کد خبر: 200204
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۴ شهریور۱۳۵۴؛

شاه: نیروی هوایی را آنقدر قوی می کنیم که دشمن را در ۳۰۰ کیلومتری نابود کند/ماجرای کاهش مصرف نوشابه های غیرالکلی

تیتر اول روزنامه اطلاعات روز شنبه ۲۴ شهریور سال ۱۳۵۴ اختصاص دارد به مصاحبه محمدرضا شاه پهلوی به پرسش‌های محمدحسنین هیکل روزنامه نگار شهیر مصری. محمدرضا شاه پهلوی به حسنین هیکل گفته بود: اوضاع خلیج فارس نگران کننده است و نیروی هوایی را آنقدر قوی می کنیم تا هواپیمای دشمن‌ را در ۳۰۰ کیلومتری خاک ایران سرنگون کنیم

شاه: نیروی هوایی را آنقدر قوی می کنیم که دشمن را در ۳۰۰ کیلومتری نابود کند/ماجرای کاهش مصرف نوشابه های غیرالکلی

تیتر اول روزنامه اطلاعات روز شنبه ۲۴ شهریور سال ۱۳۵۴ اختصاص دارد به مصاحبه محمدرضا شاه پهلوی به پرسش‌های محمدحسنین هیکل روزنامه نگار شهیر مصری.

محمدرضا شاه پهلوی به حسنین هیکل گفته بود: اوضاع خلیج فارس نگران کننده است و نیروی هوایی را آنقدر قوی می کنیم تا هواپیمای دشمن‌ را در ۳۰۰ کیلومتری خاک ایران سرنگون کنیم.

IMG_20240914_070509_609

تغییرات وسیع در دانشگاه تهران خبر دیگر این روزنامه است و گویا بعلت مرگ صدها هزار ماهی، مدیر کل شیلات گیلان برکنار گردید.

آخرین اخبار از تغییرات مهم در امتحان ‌ رانندگی خبر دیگر اطلاعات امروز است که بموجب آن امتحان آیین نامه رانندگی، کامپیوتری می‌شود.

اما پس‌لرزه های آلوده بودن نوشابه های غیر الکلی چهار شرکت نوشابه سازی کشور، همچنان نقل محافل است و در اصفهان ۲۸۷۰۰ بطری نوشابه های غیر الکلی آلوده معدوم‌ گردید و مصرف این نوشابه ها در کشور کاهش فوق العاده ای یافته است.

ببینیم خبرهای جدید در این زمینه از چه قرار است؛

اعلام خبر آلودگی تعدادی از نوشابه های غیر الکلی سبب کاهش حیرت انگیز مصرف این نوشابه ها شد.

میلیونها بطری از این نوشابه ها در تهران و شهرستانها روی دست فروشندگان مانده و آمار فروش توزیع کنندگان در تهران از دو میلیون بطری فروش عادی در روز به کمترین رقم ممکن رسیده است‌.

IMG_20240914_070510_051

اثر روحی انتشار خبر آلودگی نوشابه های غیر الکلی بوسیله مقام‌های رسمی از انعکاس سرطان‌زا بودن نوشابه های غیر الکلی در سال گذشته نیز بیشتر بوده است. سال گذشته هنگامی که دانشمندان سرطان شناس آمریکایی، کولاها را عامل سرطان خواندند مصرف نوشابه ها افت کرد.

به موازات کاهش مصرف نوشابه های غیرالکلی، مصرف شیر و آبهای معدنی افزایش چشمگیری پیدا کرد و از آنجا که سردخانه های کارخانه های تولید کننده شیر پاستوریزه و هموژنیزه مملو است، از لحاظ شیر کمبودی احساس نمیشود. در شهر تهران سه هزار دکان لبنیات فروش وجود دارد که این تعداد مغازه، در روز بیش از دو میلیون بطری نوشابه غیرالکلی می فروختند.

IMG_20240914_070509_560

امروز یک مقام بخش خصوصی در شرکت‌های آبمعدنی اعلام‌ کرد که اقدام مسئولان امور بهداشتی در زمینه اعلام آلودگی نوشابه های غیر الکلی که منجر به افزایش مصرف آبمعدنی شده، این شرکت‌ها  را غافلگیر کرده است. اتحادیه توزیع کنندگان نوشابه های غیرالکلی هم اعلام‌ کرد که اعضای این صنف طی دو روز گذشته، بیشتر آبمیوه و سودا فروخته اند و نوشابه های غیر الکلی روی دستشان مانده است.

IMG_20240914_070510_018

از سوی دیگر در کنفرانس پزشکی رامسر اعلام شد نوشابه های غیر الکلی، آلوده و غیر قابل مصرف هستند زیرا در ساخت این نوشابه ها از آب تصفیه شده استفاده نمی‌شود و با اینکه کارخانجات تولید کننده نوشابه های غیر الکلی در محدوده آب لوله کشی قرار دارند هنوز از آب چاه استفاده می کنند بنابراین باید برای جلوگیری از آلودگی این نوشابه ها، کارخانه دارها را مجبور به استفاده از آب تصفیه شده کرد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر