کد خبر: 200915
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۵۸؛

آخرین پیام دفتر آیت الله طالقانی+متن پیام

امام از مردم خواست از ولایت فقیه پشتیبانی کنند‌. این جمله تیتر اول امروز روزنامه ۱۶ صفحه ای کیهان در روز پنجشنبه ۲۹ شهریور سال ۱۳۵۸ است. خبر مهم دیگر روزنامه امروز این است که هیچکس تا ۶ سال دیگر صاحب زمین نخواهد بود و زمین‌های کوچک اگر ظرف ۳ سال ساخته نشود بطور رایگان متعلق به دولت خواهد بود. این جملات را وزیر مسکن و شهرسازی اعلام کرده است.

آخرین پیام دفتر آیت الله طالقانی+متن پیام

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ امام از مردم خواست از ولایت فقیه پشتیبانی کنند‌. این جمله تیتر اول امروز روزنامه ۱۶ صفحه ای کیهان در روز پنجشنبه ۲۹ شهریور سال ۱۳۵۸ است. خبر مهم دیگر روزنامه امروز این است که هیچکس تا ۶ سال دیگر صاحب زمین نخواهد بود و زمین‌های کوچک اگر ظرف ۳ سال ساخته نشود بطور رایگان متعلق به دولت خواهد بود. این جملات را وزیر مسکن و شهرسازی اعلام کرده است. از سوی دیگر حفیظ الله امین رهبر کودتاگران افغانستان از ایران خواسته که از صدور انقلاب خود به این کشور بر حذر باشد. گویا وی تمام رقبای خود را از حزب مارکسیستی خلق تصفیه کرده است. اعلام ثبت نام در ۴ دانشگاه و آغاز هفته جهاد سازندگی در مدارس کشور هم دو خبر دیگر این جریده عصرگاهی هستند‌. اما آخرین پیام دفتر آیت الله طالقانی خطاب به ملت ایران را برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم که متن آن به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240919_195543_545

دفتر آیت الله طالقانی دیروز ضمن اطلاعیه زیر تعطیل این دفتر و شعبات آنرا اعلام کرد.

بسمه تعالی

عشق عمیق و وسیع پدر طالقانی به مردم، اعتماد و علاقه و دلبستگی‌های مردم‌ را به او ایجاد کرده و احساس مسئولیت پدر نسبت به خلق خدا و تعهدی که دانشمندان آگاه در برابر خالق دارند او را بر آن داشت که دفتری در خانه خود تأسیس کند و نیازهای گوناگون فرزندان خود در سراسر ایران و مستضعفان جهان را در حد امکان انجام دهد و اینک که او به پروردگارش پیوسته است ما فرزندان آن بزرگوار با احساس مسئولیت در برابر خدا و خلق و روح پدر و به حکم - تودو الامانات الی اهلها - تعطیل دفتر و همه شعبه های آنرا اعلام میداریم و وسایل و امکاناتی که در اختیار داریم به مقامات ذیربط و مسئول تحویل می‌دهیم. باشد که بر اساس نیت خیر پدر، رفع آن نیازها از این به بعد نیز بوسیله افراد یا سازمان‌های با صلاحیت ادامه یابد.

من الله التوفیق و علیه التکلان

از طرف خانواده آیت الله طالقانی - ابوالحسن طالقانی - حسین طالقانی - محمد بسته نگار

IMG_20240919_195544_343

به گزارش خبرگزاری پارس دفتر آیت الله طالقانی پس از آزادی ایشان از زندان در اوایل آبانماه ۱۳۵۷ رسما کار خود را آغاز کرد و هدف آن کمک به پیشبرد انقلاب و مدد به ضعفا و مصدومین بود. این دفتر علاوه بر فعالیت‌های شعبات مالی و امدادهای دارویی و پزشکی اش در تهران یا اعزام گروه‌هایی به شهرستانها نیز به حل مشکلات مردم می‌پرداخت و در حال حاضر نیز ۱۱۰۰ خانواده تحت تکفل این دفتر می باشد که ۵۰۰ خانواده متعلق به شهدا و ۶۰۰ خانواده از ضعفا می باشند. همین گزارش حاکیست که دفتر آیت الله طالقانی تا تحویل کامل به مقامات ذیصلاح تا برگزاری چهلم درگذشت آیت الله طالقانی به کار خود ادامه می‌دهد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر