تشییع جنازه پاسداران تیتر زده، اما کیهان تیتر یک خود را به موافقت دولت با طرح انقلابی مسکن اختصاص داده که ۱۳۰ هزار خانه خالی تا اول زمستان به مردم واگذار میشود. توقف خرید و فروش طلا در بانک ملی و بازار، ممنوعیت معاملات ارضی از سوی وزارت مسکن و شهرسازی، ممنوعیت ورود اتومبیلهای شخصی با یک سرنشین به مرکز شهر با اجرای مرحله دوم طرح ترافیک از اول آبان از دیگر خبرهای مهم این شماره روزنامه عصرگاهی هستند. روزنامه بامداد امروز هم تیتر یک خود را به نتایج ملاقات و مذاکرات صادق طباطبایی در سفر به سوریه، لبنان و بحرین اختصاص داده است. همچنین این روزنامه به نقل از آیت الله العظمی شریعتمداری نوشته است که ولایت فقیه نباید با حاکمیت ملی تضاد داشته باشد و اینکه باید با توجه به اصالت حاکمیت ملت در تفسیر ولایت فقیه دقت کامل و کافی بعمل آید. تیتر مهم دیگر این روزنامه به اظهارات دکتر ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه اختصاص دارد که در آن از لغو قراردادهای ۱۹۵۹ و ۱۹۲۱ مابین ایران و ایالات متحده آمریکا خبر داده است.

IMG_20231011_065526_384

اما خبر انحلال بزرگترین شرکت معاملات سهام ایران در لوکزامبورک، در صفحات داخلی روزنامه بامداد امروز به چاپ رسیده است که متن کامل این خبر را در  ادامه می خوانید؛

شرکت معاملات سهام ایران که به نام ترانس ایران در لوکزامبورگ مشهور است و از چهار سال پیش بمنظور خرید فروش سهام دولت ایران فعالیت خود را آغاز کرد و در رأس آن سیروس انصاری برادر هوشنگ انصاری مدیرعامل شرکت ملی نفت و وزیر امور اقتصادی و دارایی رژیم گذشته قرار گرفت. این شرکت بدون اینکه به تاسیس آن احتیاجی باشد با فکر عوامل وابسته به رژیم سابق و نیز بخاطر سوءاستفاده تأسیس شد و در هنگام تأسیس با پول ملت ایران و سرمایه یک میلیون دلار عملا فعالیت خود را شروع کرد. سیروس انصاری که از بدو تاسیس مدیرعامل این شرکت بود منافع حاصل از یک میلیون دلار پولی که در بانک‌های لوکزامبورگ بعنوان سپرده و برای انجام معاملات سهام گذاشته بود به جیب خود سرازیر می کرد.

IMG_20231011_065526_866

دولت انقلابی ایران پس از اطلاع از وجود این شرکت، رضا سلیمی معاون وزارت امور اقتصاد و دارایی را مامور بررسی وضع مالی و بیلان شرکت کرد. وی پس از سفر خود به لوکزامبورگ و رسیدگی به حساب‌های شرکت متوجه شد که سیروس انصاری مبالغ کلانی از سود شرکت را برداشت کرده است. سلیمی در وهله اول وجود تاسیس و ادامه فعالیت این شرکت را ضروری ندانست‌‌. از این جهت از راه قانونی موجبات تشریفات انحلال شرکت را فراهم کرد و شرکت مزبور عملا منحل شد و سرمایه شرکت که یک میلیون دلار بود به خزانه دولت انقلابی ایران منتقل شد‌. از سوی دیگر بر اساس بررسی هایی که در زمینه درآمدهای حاصل از سرمایه شرکت انجام گرفت مشخص شد ۱۶۰ هزار دلار سود حاصله از سرمایه شرکت باقی مانده است که بلافاصله انتقال این مبلغ بانضمام سرمایه یاد شده به خزانه دولت داده شد.

IMG_20231011_065520_004

ضمنا دولت ایران سیروس انصاری را بخاطر همین سوءاستفاده ها از طریق مراجع حقوقی تحت تعقیب قرار داده است و دلایل و مدارک لازم‌ را از طریق این‌مراجع حقوقی به جریان خواهد گذاشت.

IMG_20231011_065526_884

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر