کد خبر: 202840
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۸ مهر ۱۳۵۸:

صادق طباطبایی، سخنگوی دولت موقت: اعدامهای ایران در آینده نیز ادامه خواهد داشت

جزئیات حمله به پاسداران در سردشت تیتر نخست روزنامه ۱۶ صفحه ای بامداد امروز در روز چهارشنبه ۱۸ مهر سال ۱۳۵۸ است. از سوی دیگر ارتش این منطقه را محاصره کرده و دکتر چمران وزیر دفاع امروز به کردستان می رود. امام خمینی هم در ملاقات گروهی از ورزشکاران باستانی اعلام کردند سرنوشت هر شهرستان و هر شهری با شوراهاست. فاش شدن آخرین مذاکره طالقانی با سفیر شوروی از سوی نمایندگان دفتر ایشان در یک گفتگوی مطبوعاتی خبر دیگر این جریده است. آیت الله مهدوی کنی سرپرست کمیته های انقلاب نیز در گفت و گو با این روزنامه اعلام‌ کرده اند اعضاء و کمیته های متخلف در دادگاه‌های انقلاب محاکمه می‌شوند. محمد منتظری هم در یک مصاحبه مطبوعاتی در محل سازمان انقلابی ساتجا پیشنهاد نظام شورا در شورا را داده و گفته است دولت انقلابی آن نیست که نامش انقلابی باشد و اینکه روی کار آمدن یک حکومت انقلابی واقعی در پایان دوره کنونی دولت موقت ضروری است

صادق طباطبایی، سخنگوی دولت موقت: اعدامهای ایران در آینده نیز ادامه خواهد داشت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جزئیات حمله به پاسداران در سردشت تیتر نخست روزنامه ۱۶ صفحه ای بامداد امروز در روز چهارشنبه ۱۸ مهر سال ۱۳۵۸ است.

از سوی دیگر ارتش این منطقه را محاصره کرده و دکتر چمران وزیر دفاع امروز به کردستان می رود. امام خمینی هم در ملاقات گروهی از ورزشکاران باستانی اعلام کردند سرنوشت هر شهرستان و هر شهری با شوراهاست.

فاش شدن آخرین مذاکره طالقانی با سفیر شوروی از سوی نمایندگان دفتر ایشان در یک گفتگوی مطبوعاتی خبر دیگر این جریده است. آیت الله مهدوی کنی سرپرست کمیته های انقلاب نیز در گفت و گو با این روزنامه اعلام‌ کرده اند اعضاء و کمیته های متخلف در دادگاه‌های انقلاب محاکمه می‌شوند.

محمد منتظری هم در یک مصاحبه مطبوعاتی در محل سازمان انقلابی ساتجا پیشنهاد نظام شورا در شورا را داده و گفته است دولت انقلابی آن نیست که نامش انقلابی باشد و اینکه روی کار آمدن یک حکومت انقلابی واقعی در پایان دوره کنونی دولت موقت ضروری است. اما جمله (اعدام‌های ایران در آینده نیز ادامه خواهد داشت) به نقل صادق طباطبایی سخنگوی دولت موقت را برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم که ملاحظه می فرمایید؛

IMG_20231010_071606_696

بیروت - خبرگزاری فرانسه:

صادق طباطبایی معاون نخست وزیر ایران قبل از ترک لبنان به مقصد دمشق در گفت و شنودی با خبرنگاران‌ گفت؛ ژنرال‌های کرد تبار شاه سابق دویست میلیون دلار از امپراتور سابق برای ایجاد اغتشاش در کردستان ایران دریافت کرده اند.

طباطبایی اعلام‌ کرد، هشت افسر یک کشور همسایه که در کنار شورشیان نبرد می کرده اند دستگیر شده اند. وی پس از انتقاد از روش مطبوعات غرب نسبت به اعدامهای ایران گفت: این اعدامها در آینده ادامه خواهد داشت. وی افزود: بعضی از متهمین هنوز در دادگاه‌های ما محاکمه می‌شوند. وی با اشاره به مورد نصیری گفت که کسی حاضر نیست از چنین افرادی دفاع کند. طباطبایی گفت اردشیر زاهدی داماد شاه سابق سه هفته قبل مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار به دو افسر پرداخته است او نام این افسران‌ را فاش نکرد.

معاون نخست وزیر ایران ضمن صحبت درباره ناپدید شدن امام موسی صدر گفت ایران برای بازیافتن امام صدر از هیچگونه تلاشی دریغ نخواهد کرد.

IMG_20231010_071607_486

 

به گزارش خبرنگاران از جنوب لبنان صادق طباطبایی همچنین در برابر هزاران تن از شیعیان جنوب لبنان اظهار داشت؛ ملت ایران همانطور که توانست بزرگترین نیروی خاور نزدیک یعنی رژیم شاه را به زانو درآورد قادر است امام صدر را نیز پیدا کند. صادق طباطبایی همچنین بار دیگر روی حمایت دولتش از مردم لبنان تاکید کرد و گفت ایران برای حمایت از مردم لبنان به هر طریقی متوسل خواهد شد. وی گفت ما با یک دشمن‌ مشترک‌ مقابله میکنیم. وی افزود، ملت ایران خواهد توانست از بگین نیز مانند شاه انتقام‌ بگیرد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر