کد خبر: 201989
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۵۶؛

بهره برداری از اولین مسیر مترو ۲ سال دیگر شروع می‌شود

سخنان محمدرضا شاه پهلوی در بین مسئولان حزب رستاخیز که اصول مالکیت نمی تواند بر اساس ظلم و تقلب باشد، تیتر اول روزنامه ۲۸ صفحه ای اطلاعات روز یکشنبه ۱۰ مهر سال ۱۳۵۶ است. شاه گفته است در احکام اسلام ثابت شده که اصول مالکیت نمی‌تواند بر اساس استثمار قرار گیرد. شروع صدور احکام تغییر ضریب حقوق کارمندان و پستی شدن ثبت نام متقاضیان گواهینامه رانندگی و اینکه پاسبان های راهنمایی حق ندارند مردم‌ را جریمه کنند تیترهای دیگر این روزنامه است. اما گزارشی با تیتر قرمز با عنوان بهره برداری از اولین مسیر مترو، دو سال دیگر شروع می‌شود در نیم‌تای پایینی روزنامه امروز مشاهده می‌شود که متن این گزارش رادر دیدبان تاریخ می خوانیم.

بهره برداری از اولین مسیر مترو ۲ سال دیگر شروع می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سخنان محمدرضا شاه پهلوی در بین مسئولان حزب رستاخیز که اصول مالکیت نمی تواند بر اساس ظلم و تقلب باشد، تیتر اول روزنامه ۲۸ صفحه ای اطلاعات روز یکشنبه ۱۰ مهر سال ۱۳۵۶ است. شاه گفته است در احکام اسلام ثابت شده که اصول مالکیت نمی‌تواند بر اساس استثمار قرار گیرد.

شروع صدور احکام تغییر ضریب حقوق کارمندان و پستی شدن ثبت نام متقاضیان گواهینامه رانندگی و اینکه پاسبان های راهنمایی حق ندارند مردم‌ را جریمه کنند تیترهای دیگر این روزنامه است.

اما اطلاعات در شماره امروز خود خبرهایی از خارج هم کار کرده است که میتوان از کودتای نظامی دست چپی در بنگلادش گرفته تا ممنوع شدن فعالیت‌های سیاسی در پاکستان و هواپیماربایی در ژاپن و چاپ عکسی از ۴ نفر از تروریستها اشاره نمود.

اما خبری با تیتر قرمز با عنوان بهره برداری از اولین مسیر مترو، دو سال دیگر شروع می‌شود در نیم‌تای پایینی روزنامه امروز مشاهده می‌شود که متن این خبر که در صفحه چهارم روزنامه چاپ شده به شرح زیر می باشد؛

ظرف چند روز آینده عملیات احداث اولین خط مترو تهران شروع می‌شود. اولین خط مترو تهران دو کیلومتر و ۷۰۰ متر طول دارد و از بالای میدان انقلاب شهستان ساخته می‌شود.

ساختمان این مسیر طرف دو سال آینده تمام می‌شود و ادامه مسیر فوق از شهستان تا راه آهن و امتداد آن تا ترمینال اتوبوس‌های مسافربری در جنوب شرقی تهران از ۱۵ شهریور سال ۵۷ شروع خواهد شد.

صبح امروز مرعشی مدیر عامل شرکت سهامی راه آهن شهری تهران(مترو) در یک گفتگوی مطبوعاتی در مورد برنامه احداث مترو در تهران ضمن اظهار مطلب فوق گفت؛

کلیه خطوط مترو تهران ظرف ۸ سال - سال ۱۳۶۵- ساخته میشود و اولین قسمت آن را شرکت ایرانی "پل سنگ سنندج" می سازد.

وی اضافه کرد؛ طول مترو تهران با ۵۷ ایستگاه ساده و ۸ ایستگاه متقاطع جمعا ۶۳ کیلومتر است که در ۴ خط ساخته می‌شود. واگن‌های مترو برقی است و هر قطار مترو دارای ۸ واگن است.

IMG_20241001_072223_584

مترو تهران در هر ساعت در ۸ مسیر رفت و آمد خود ۴۰ هزار نفر را جابجا می کند و در مدت ۲۴ ساعت قادر به حمل ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مسافر است.

IMG_20241001_072223_416

ساعت کار مترو تهران احتمالا از ۵ صبح تا ۲۴ شب تعیین خواهد شد‌. در تمام مسیر مترو تهران ۸۸۰ واگن برقی به کار گرفته می‌شود و بهره برداری از خط اول مترو که از شهستان تا راه آهن و امتداد آن‌ تا ترمینال اتوبوس‌های مسافربری است تا ۴ سال دیگر شروع می‌شود.

IMG_20241001_072223_404

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر