کد خبر: 200334
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۵۱؛

در جزایر تنب بزرگ، ابوموسی و قشم فرودگاه ایجاد می‌شود

یورش عظیم اسرائیل به لبنان، تیتر یک روزنامه ۲۴ صفحه ای اطلاعات در روز شنبه ۲۵ شهریور سال ۱۳۵۱ است ده فرودگاه جدید در بنادر و جزایر جنوبی کشور در خلیج فارس ساخته می‌شود و با ایجاد این فرودگاه‌ها بین بنادر و جزایر ساحلی با سایر نقاط کشور ارتباط هوایی پستی و مسافری منظمی برقرار خواهد شد. سازمان برنامه، اعتبار احداث فرودگاه در جزایر قشم، تنب بزرگ، ابوموسی و بنادر لنگه، خمیر و گاوبندی و بستک را تصویب نمود و این اعتبار در اختیار استاندار ساحلی و بنادر و جزایر خلیج فارس قرار گرفت. همچنین بر اساس این طرح، در میناب، جیرفت، رودان و حاجی آباد میناب، فرودگاه ساخته می‌شود و طرحهای فرودگاه این شهرها پس از تهیه بلافاصله به مورد اجرا در خواهد آمد.

در جزایر تنب بزرگ، ابوموسی و قشم فرودگاه ایجاد می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یورش عظیم اسرائیل به لبنان، تیتر یک روزنامه ۲۴ صفحه ای اطلاعات در روز شنبه ۲۵ شهریور سال ۱۳۵۱ است. گویا فلسطینی ها انبار چوب تل اویو را منفجر کرده اند و همین باعث حمله شده است. اسرائیل هدف حمله به لبنان را نابود کردن چریکهای عرب دانسته و از آن سو توپخانه سوریه مواضع اسرائیل را زیر آتش گرفته است.

اطلاعات با چاپ یادداشتی سی و دومین سال آغاز سلطنت پهلوی را گرامی داشته و از سفر فرح پهلوی و نخست وزیر و همراهان به چین از فردا خبر داده است.

اسامی سرپرستان کاروان‌های حج و ضوابط تازه برای حقوق و مزایای معلمان هم اعلام‌ شدند. این روزنامه همچنین با چاپ عکسی از انتخاب ملکه چهل تکه دوزی ایران خبر داده و در یک خبر خارجی از ریخته شدن اسکناس‌های جعلی بوسیله هواپیماهای آمریکایی در ویتنام شمالی خبر داده است.

روزنامه را ورق می زنیم و به صفحه آخر آن می رویم به خبر احداث فرودگاه در جزایر تنب بزرگ، ابوموسی و قشم بر می خوریم که متن خبر فوق به این شرح می باشد؛

ده فرودگاه جدید در بنادر و جزایر جنوبی کشور در خلیج فارس ساخته می‌شود و با ایجاد این فرودگاه‌ها بین بنادر و جزایر ساحلی با سایر نقاط کشور ارتباط هوایی پستی و مسافری منظمی برقرار خواهد شد.

سازمان برنامه، اعتبار احداث فرودگاه در جزایر قشم، تنب بزرگ، ابوموسی و بنادر لنگه، خمیر و گاوبندی و بستک را تصویب نمود و این اعتبار در اختیار استاندار ساحلی و بنادر و جزایر خلیج فارس قرار گرفت.

همچنین بر اساس این طرح، در میناب، جیرفت، رودان و حاجی آباد میناب، فرودگاه ساخته می‌شود و طرحهای فرودگاه این شهرها پس از تهیه بلافاصله به مورد اجرا در خواهد آمد.

خبرنگار اطلاعات در این زمینه می نویسد ساختمان فرودگاه قشم و تنب بزرگ و ابوموسی آغاز شده و احتمالا تا پایان سال آینده خاتمه خواهد یافت.

IMG_20240915_074456_679

هواپیماهای کوچک:

در این جزایر فرودگاههایی ساخته میشود که هواپیماهای پستی و مسافری کوچک از آن استفاده خواهند کرد‌. ساختمان فرودگاه بنادر لنگه و خمیر که در نزدیکی بندرعباس قرار دارد طی چند ماه آینده پایان می یاید و از این فرودگاه‌ها بهره برداری خواهد شد. بندرلنگه علاوه بر داشتن یک فرودگاه، در آینده نزدیک مجهز به اسکله تازه ای می‌شود که این اسکله ظرفیت پذیرش کشتی های بزرگ‌ را دارد.

IMG_20240915_074456_644

آغاز ساختمان:

خبرنگار اطلاعات اضافه می کند طرح احداث فرودگاه در جیرفت، میناب، گاوبندی و بستک و حاجی آباد میناب در مرحله بررسی نهایی است و تا آخر سال جاری ساختمان  این فرودگاه‌ها آغاز می‌شود. اعتبار احداث فرودگاههای جدید حدود ۱۵ میلیون ریال است که در صورت لزوم به این اعتبار افزوده خواهد شد.

هم اکنون در جزایر کیش و سیری فرودگاه و تأسیسات بندری مجهز ساخته شده و در برنامه پنجم نیز فرودگاه چابهار  و چند نقطه دیگر ساخته می‌شود.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر