کد خبر: 202098
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۱ مهر ۱۳۵۶؛

کار بی سابقه نیروی هوایی ایران در تاریخ هواپیمایی جهان

تیتر اول روزنامه اطلاعات روز دوشنبه ۱۱ مهر سال ۱۳۵۶ از به وحشت انداخته شدن اسرائیل پس از اعلامیه آمریکا و شوروی اختصاص دارد که آنرا البته رد هم‌ کرده است. و در اسرائیل برای مقابله با آمریکا و شوروی وضع فوق العاده اعلام‌ شده اما سوژه امروز "روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ما اختصاص دارد به کار بی‌سابقه نیروی هوایی ایران در تاریخ هواپیمایی جهان که عکسی هم از این رخداد در صفحه نخست اطلاعات چاپ شده است

کار بی سابقه نیروی هوایی ایران در تاریخ هواپیمایی جهان

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیتر اول روزنامه اطلاعات روز دوشنبه ۱۱ مهر سال ۱۳۵۶ از به وحشت انداخته شدن اسرائیل پس از اعلامیه آمریکا و شوروی اختصاص دارد که آنرا البته رد هم‌ کرده است. و در اسرائیل برای مقابله با آمریکا و شوروی وضع فوق العاده اعلام‌ شده. اما کشورهای عربی از این اعلامیه استقبال کرده اند و این اعلامیه در حقیقت چیزی نیست جز به رسمیت شناخته شدن حقوق ملت فلسطین.

اطلاعات از برنامه جلوگیری از شیوع شبه وبا و بیماری‌های واگیردار در مدارس خبر داده و در تیتری دیگر تاریخ و محل توزیع کارت امتحان اعزام دانشجو را نوشته است.

روشن شدن تکلیف خانه سازی در مناطق دیگر خارج محدوده تا ۲ ماه دیگر و آغاز صدور گذرنامه زائران حج هم تیترهای دیگر این جریده عصرگاهی هستند.

اطلاعات در خبری دیگر هم از کشته شدن ۱۰۰ نفر در کودتای اخیر بنگلادش نوشته است.

IMG_20241002_071512_791

اما سوژه امروز "روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ما اختصاص دارد به کار بی‌سابقه نیروی هوایی ایران در تاریخ هواپیمایی جهان که عکسی هم از این رخداد در صفحه نخست اطلاعات چاپ شده است که متن این خبر مهم‌ به شرح زیر می باشد؛

نیروی هوایی شاهنشاهی در زمینه سوخت رسانی هوایی دست به کار جالبی زده که این نوع سوخت گیری ابتکار تازه و بی سابقه ای در جهان محسوب میشود‌.

IMG_20241002_071512_976

گزارش رسیده حاکی است که نیروی هوایی شاهنشاهی که دارای هواپیمای تانکر سوخت رسان از نوع بوئینگ ۷۴۷ و ۷۰۷ می باشد برای اولین بار در تاریخ هواپیمایی جهان دست به عمل بی سابقه ای زده و موفق گردیده است که عمل سوخت رسانی حین پرواز را بوسیله هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ (جامبوجت) به هواپیماهای نوع فانتوم‌ اف - ۴ و به هواپیماهای بوئینگ ۷۴۷ انجام دهد.

این طرز استفاده از هواپیماهای بوئینگ ۷۴۷ در تاریخ هواپیمایی جهان نظیر نداشته و نیروی هوایی شاهنشاهی اولین نیرویی است که موفق به انجام چنین عملی گردیده است.

IMG_20241002_071513_293

ضمنا این هواپیماها قادرند از هواپیماهای بوئینگ ۷۰۷ در حین پرواز نیز بنزین‌ گیری کنند.

نیروی هوایی ایران هم اکنون به جدیدترین هواپیماها و سیستم و سلاحهای مدرن مجهز است و انجام عملیاتی از نوع فوق الذکر نشانه قدرت رزمی قابل ملاحظه این نیرو می باشد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر