کد خبر: 199798
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۵۳؛

ساخت فاضلاب تهران‌ به مناقصه بین المللی گذاشته می‌شود

چهارشنبه ۲۰ شهریور سال ۱۳۵۳ است. و تیتر اول اطلاعات در چنین روزی اختصاص دارد به پایان مسابقات آسیایی تهران و کسب مقام دومی کشورمان در این مسابقات با ۲۲ مدال طلا، ۱۶ نقره و ۷ برنز. پس دادن شهریه مدارس ابتدایی و راهنمایی خصوصی از ۳۰ شهریور به نقل از وزیر آموزش و پرورش خبر دیگر امروز اطلاعات است. گویا نخست وزیر فرانسه اوائل سال آینده میلادی به ایران‌می آید و شاه و شهبانو در اواخر شهریور به سفر سنگاپور می روند. اما به مناقصه بین المللی گذاشتن ساخت فاضلاب تهران گزارش دیدبان تاریخ است

ساخت فاضلاب تهران‌ به مناقصه بین المللی گذاشته می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ چهارشنبه ۲۰ شهریور سال ۱۳۵۳ است. و تیتر اول اطلاعات در چنین روزی اختصاص دارد به پایان مسابقات آسیایی تهران و کسب مقام دومی کشورمان در این مسابقات با ۲۲ مدال طلا، ۱۶ نقره و ۷ برنز.

پس دادن شهریه مدارس ابتدایی و راهنمایی خصوصی از ۳۰ شهریور به نقل از وزیر آموزش و پرورش خبر دیگر امروز اطلاعات است.

گویا نخست وزیر فرانسه اوائل سال آینده میلادی به ایران‌می آید و شاه و شهبانو در اواخر شهریور به سفر سنگاپور می روند.

آئین‌نامه جدید ارتقاء گروه کارمندان هم اعلام‌ شد که کارمندان فقط با دادن امتحان ارتقاء می یابند. خبر دیگر روزنامه هم‌ به تاریخ و محل اعزام مشمولان دیپلمه و فوق دیپلم اختصاص دارد.

IMG_20240910_081011_698

اما به مناقصه بین المللی گذاشتن ساخت فاضلاب تهران گزارش دیدبان تاریخ است 

آخرین بررسی طرح فاضلاب تهران ظرف چند روز آینده تمام می‌شود و کارشناسان سازمان ملل و متخصصان سازمان آب تهران آنرا تسلیم وزیر نیرو خواهند کرد. طرح ۴/۹ میلیارد ریالی فاضلاب تهران یکی از بزرگترین برنامه های دولت برای بهبود امکانات زندگی در پایتخت خواهد بود و زیربنای ساختمان متروی تهران را نیز تشکیل می دهد.

از سوی دیگر با اجرای طرح فاضلاب تهران که عملیات اجرایی آن بین ۱۶ تا ۲۰ سال ( ۱۳۶۹ الی ۱۳۷۳ شمسی) بطول می انجامد راه برای استفاده مجدد از آب‌های مصرف شده تهران باز خواهد شد و این خود مشکلی از مشکلات تهران را حل خواهد کرد.

در بودجه سال آینده برای شروع عملیات طرح فاضلاب تهران سه میلیارد ریال تامین اعتبار می‌شود و کنفرانس رامسر نیز که اهمیت اجرایی این طرح را تاکید کرده، موافقت خود را با تامین اعتبارات مقدماتی در سال‌جاری و سپس ۳۰۰ میلیون تومان هزینه برای آغاز عملیات در سال آینده اعلام داشته است. به این ترتیب در نیمه دوم سال‌جاری طرح پس از یک بررسی نهایی که زیر نظر مستقیم وزیر نیرو و توسط عده ای از عالیرتبه ترین کارشناسان داخلی و خارجی صورت خواهد گرفت به مناقصه بین المللی گذاشته خواهد شد.

IMG_20240910_081011_505

در ساختمان اگوی تهران، بر اساس وضع خاص مناطق مختلف شهر، اولویت‌هایی پیش بینی می‌شود و بطور مثال برای نجات باغچالی منطقه ای از جنوب شهر که آب‌های زیر زمینی آن بالا زده و برای ساکنانش ایجاد مزاحمت کرده است و همچنین چند منطقه دیگر شهر که بعلت لایه های غیر جاذب، آب در آنها نفوذ نمی کند زودتر از هر منطقه دیگری فاضلاب احداث خواهد شد.

برای استفاده از فاضلاب تهران، صاحبان خانه ها و اماکن باید حق انشعاب معینی بپردازند که بعدا ارقام آن بوسیله وزارت نیرو تعیین خواهد شد. 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر