کد خبر: 202757
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۷ مهر ۱۳۵۶؛

سپهبد علی محمد خادمی: هما تعداد هواپیماهای خود را افزایش می دهد/ خرید کنکورد و ایرباس در دستور کار است/ تعداد مسافران هما تا سال ۶۱ به ۶ میلیون نفر می رسد

صفحه نخست روزنامه اطلاعات روز دوشنبه ۱۸ مهر سال ۱۳۵۶ پیش روی شماست. تغییر ساعت کار ادارات، مدارس و اصناف تیتر یک آن است. به تصویب هیات دولت هم از نیمه شب ۲۸‌مهر ساعت ها نیم ساعت عقب کشیده می‌شود و مدارس ساعت ۹ صبح باز می‌شوند. ادارات هم از ۸ و ۳۰ دقیقه صبح الی ۴ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر کار خواهند داشت. سپهبد علی محمد خادمی مدیر عامل هواپیمایی ملی ایران امروز در نشست با رسانه های گروهی اعلام کرد: هواپیمای کنکورد در آینده جزو هواپیماهای شرکت هما خواهند شد. تعداد پروازهای داخلی هما به شهرستانهای مهم‌ کشور تا روزی ۱۲ پرواز توسعه پیدا خواهد کرد و نیز پروازهای خطوط بین المللی این شرکت نیز افزایش خواهد یافت.

سپهبد علی محمد خادمی: هما تعداد هواپیماهای خود را افزایش می دهد/ خرید کنکورد و ایرباس در دستور کار است/ تعداد مسافران هما تا سال ۶۱ به ۶ میلیون نفر می رسد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست روزنامه اطلاعات روز دوشنبه ۱۸ مهر سال ۱۳۵۶ پیش روی شماست. تغییر ساعت کار ادارات، مدارس و اصناف تیتر یک آن است. به تصویب هیات دولت هم از نیمه شب ۲۸‌مهر ساعت ها نیم ساعت عقب کشیده می‌شود و مدارس ساعت ۹ صبح باز می‌شوند. ادارات هم از ۸ و ۳۰ دقیقه صبح الی ۴ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر کار خواهند داشت.

گویا یک پروفسور ایرانی داروی ضدچاقی کشف کرده است. اطلاعات از تغییر نحوه وصول مالیات خبر داده و از روشن‌شدن تکلیف صاحبان هزاران قطعه زمین خارج‌ محدوده، تیتر زده و از آماده شدن لایحه عدم تمرکز نوشته که طبق آن اختیار و عزل و نصب روسای ادارات به استانداران واگذار می‌شود.

این روزنامه در اخبار خارجی صفحه اول خود از اعتراض مسلمانان اسرائیل به تصمیم کاهنان یهودی برای دعا در کوه معبد خبر داده است و عکس یک روزنامه هم اختصاص دارد به دو فضانورد روسی که قانون اساسی شوروی را به مدار زمین برده اند.

اما یکی از تیترهای صفحه نخست اطلاعات امروز به افزایش نرخ بلیط پروازهای داخلی اختصاص دارد و اینکه هواپیمای کنکورد در آینده جزو هواپیماهای شرکت هما خواهند شد. متن این خبر که در صفحه چهارم روزنامه چاپ شده به شرح زیر می باشد؛

IMG_20241009_074751_266

هواپیمایی ملی ایران‌ برای تقویت خطوط حمل و نقل هوایی خود برنامه وسیعی تهیه کرده که از سال آینده اجرای آن شروع می‌شود.

بر اساس این برنامه، تعداد پروازهای داخلی هما به شهرستانهای مهم‌ کشور تا روزی ۱۲ پرواز توسعه پیدا خواهد کرد و نیز پروازهای خطوط بین المللی این شرکت نیز افزایش خواهد یافت.

سپهبد علی محمد خادمی مدیر عامل هواپیمایی ملی ایران امروز در نشست با رسانه های گروهی اعلام کرد که هواپیماهای ایرباس در خطوط داخلی به کار گرفته خواهد شد. این هواپیماها از جمله مدرنترین نوع هواپیماهای بدنه وسیع در جهان است و می تواند بیش از ۳۵۰ مسافر در هر پرواز حمل کند.

وی افزود؛ هما در پروازهای داخلی هر سال مبلغ هنگفتی ضرر می دهد و در سال‌جاری نیز ۱۲ میلیون تومان از این بابت ضرر کرده است اما این ضرر از محل پروازهای خارجی جبران می‌شود.

وی در ادامه سخنانش گفت؛ مطالعاتی انجام شده است تا نرخ پروازهای داخلی از سال آینده افزایش یابد چرا که طی سه سال اخیر، هما هیچگونه تغییری در نرخ پروازهای داخلی خود نداده است و این نرخ از نرخ پروازهای داخلی اکثر شرکت‌های هوایی جهان کمتر است.

IMG_20241009_074751_580

بر اساس آماری که مدیر عامل هما ارائه داده جمع درآمد این شرکت در ۱۵ سال اخیر ۶۵ میلیارد ریال بوده است. بر اساس پیش بینی های انجام شده طی ۵ سال آینده( سال ۱۳۶۱ شمسی)‌ تعداد مسافران‌ هما به ۶ میلیون نفر بالغ خواهد شد.

مدیر عامل هما افزود؛ در مرحله اول تعداد پروازهای تهران به مقصد مشهد، شیراز، اصفهان و در مرحله بعد تعداد پروازهای این شرکت از تهران به تبریز، آبادان، اهواز، بندرعباس، کرمان و زاهدان افزایش خواهد یافت.

در مورد خرید کنکورد مدیر عامل هواپیمایی ملی گفت؛ قرارداد خرید ۲ کنکورد به قوت خود باقی است و احیانا در آینده کنکورد جزو هواپیماهای هما قرار خواهد گرفت. همچنین هما، سه جمبوجت جدید برای استفاده در پروازهای خارجی خواهد خرید.

IMG_20241009_074751_192

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر