کد خبر: 200946
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۵۶:

با گرانفروشان مبارزه می شود

تصمیمات شدید برای مبارزه با گرانفروشان تیتر یک شماره روز چهارشنبه ۳۰ شهریور سال ۱۳۵۶ روزنامه اطلاعات است که همین تیتر و خبر، سوژه امروز روزنامه گردی دیدبان تاریخ ماست. از دیگر خبر و تیترهای مربوط به شماره امروز روزنامه می‌توان به کاهش قیمت لوازم یدکی پیکان، نحوه پرداخت فوق العاده کارمندان، تجهیز پلیس راهنمایی برای شروع مدارس از شنبه و مهلت ۲ماهه به صاحبان پنجاه هزار خانه خالی در تهران اشاره نمود. عکس یک روزنامه هم به حضور محمدرضا شاه پهلوی در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان آموزشگاه افسری ژاندارمری اختصاص یافته است.

 با گرانفروشان مبارزه می شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تصمیمات شدید برای مبارزه با گرانفروشان تیتر یک شماره روز چهارشنبه ۳۰ شهریور سال ۱۳۵۶ روزنامه اطلاعات است که همین تیتر و خبر، سوژه امروز روزنامه گردی دیدبان تاریخ ماست.

از دیگر خبر و تیترهای مربوط به شماره امروز روزنامه می‌توان به کاهش قیمت لوازم یدکی پیکان، نحوه پرداخت فوق العاده کارمندان، تجهیز پلیس راهنمایی برای شروع مدارس از شنبه و مهلت ۲ماهه به صاحبان پنجاه هزار خانه خالی در تهران اشاره نمود. عکس یک روزنامه هم به حضور محمدرضا شاه پهلوی در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان آموزشگاه افسری ژاندارمری اختصاص یافته است.

IMG_20240920_083935_544

به صفحه سوم‌ روزنامه می رویم تا ببینیم ماجرای تصمیمات جدید برای مبارزه با گرانفروشان از چه قرار است؛

بدنبال روشن‌ شدن سیاست دولت در مورد قیمت‌ها و تکذیب در آزادی قیمت کالاها، امروز اطلاع حاصل شد که علیه گرانفروشان اقدامات وسیع و سریعی به عمل خواهد آمد و اشخاصی که در این زمینه تخلفات و سودجویی هایی دارند و موجب افزایش بی مورد قیمت و کمبود کالا در بازار می‌شوند مورد تعقیب شدید قانونی قرار می گیرند. امروز تایید شد به تعقیب گرانفروشان و تخلفات در گروه مواد غذایی و پوشاک و مصالح ساختمانی اولویت داده می‌شود.

در گروه آهن آلات ضمن آنکه تسهیلات لازم برای وارد کنندگان فراهم شده، قیمت انواع آهن نیز  با توجه به سود کافی برای وارد کننده و تولید کننده تثبیت شده است و به همین جهت تخلف از این قیمت‌ها به سرعت سرکوب می‌شود. متاسفانه در روزهای اخیر علاوه بر افزایش قیمت، کمبود نیز در این رشته دیده شده است.

اخطار به گرانفروشان

در مورد مواد غذایی که با زندگی و معاش روز مره مردم سر و کار دارد همین سیاست مورد تعقیب قرار می گیرد و متخلفین و سودجویان مواد غذایی بشدت تنبیه می‌شوند. در این رشته نیز مرغ تازه نیز کمبود دارد که ظاهرا مصنوعی است.

IMG_20240920_083936_320

اتاق اصناف پایتخت امروز ضمن اخطار به گرانفروشان هشدار داد که هیچ نوع افزایش نامعقول و بی رویه قیمت‌ها را نمی پذیرد و بشدت محتکرین و گرانفروشان را تحت تعقیب قرار خواهد داد.

گزارش خبرنگار ما حاکی است پرونده چند تن از آهن فروشان متخلف که ظرف چند روز گذشته موارد متعددی گرانفروشی داشته اند تکمیل گردید و ظرف ۲۴ ساعت آینده در دادگاه ویژه مطرح خواهد شد و متخلفان بشدت تحت تعقیب و مجازات قانونی قرار خواهند گرفت.

اقدامات گسترده:

اتاق اصناف امروز به کمیته مبارزه با گرانفروشی و شبکه نظارت اتاق دستور داد اقدامات گسترده وسیعی را در زمینه مبارزه با گرانفروشی و سرکوبی متخلفین که بی رویه موجب بالا رفتن قیمت‌ها شوند به موقع به اجرا بگذارند.

امروز گفته شد طرح قیمت آزاد که بعد تکذیب شد موجب افزایش بی رویه مقداری از کالاها شد. این دسته از گرانفروشان با تصور به این که دیگر اتاق اصناف در مورد قیمت دخالت نخواهد داشت دست به این کار زدند. اما با تصمیماتی که در چند روز گذشته گرفته شد اتاق اصناف با تمام قدرت و با سازمان مجهزتر مبارزه جدیدی را علیه این گروه آغاز می کند و اولین سری پرونده ها آماده طرح در دادگاه‌های ویژه می باشد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر