کد خبر: 200091
A
۲۴ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از مخالفت آیت الله خامنه ای با عادی شدن روابط با مصر و آمریکا

هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۲۴ سال پیش در چنین روزی، ۲۲ شهریور ۱۳۷۹ نوشت: شب میهمان رهبری بودم گفتند از آقای خاتمی رئیس جمهور خواسته که قبل از محکومیت قرارداد کمپ دیوید در مورد صلح اسرائیل و مصر از سوی مصر، روابط عادی نشود و به همین جهت ملاقاتشان با حسنی مبارک رئیس جمهور مصر در سازمان ملل برگزار نشده است. با اینکه قبلا مقدمات آنرا مهیا کرده بودند و آقای مهدی کروبی رئیس مجلس بدون اجازه با نمایندگان کنگره آمریکا در موزه متروپولیتن ملاقات و مذاکره کرده است و کار بدی بود. و به وزارت خارجه که احتمالا موثر بوده است اعتراض شده و توضیح خواسته اند

روایت هاشمی رفسنجانی از مخالفت آیت الله خامنه ای با عادی شدن روابط با مصر و آمریکا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی  در خاطرات ۲۴ سال پیش در چنین روزی سه شنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۷۹ نوشت: خانواده شهید سیدعلی اندرزگو آمدند و از منزل پسر کوچکشان‌ گفتند و برای شغل پسر دیگرشان استمداد کردند و از اوضاع جاری کشور، شکایت نمودند‌.

شب میهمان رهبری بودم گفتند از آقای خاتمی رئیس جمهور خواسته که قبل از محکومیت قرارداد کمپ دیوید در مورد صلح اسرائیل و مصر از سوی مصر، روابط عادی نشود و به همین جهت ملاقاتشان با حسنی مبارک رئیس جمهور مصر در سازمان ملل برگزار نشده است. با اینکه قبلا مقدمات آنرا مهیا کرده بودند و آقای مهدی کروبی رئیس مجلس بدون اجازه با نمایندگان کنگره آمریکا در موزه متروپولیتن ملاقات و مذاکره کرده است و کار بدی بود. و به وزارت خارجه که احتمالا موثر بوده است اعتراض شده و توضیح خواسته اند و برنامه استقبال از آقای خاتمی غلط بود و باعث خسارت شان شد. توضیحاتی درباره درس شان دادند و کتاب‌هایی که برای درس، مطالعه می کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر