کد خبر: 200452
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۵۶؛

محمدرضا شاه پهلوی: درآمد سرانه مردم ایران به ۲۲۲۰ دلار رسیده است

بگیر و ببند ترافیک تهران از بین می رود. تیتر اول روزنامه ۳۲ صفحه ای اطلاعات روز شنبه ۲۶ شهریور سال ۱۳۵۶ اختصاص دارد به این جمله شهردار تهران که در ادامه سخنان خود گفته که جریمه توقف ممنوع کم‌ می‌شود و از مردم بعنوان ماموران کنترل ترافیک استفاده خواهد شد. وی همچنین گفته که شهرداری برای ساختن پارکینگ و راهروی زیرزمینی به بخش خصوصی امتیازاتی می دهد. محمدرضا پهلوی هم در دیدار جشن پایان تحصیلی دانشکده پدافند ملی اعلام‌ کرد هر چه هست و نیست یی پرده به اطلاع مردم برسانید و گفته که درآمد سرانه به ۲۲۲۰ دلار رسیده است

محمدرضا شاه پهلوی: درآمد سرانه مردم ایران به ۲۲۲۰ دلار رسیده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بگیر و ببند ترافیک تهران از بین می رود. تیتر اول روزنامه ۳۲ صفحه ای اطلاعات روز شنبه ۲۶ شهریور سال ۱۳۵۶ اختصاص دارد به این جمله شهردار تهران که در ادامه سخنان خود گفته که جریمه توقف ممنوع کم‌ می‌شود و از مردم بعنوان ماموران کنترل ترافیک استفاده خواهد شد. وی همچنین گفته که شهرداری برای ساختن پارکینگ و راهروی زیرزمینی به بخش خصوصی امتیازاتی می دهد.

محمدرضا پهلوی هم در دیدار جشن پایان تحصیلی دانشکده پدافند ملی اعلام‌ کرد هر چه هست و نیست یی پرده به اطلاع مردم برسانید و گفته که درآمد سرانه به ۲۲۲۰ دلار رسیده است. وی در جای دیگری هم خبر از انتشار کتاب سوم خود داده است.

تیترهای دیگر هم اینکه قرارداد خرید دو نیروگاه اتمی از فرانسه هم فردا امضاء می‌شود و نحوه احداث ساختمان‌های خارج از محدوده هم اعلام‌ شد.

اطلاعات در این شماره خود گفتگوی اختصاصی با ضیاءالحق رئیس حکومت نظامی پاکستان داشته که وی گفته وسعت کارهای خلاف قانون بوتو باور نکردنی است.

IMG_20240916_070204_628

به صفحه سوم‌ روزنامه می رویم به خبری در رابطه با به عقب کشیده شدن ساعت رسمی ایران از این هفته بر می خوریم که متن خبر فوق را در ادامه ملاحظه می فرمایید؛

از نخستین ساعات بامداد این هفته اول مهرماه، عقربه ها یکساعت به عقب برده می‌شود و ساعت رسمی کشور به حالت عادی بر می گردد.

برای صرفه جویی در مصرف برق از اولین روز فروردین ماه سالجاری ساعت رسمی کشور یکساعت به جلو کشیده شد تا از این طریق استفاده از روز بیشتر شود.

همزمان با این تغییر اعلام‌ شد که تغییر ساعت فقط تا آخر نیمه اول سال ۱۳۵۶ برقرار خواهد بود و از آغاز پاییز مجددا ساعت رسمی به حالت گذشته درخواهد آمد.

گفته می‌شود بعلت تغییر در ساعت رسمی،  ۵۰۰ هزار کیلووات در مصرف برق صرفه جویی شده است که ارزش آن برابر ۱/۵ میلیارد ریال می باشد. در این زمینه طی چند روز آینده وزارت نیرو، آمار و ارقام‌ جالبی انتشار می دهد که ارقام حاکی از مقدار صرفه جویی برق در ۶ ماه گذشته خواهد بود.

در سال‌جاری برای رفع کمبود برق و صرفه جویی در مصرف آن، ساعت رسمی کشور یکساعت به جلو کشیده شد و در ساعات کار اصناف نیز تغییراتی به عمل آمد.

IMG_20240916_070204_530

همچنین از ساعات پخش برنامه های تلویزیونی کاسته شده و مدت پخش برنامه های تلویزیونی به ۳ ساعت در روز کاهش یافت. با تغییر فصل و جبران مقدار زیادی از کمبود برق مجددا بر ساعات پخش برنامه های تلویزیونی افزوده شده و از آغاز مهرماه نیز ساعت رسمی یکساعت به عقب کشیده خواهد شد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر