کد خبر: 202296
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۳ مهر ۱۳۵۶؛

ساختمان اتوبان تهران - چالوس سال آینده شروع می‌شود

ابلاغ دستور پرداخت مطالبات کارمندان، تیتر اول شماره امروز چهارشنبه ۱۳ مهرماه سال ۱۳۵۶ روزنامه اطلاعات است. در این خبر آمده که حداقل حقوق کارکنان بانک‌های خصوصی ۱۳ هزار ریال تعیین شد. همچنین به فرمان شاه کارانه معلمان به اجرا در خواهد آمد و درآمد معلمان با طرح کارانه افزایش می یابد و دو نوع مزایا به نام - کار موظف و کار اضافی - به همه معلمان پرداخت میشود‌‌.

ساختمان اتوبان تهران - چالوس سال آینده شروع می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ابلاغ دستور پرداخت مطالبات کارمندان، تیتر اول شماره امروز چهارشنبه ۱۳ مهرماه سال ۱۳۵۶ روزنامه اطلاعات است. در این خبر آمده که حداقل حقوق کارکنان بانک‌های خصوصی ۱۳ هزار ریال تعیین شد. همچنین به فرمان شاه کارانه معلمان به اجرا در خواهد آمد و درآمد معلمان با طرح کارانه افزایش می یابد و دو نوع مزایا به نام - کار موظف و کار اضافی - به همه معلمان پرداخت میشود‌‌.

خبر دیگر هم اینکه شرایط پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان اعلام شد و بر اساس آخرین آمار با پایین آمدن درجه هوا، شیوع بیماری شبه وبا کاهش یافته است. تغییرات وسیع در برنامه های جدید تلویزیون هم اعلام‌ شد.

عکس یک روزنامه اطلاعات امروز هم به زد و خورد طرفداران ایندیرا گاندی با پلیس و دستگیری ده‌ها نفر از هواداران وی اختصاص یافته است.

اما خبری در صفحه سوم‌ روزنامه با عنوان ساختمان اتوبان تهران - چالوس سال آینده شروع می‌شود چاپ شده است که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

IMG_20241004_114758_031

برای احداث یک اتوبان بین تهران و چالوس سه طرح تهیه شد.

مطالعات لازم پیرامون دو طرح از سه طرح مذکور انجام شده و بررسی یک طرح دیگر ادامه دارد. یکی از این سه طرح پس از تصویب به مرحله اجرا گذاشته می‌شود و ساختمان راه مورد بحث در برنامه ششم شروع خواهد شد.

هزینه احداث این راه با دریافت حق ورودی به آن پس از آنکه افتتاح شد تامین خواهد شد. هزینه احداث هر یک از سه اتوبان پیشنهاد شده بیش از ۱/۵ میلیارد تومان برآورد شده است. بعلاوه مدت ساختمان و راهسازی این اتوبان کمتر از پنج سال نخواهد بود.

مسیر این اتوبان در سه طرح مورد بحث بشرح زیر پیش بینی شده است؛

۱- از طریق کن مستقیم به چالوس ۲- از طریق تهران - لشگرک- اوشان- گاجره به چالوس ۳- از طریق تهران - لشگرک- شمشک- گچسر به چالوس.

در مسیر هر یک از سه اتوبان فوق، تعدادی تونل حفر خواهد شد ولی طول و تعداد تونل در هر یک از طرحها با یکدیگر متفاوت است. مطالعات مربوط به تهیه پروژه ایجاد اتوبان تهران‌ - چالوس از چند سال قبل به مهندسین مشاور داده شد و تاکنون برای انجام این کارها اعتباراتی نیز در بودجه تامین شده است.

برای ادامه این مطالعات و در صورت لزوم شروع ساختمان اتوبان تهران - چالوس در بودجه سال ۱۳۵۷ کل کشور نیز اعتباراتی در نظر گرفته خواهد شد.

IMG_20241004_114757_778

گفته می‌شود اعتبار سال آینده طرح احداث اتوبان تهران - چالوس در حدود اعتبارات سال‌جاری خواهد بود و احتمالا ساختمان قطعه اول یکی از طرحهای تهیه شده آغاز خواهد شد.

طول اتوبان تهران‌ - چالوس بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ کیلومتر پیش بینی شده که از مسافت  فعلی تهران - چالوس حداقل ۷۰ کیلومتر کمتر خواهد بود.

کاهش مسافت تهران‌ - چالوس در نتیجه حفر تونل‌های این مسیر می باشد زیرا در یکی از طرحها طول یک تونل حدود ۱۰ کیلومتر است بنابراین در مواردی که در مسیر اتوبان تعداد تونل ها و مناطق شهری و روستایی کمتر باشد مسیر اتوبان تهران - چالوس نیز کوتاه‌تر خواهد بود. به همین‌ منظور سه طرح تهیه شده از جهات اقتصادی و جنبه های شهری دقیقا مورد بررسی قرار می گیرد و با توجه به تمام جوانب یکی از آنها انتخاب خواهد شد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر