کد خبر: 202632
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۵۸:

برگزاری نماز وحدت در دانشگاه تهران با سخنرانی شیخ علی تهرانی

نقل قولی از آیت الله خسروشاهی که گفته است اگر به ما اجازه دهند تا اول زمستان خانه های خالی با یک طرح انقلابی به مردم واگذار میشود، تیتر یک روزنامه ۱۲ صفحه ای کیهان در روز دوشنبه ۱۶ مهر سال ۱۳۵۸ است. وی همچنین اضافه کرده در سراسر کشور یک میلیون و دویست هزار خانوار بی خانه وجود دارد که باید صاحب خانه شوند

برگزاری نماز وحدت در دانشگاه تهران با سخنرانی شیخ علی تهرانی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نقل قولی از آیت الله خسروشاهی که گفته است اگر به ما اجازه دهند تا اول زمستان خانه های خالی با یک طرح انقلابی به مردم واگذار میشود، تیتر یک روزنامه ۱۲ صفحه ای کیهان در روز دوشنبه ۱۶ مهر سال ۱۳۵۸ است. وی همچنین اضافه کرده در سراسر کشور یک میلیون و دویست هزار خانوار بی خانه وجود دارد که باید صاحب خانه شوند. دادستان تهران هم با صدور اعلامیه ای گفته است بدون دستور مراجع قضایی هیچ گروه و کمیته ای حق داشتن زندان و بازداشت افراد را ندارد. کیهان همچنین با چاپ تصاویری از ساواکی ها خبر از محاکمه ۳۵ مأمور خطرناک ساواک را بزودی داده است‌. دریادار سیداحمد مدنی استاندار خوزستان هم به خرابکاران این استان اخطار شدید داده و علامه مفتی زاده هم از مردم سنندج خواسته است از اعتصاب و راهپیمایی خودداری کنند. روسای دانشگاه‌های علم و صنعت و پلی تکنیک هم اعلام کرده اند که فعالیت گروه‌های سیاسی در دانشگاه آزاد است و خبر مهم دیگر از میانجیگری سوریه برای رفع اختلاف ایران و بحرین حکایت دارد. روزنامه را ورق زده و به صفحه آخر آن‌ می رویم به خبری با عنوان برگزاری نماز وحدت در دانشگاه تهران همزمان با شروع کلاسهای این دانشگاه با سخنرانی شیخ علی تهرانی بر می خوریم که متن کامل این خبر را در ادامه ملاحظه می فرمایید؛

IMG_20231008_064807_904

دیروز همزمان با شروع کلاسهای دانشگاه تهران در مسجد دانشگاه به امامت یکی از دانشجویان نماز وحدت برگزار شد. در این مراسم پس از قرائت بیانیه های انجمن اسلامی دانشجویان و انجمن دانشجویان مسلمان، حجت الاسلام علی تهرانی سخنرانی نمود و با قرائت آیه (واعتصموا بحبل الله جمیعا و...) بر لزوم وحدت بر محور اهداف الهی تاکید نمود و وحدت گسترده قبل از انقلاب را عامل پیروزی بر فرعون‌ زمان دانست.

نامبرده افزود؛ در مرحله سازندگی کنونی کشور به نیروی متخصص شما در بازسازی فرهنگی - سیاسی - اقتصادی- اجتماعی نیاز دارد. نامبرده با نفی نمودن [خود مرکزی] که ثمر تحمیل خود و عقاید خود بر دیگران‌ است و باعث تشدید تضادهای درونی می گردد، بر لزوم دوری جستن از اختلاف و ایجاد تشنجات روانی تاکید نمود و با طرد کردن هر نوع انحصار طلبی خواستار حل تضادهای ایدئولوژیک در محیط تفاهم و بحث و گفتگو شد.

IMG_20231008_064807_486

حجت الاسلام تهرانی سپس جهاد سازندگی را شعار مرحله ای نوین وحدت مورد نیاز کنونی دانست و با تاکید با شرکت در کلاسها جهت بالا بردن سطح تخصص های مورد نیاز خواستار ارتقاء بینش سیاسی در تمام واحدهای آموزشی گشت. وی با تاکید بر مبارزه با تمرکز قدرت و ثروت که عامل اکثر نابسامانی‌ها و تباهی هاست، خواستار تلاش بیشتر، جهت ایجاد قسط اسلامی در جامعه شد تا دیگر نه‌ مستضعفی باشد و نه‌ مستکبری.

در پایان جلسه انبوه دانشجویان با شعار" بفرمان خمینی پیش بسوی وحدت" مسجد‌ را ترک کردند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر