کد خبر: 199882
A
۴۰ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از سفر وتلاش آیت الله خامنه‌ای برای اخراج اسرائیل از سازمان ملل

هاشمی رفسنجانی ۴۰ سال پیش در چنین روزی ۲۰ شهریور ۱۳۶۳ نوشت:« ساعت ۱۲ آقای خامنه‌ای بدون اطلاع قبلی وارد منزل شدند خوشحال شدم خدمت امام رفته بودند بصورت جامع از سفر به سوریه، لیبی، الجزایر و مذاکره با سران این کشورها صحبت کردند. در مورد تلاش برای اخراج اسرائیل از سازمان ملل و تشکیل ستاد مشترک اسلامی برای جنگ‌ با اسرائیل و تشکیل کمیته‌ای برای بررسی راههای مبارزه با اسرائیل. در مجموع از نتایج سفر راضی‌اند»

روایت هاشمی رفسنجانی از سفر وتلاش آیت الله خامنه‌ای برای اخراج اسرائیل از سازمان ملل

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی ۴۰ سال پیش در چنین روزی سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۶۳ نوشت: «تمام روز در منزل بودم مایل بودم که به استقبال آیت الله خامنه‌ای - که از سفر خارج بر می گشت - به فرودگاه بروم ولی چون خیلی زود وارد می شدند - ساعت شش صبح - و نیاز به عده ای پاسدار بود که بایستی آنها را احضار کنم و اسباب زحمت آنها می شد و از لحاظ امنیت هم درست نبود که همه ما در فرودگاه جمع شویم، نرفتم».  ایشان  ساعت هفت صبح از منزلشان تلفن کردند و احوالپرسی، خوشحال شدم.

ساعت یازده و نیم صبح آقای محمدحسن رحیمیان آمد، از اختلافات بین روحانیون اظهار نگرانی کرد و برای رفع اختلاف پیشنهادهای خاصی داشت. 

ساعت ۱۲ آقای خامنه‌ای بدون اطلاع قبلی وارد منزل شدند خوشحال شدم خدمت امام رفته بودند بصورت جامع از سفر به سوریه، لیبی، الجزایر و مذاکره با سران این کشورها صحبت کردند. در مورد تلاش برای اخراج اسرائیل از سازمان ملل و تشکیل ستاد مشترک اسلامی برای جنگ‌ با اسرائیل و تشکیل کمیته‌ای برای بررسی راههای مبارزه با اسرائیل. در مجموع از نتایج سفر راضی‌اند. 

احمدآقا آمد ناهار را با هم خوردیم کباب برگ و آش رشته داشتیم پیشنهادی در مورد تقاضای پناهندگی یک مقام آمریکایی به ایران را مطرح کردم! پذیرفته شد».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر