کد خبر: 202755
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۷ مهر ۱۳۵۸؛

صادق طباطبایی: ایران از نخست وزیر اسرائیل به‌مانند شاه انتقام‌ می گیرد

شهادت ۵۲ پاسدار در پی حمله غافلگیرانه دموکرات‌ها، تیتر اول کیهان در ۴۴ سال قبل امروز، سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۵۸ است. دکتر ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه هم اعلام‌ کرده که دولت جدید ایران‌ تا دو ماه آینده تشکیل می‌شود. و سید صادق طباطبایی سخنگوی دولت موقت هم در دیدار از لبنان گفته است که ایران از بگین به‌مانند شاه انتقام‌ می گیرد. دانشجویان ایرانی در آمریکا هم با شعار مرگ‌ بر آمریکا به طرفداری از امام تظاهرات کردند.

صادق طباطبایی: ایران از نخست وزیر اسرائیل به‌مانند شاه انتقام‌ می گیرد

به گزارش دیدبان تاریخ؛ شهادت ۵۲ پاسدار در پی حمله غافلگیرانه دموکرات‌ها، تیتر اول کیهان در ۴۴ سال قبل امروز، سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۵۸ است. دکتر ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه هم اعلام‌ کرده که دولت جدید ایران‌ تا دو ماه آینده تشکیل می‌شود. و سید صادق طباطبایی سخنگوی دولت موقت هم در دیدار از لبنان گفته است که ایران از بگین به‌مانند شاه انتقام‌ می گیرد. دانشجویان ایرانی در آمریکا هم با شعار مرگ‌ بر آمریکا به طرفداری از امام تظاهرات کردند. ۲۲ هزار زائر ایرانی هم وارد جده شده اند و بانک ملی هم‌ اعلام‌ کرده به همه متقاضیان وام مسکن می دهد. به صفحه آخر روزنامه رفته و به خبری در رابطه با افتتاح نمایشگاه عکس انقلاب در نیویورک و سخنرانی دکتر ابراهیم یزدی در این مراسم بر می خوریم که‌ متن آن‌ به شرح زیر می باشد؛

IMG_20231009_070242_190

دکتر ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه که برای شرکت در سی و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک رفته بود قبل از بازگشت به وطن، نمایشگاه عکس انقلاب ایران را که در ساختمان بنیاد علوی (بنیاد پهلوی سابق) تشکیل شده است افتتاح کرد. در مراسم افتتاح این نمایشگاه عده‌ای از دانشجویان ایرانی و ایرانیان‌ مقیم و مقامات ایرانی و خارجی شرکت کرده بودند. موضوع عکسهای این نمایشگاه شامل آغاز مبارزات مردم ایران و ادامه آن و روزهای خون و آتش و عکسهای شهدای راه انقلاب بود که سخت مورد توجه بینندگان قرار گرفت. دکتر یزدی بعد از مشاهده این عکسها طی سخنانی برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه گفتند؛

IMG_20231009_070242_661

این عکسها گویاترین شاهد انقلاب ایران هستند‌. آقای دکتر یزدی در قسمت دیگری از سخنان خود از گفته مرحوم شریعتی یاد کردند که شهید دو چیز از خود به جای می‌گذارد؛ خون و پیام. تمام عکسهایی که در اینجا می بینید پیام با خود دارند. انقلاب تمام نشده و راه شهدا ادامه دارد.

دکتر یزدی در ادامه سخنان خود به نقل از مرحوم طالقانی گفت؛ حرکت نشانه وجود است و هرجا حرکت نبود مرگ است حرکت جامعه نیز نشانه‌ حیات و وجود آن است.

دکتر یزدی در خاتمه سخنان خود خطاب به ایرانیان بازدید کننده از نمایشگاه گفت؛ شما هر حرکتی که در اینجا می کنید بعنوان نماینده ایران و انقلاب اسلامی ایران مسئول هستید. هرگز فکر نکنید که این انقلاب برای شما چه کرده است باید ببینید شما برای انقلاب چه کردید!

در خاتمه مدعوین دفتر یادبود نمایشگاه را امضاء زدند. این نمایشگاه بمدت دو هفته در بنیاد علوی در خیابان پنجم نیویورک برپا خواهد بود.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر