کد خبر: 201871
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۹ مهر ۱۳۵۴؛

خبر شگفت انگیز قرن: کلیه قطب نماهای جهان خودبخود متوجه مکه میشوند‌

خبر شگفت انگیز قرن که طبق آن، کلیه قطب نماهای جهان خودبخود متوجه مکه می‌شوند تیتر اول روزنامه ۲۴ صفحه ای اطلاعات روز چهارشنبه ۹ مهر سال ۱۳۵۴ است. که سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ما هم به همین خبر اختصاص یافته است.

خبر شگفت انگیز قرن: کلیه قطب نماهای جهان خودبخود متوجه مکه میشوند‌

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خبر شگفت انگیز قرن که طبق آن، کلیه قطب نماهای جهان خودبخود متوجه مکه می‌شوند تیتر اول روزنامه ۲۴ صفحه ای اطلاعات روز چهارشنبه ۹ مهر سال ۱۳۵۴ است. که سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ما هم به همین خبر اختصاص یافته است.

اطلاعات از صفحات جدید خود از امروز خبر داده که سقوط سایگون پرفروش ترین کتاب حال حاضر دنیا همزمان در این صفحات منتشر خواهد شد.

عکس یک روزنامه هم اختصاص دارد به مسابقه بوکس بین محمدعلی کلی و فریزیر که این روزنامه آنرا نمایش وحشت خوانده که به سود کلی تمام شد.

گویا احکام ترمیم حقوق ۷۰ هزار بازنشسته صادر شده و ۸ میلیون دانش آموز هم چکاپ مجانی شدند.

اما متن تیتر یک روزنامه اطلاعات امروز به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240930_074149_330

مسکو - خبرگزاری آلمان:

یک دانشمند شوروی پیشگویی کرد که تقریبا ظرف یک هزار سال آینده تمام قطب نماها متوجه شهر مقدس مکه خواهد شد.

طی گزارشی که در روزنامه روسیه شوروی چاپ‌ مسکو انتشار یافته است مدودیف دانشمند مغناطیس شناس شوروی گفته است که طبق فرضیه وی آنچه پیش بینی کرده است معلول تغییری خواهد بود که در وضع هسته مذاب کره زمین روی خواهد داد و موجب خواهد شد که قطب شمال از نزدیکی جزیره کانادایی باستروست که موضع کنونی آن است به خاورمیانه و نزدیکی خلیج فارس انتقال یابد.

مدودیف اساس نظریه خود را بر حرکت‌های قطبین زمین و مطالعه آن در طول ۱۲۵ سال گذشته مبتنی کرده است. طبق این نظریه قطب شمال و مغناطیس نیرومند آن، تقریبا در طول ۲۰۰ سال آینده پس از عبور از آفریقا به محل کنونی اقیانوس اطلس انتقال خواهد یافت‌ در حالیکه قطب جنوب در آن وقت در اقیانوس آرام در نزدیکی ساحل آمریکای جنوبی خواهد بود.

از سویی دیگر خبرگزاری خاورمیانه از قاهره گزارش داد که بزودی رصد خانه ای در شهر مقدس مکه نصب خواهد شد تا بوسیله آن بتوان هلال ماه را به محض ظاهر شدن آن در اولین دقایق ماه رویت کرد.

این‌ کار اجازه خواهد داد که در آینده تمام کشورهای اسلامی برای پایان دادن به ماه روزه رمضان به طرز واحدی عمل کنند و همه کشورهای مذکور در یک وقت عید فطر را جشن بگیرند.

IMG_20240930_074149_552

از قرنها پیش تاکنون نظر به این که هلال ماه در پایان رمضان در کشورهای مختلف اسلامی در اوقات متفاوتی رویت گردیده،  عید فطر و عید قربان نیز در روزهای مختلفی در این کشورها جشن گرفته می‌شود.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر