کد خبر: 202324
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۲ مهر ۱۳۵۸؛

چمران، وزیر دفاع: ارتش را شورایی می کنیم

صفحه نخست روزنامه بامداد امروز در روز ۱۲ مهر سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید. انفجار در قطار خرمشهر - تهران تیتر مهم و داغ امروز این جریده است. گویا انفجار بعلت کار گذاشتن یک بمب ساعتی قوی صورت گرفته است. حسن نزیه در یک نامه که دیشب به روزنامه ارسال شده دلایل عدم مراجعه به دادستانی انقلاب را ذکر کرده، از سوی دیگر حجت الاسلام اشراقی گفته است من گفته ام نزیه مدیریت ندارد و نسبت دیگری به ایشان نداده ام. چمران وزیر دفاع ملی هم در سخنانی اعلام‌ کرد طرح شوراها در ارتش اجرا خواهد شد و گفته تلاش خواهیم که ارتش را توحیدی کنیم.

چمران، وزیر دفاع: ارتش را شورایی می کنیم

به گزارش دیدبان تاریخ؛ صفحه نخست روزنامه ۱۲ صفحه ای بامداد امروز در روز پنجشنبه ۱۲ مهر سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید. انفجار در قطار خرمشهر - تهران تیتر مهم و داغ امروز این جریده است. گویا انفجار بعلت کار گذاشتن یک بمب ساعتی قوی صورت گرفته است. امام خمینی هم در دیدار با هیات دولت موقت از ماجرای هجرت خود  در قبل از انقلاب سخن گفته و اینکه هر چه بود اراده خدا بود و اراده ما در آن دخالت نداشت. حسن نزیه هم در یک نامه که دیشب به روزنامه ارسال شده دلایل عدم مراجعه به دادستانی انقلاب را ذکر کرده، از سوی دیگر حجت الاسلام اشراقی گفته است من گفته ام نزیه مدیریت ندارد و نسبت دیگری به ایشان نداده ام. چمران وزیر دفاع ملی هم در سخنانی اعلام‌ کرد طرح شوراها در ارتش اجرا خواهد شد و گفته تلاش خواهیم که ارتش را توحیدی کنیم. دکتر یزدی وزیر امور خارجه ایران هم در اجتماع ایرانیان مقیم نیویورک گفته است که در حال حاضر ما بدترین شرایط دوران انقلاب را می گذرانیم و بازرگان شجاع ترین ایرانی است که در چنین شرایط بحرانی قبول مسئولیت کرده است. اما درخواست علی اکبر معین فر وزیر نفت از مردم برای خودداری از ذخیره سازی مواد نفتی که بعلت ازدحامهای مصنوعی در جایگاه‌های فروش مواد نفتی ایجاد شده، سوژه امروز دیدبان تاریخ است که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

IMG_20231004_071107_535

این اطلاعیه دیشب از سوی معین فر وزیر نفت انتشار یافت؛

در این دو روز از طرف عناصری چنین شایع شده که کمبودی در بنزین و نفت سفید کشور موجود است و به این ترتیب موجبات تشویش عده ای را فراهم ساخته اند و متاسفانه بعضی از هموطنان ما نیز بدون توجه به اینکه این قبیل شایعات از جانب ضدانقلاب دیکته شده و توسط عناصر سودجو دامن زده میشود، اقدام به ذخیره کردن مواد نفتی می کنند و در نتیجه این عمل، ازدحام مصنوعی در جایگاه‌های فروش نفت ایجاد می کنند.

IMG_20231004_071107_742

بدینوسیله لازم می داند که به استحضار هموطنان عزیز برساند که بررسی لازم بعمل آمد و هیچگونه نگرانی از بابت موجودی مواد نفتی مورد ندارد و در حالیکه پالایشگاهها با همت کارگران و متخصصان ایرانی با ظرفیت کامل مشغول کار است موجودی ذخایر نفتی نیز به میزان کافی می باشد. انتظار دارد هموطنان عزیز تحت تاثیر القائات عناصری ضدانقلاب و افراد سودجو که بدینوسیله بازار را آشفته می نمایند قرار نگیرند و نیازهای نفتی خود را طبق روال عادی تامین و بیهوده اقدام به ذخیره سازی ننمایند.

معین فر - وزیر نفت

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر