کد خبر: 200836
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۵۶؛

فروش هواپیماهای مجهز به سیستم آواکس به ایران قطعی شد

محاکمه متهمان ۴ پرونده اختلاس دولتی، تیتر یک شماره روز سه شنبه ۲۹ شهریور سال ۱۳۵۶ روزنامه ۴۰ صفحه ای اطلاعات است. این روزنامه در سوتیتر مربوط به این خبر آورده است که سوءاستفاده در خرید شکر، تغذیه رایگان، دریافت رشوه از حجاج و اختلاس وجوه دولتی از موارد اتهام است. و دادستان در کیفرخواست، این عده را متهم به میلیونها ریال سوءاستفاده و اختلاس کرده است. عکس یک روزنامه هم به بازدید شاه و فرح پهلوی از نمایشگاه بین المللی تهران اختصاص دارد. اطلاعات از تصویب پرداخت فوق العاده شغل، ترفیع و تغییر ضریب حقوق کارمندان خبر داده و در تیتری به رنگ قرمز از به عقب افتادن، عقب کشیده شدن ساعت بمدت یکماه اطلاع داده است. ایرانی ها هم بنا به گفته صاحب‌نظران در سمینار پژوهشی توتون و سیگار، امسال ۲۴ میلیارد عدد سیگار دود می کنند.

فروش هواپیماهای مجهز به سیستم آواکس به ایران قطعی شد

 

محاکمه متهمان ۴ پرونده اختلاس دولتی، تیتر یک شماره روز سه شنبه ۲۹ شهریور سال ۱۳۵۶ روزنامه ۴۰ صفحه ای اطلاعات است. این روزنامه در سوتیتر مربوط به این خبر آورده است که سوءاستفاده در خرید شکر، تغذیه رایگان، دریافت رشوه از حجاج و اختلاس وجوه دولتی از موارد اتهام است. و دادستان در کیفرخواست، این عده را متهم به میلیونها ریال سوءاستفاده و اختلاس کرده است. عکس یک روزنامه هم به بازدید شاه و فرح پهلوی از نمایشگاه بین المللی تهران اختصاص دارد.

اطلاعات از تصویب پرداخت فوق العاده شغل، ترفیع و تغییر ضریب حقوق کارمندان خبر داده و در تیتری به رنگ قرمز از به عقب افتادن، عقب کشیده شدن ساعت بمدت یکماه اطلاع داده است.

ایرانی ها هم بنا به گفته صاحب‌نظران در سمینار پژوهشی توتون و سیگار، امسال ۲۴ میلیارد عدد سیگار دود می کنند.

خبر جالب روزنامه هم به فروخته شدن یک رولزرویس طلایی به مبلغ یک میلیون تومان به یک عرب اختصاص دارد که این اتومبیل دارای دستگاه‌های فرستنده و گیرنده تلویزیون، تلفن، تهویه مطبوع، تختخواب دو نفره و دزدگیر می باشد.

به صفحات داخلی روزنامه سر می زنیم دو خبر را بعنوان سوژه های امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" انتخاب کرده ایم که متن این خبرها به شرح زیر می باشد؛

فروش هواپیماهای مجهز به سیستم آواکس به ایران قطعی شد

سرانجام دو سناتور منتفذ آمریکا موافقت خود را با فروش رادارهای پرنده آواکس به ایران اعلام‌ کردند به همین جهت در واشنگتن گفته شد که موافقت کنگره با فروش این رادارهای پرنده به ایران قطعی به نظر می رسد.

رادارهای پرنده آواکس، یک وسیله هشدار دهنده دفاعی است و هیچ نوع خصلت یا امکان تعرضی در آن وجود ندارد‌. دارنده آن می‌تواند از داخل مرزهای خود هر نوع حرکت و اطلاع از یک تجاوز احتمالی را بدست آورد. این سلاح با چنین خصلت و ماهیتی علیه هیچ کشوری تلقی نمی‌شود.

معامله فوق با روی کار آمدن کارتر برای مطالعه و آشنایی رئیس جمهوری جدید مدتی به تعویق افتاده بود تا سرانجام در ماه گذشته تصمیم گرفت که موافقت خود را با فروش آن اعلام کند. بدنبال آن نیز اطلاعات لازم در اختیار مخالفان گذارده شد تا آنجا که همه مقدمات برای تصویب آن آماده شده است.

آخرین خبر حاکیست که منابع آگاه در واشنگتن اطمینان می دهند که طرح به تصویب کنگره خواهد رسید.

IMG_20240919_075906_901

برنامه اول تلویزیون رنگی نمیشود:

سازمان رادیو تلویزیون ملی ایران امروز در مورد خبر رنگی شدن برنامه شبکه اول تلویزیون ار نوروز آینده که در یکی از روزنامه ها نوشته شده بود اعلام‌ کرد که این خبر به هیچ وجه صحت ندارد و برنامه شبکه اول از نوروز آینده مطلقا رنگی نخواهد شد.

سازمان رادیو تلویزیون ملی ایران همچنین اعلام‌ کرد که هر گاه تصمیم به رنگی شدن شبکه اول گرفته شود از لحاظ فنی یکسال وقت لازم خواهد بود تا این تصمیم به مورد اجرا گذاشته شود و هنوز در مورد رنگی شدن شبکه اول تصمیمی اتخاذ نشده است.

IMG_20240919_075906_489

سازمان رادیو تلویزیون ملی ایران یادآور شد که رنگی شدن برنامه‌ اول مستلزم تحمل هزینه های سنگین و سرمایه گذاریهای تازه برای وسایل جدید استودیوها و وسایل وابسته به آن است و تصمیم در مورد رنگی شدن شبکه اول مربوط به تامین بودجه هزینه های آن در بودجه عمرانی کشور می باشد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر