کد خبر: 202545
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۵۸؛

محمدعلی رجایی کفیل وزارت آموزش و پرورش: تفتیش عقاید در مدارس ممنوع است/چمران: تصفیه ارتش ادامه دارد

سخنان دکتر ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه که اعلام کرده است کلیه قراردادهای ایران و آمریکا از اعتبار ساقط شد، تیتر یک و مهم امروز کیهان در ۴۴ سال قبل، روز یکشنبه ۱۵ مهر سال ۱۳۵۸ است. 🔹 وی گفته است روابط ایران و آمریکا بسیار سرد است و اگر فردی در داخل کشور به روش مارکسیستی معتقد باشد می‌تواند عقیده خود را بیان کند. دکتر مصطفی چمران وزیر دفاع ملی هم از سوی امام و نخست وزیر ماموریت پیدا کرده است که نظام‌ انقلابی اسلام را در ارتش پیاده کند‌. وی گفته تصفیه ارتش در تمام رده ها صورت خواهد گرفت.

محمدعلی رجایی کفیل وزارت آموزش و پرورش: تفتیش عقاید در مدارس ممنوع است/چمران: تصفیه ارتش ادامه دارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سخنان دکتر ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه که اعلام کرده است کلیه قراردادهای ایران و آمریکا از اعتبار ساقط شد، تیتر یک و مهم امروز کیهان در ۴۴ سال قبل، روز یکشنبه ۱۵ مهر سال ۱۳۵۸ است. وی گفته است روابط ایران و آمریکا بسیار سرد است و اگر فردی در داخل کشور به روش مارکسیستی معتقد باشد می‌تواند عقیده خود را بیان کند. دکتر مصطفی چمران وزیر دفاع ملی هم از سوی امام و نخست وزیر ماموریت پیدا کرده است که نظام‌ انقلابی اسلام را در ارتش پیاده کند‌. وی گفته تصفیه ارتش در تمام رده ها صورت خواهد گرفت و اینکه ما به افکار مخالف احترام می گذاریم‌. آیت الله العظمی شریعتمداری هم در مصاحبه با رادیو دانمارک گفته است حاکمیت ملت از طریق مجلس و شوراها اعمال می‌شود. از مجلس خبرگان قانون اساسی هم این خبر رسیده که با تصویب اصل ۷۴  قانون اساسی، انحلال شوراها جز در صورت انحراف از وظایف قانونی غیرممکن است. اما سوژه امروز دیدبان تاریخ، محمدعلی رجایی کفیل وزارت آموزش و پرورش است که از ممنوعیت تفتیش عقاید در مدارس سخن‌ رانده است. متن  این خبر که در صفحه آخر روزنامه امروز منتشر شده به شرح زیر می باشد؛

IMG_20231007_060752_606

آموزش سیاسی زیر نظر مسئولان‌ مدرسه و معلمان آزاد است و هیچکس حق تفتیش عقیده در مدارس را ندارد. محمدعلی رجایی کفیل وزارت آموزش و پرورش روز گذشته ضمن اعلام‌ این مطلب افزود؛ داشتن عقیده با تبلیغ عقیده فرق دارد و تبلیغ عقیده در مدرسه درست نیست. رجایی در زمینه فعالیت سیاسی دانش‌آموزان گفت؛ باید توجه داشته باشیم که فعالیت سیاسی شامل آموزش سیاسی و تبلیغ سیاسی نیست. آموزش سیاسی در حد متعارف در کلاسهای درسی که به این مطلب مربوط باشد مثل تعریف احزاب، تعریف ملت و یا مکتب‌های سیاسی، اصولا جزو درس است ولی تبلیغ یک مرام و یا طرفداری از گروه خاصی نمی تواند در مدرسه مطرح و مفید باشد.

IMG_20231007_060752_509

کفیل وزارت آموزش و پرورش که در یک مصاحبه مطبوعاتی شرکت کرده بود در در قسمت دیگری از سخنان خود، توزیع عادلانه امکانات آموزش و پرورش، رفع تبعیض مالی و اداری بین کارمندان، اصلاح مراکز تربیت معلم، برگرداندن معلم  به جایگاه خدایی و اصلی اش ضمن توجه به نیازهای ضروری مادی، اشاعه اخلاق انقلاب اسلامی در سطح دانش آموزان و مربیان، به کار انداختن نیروهای مذهبی و دانشگاهی در امر پیکار با بیسوادی و استفاده از مساجد، ایجاد ارتباط صحیح بین اولیاء و مربیان و مردمی کردن امر آموزش و پرورش و تقویت انجمن‌های خانه و مدرسه، تمام وقت کردن مدارس و تقلیل تعداد دانش آموزان در کلاسها را از برنامه های آموزش و پرورش عنوان کرد.

IMG_20231007_060752_377

رجایی همچنین در زمینه تدریس زبان در مدارس ابتدایی بار دیگر تاکید کرد که مدارس، حق تدریس زبان را در دوره ابتدایی ندارند‌.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر