کد خبر: 199663
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۸ شهریور ۱۳۵۸؛

اعزام سفیر جدید آمریکا به ایران تا پاییز/ اخطار شدید خلخالی در مهاباد

اخطار شدید خلخالی در مهاباد، تیتر یک روزنامه اطلاعات ۱۲ صفحه ای امروز یکشنبه ۱۸ شهریور سال ۱۳۵۸ است که در آن به نقل از وی آمده است تظاهرات به هر عنوان در آن مناطق ممنوع است. تجلیل پرشکوه مردم ایران از شهدای ۱۷ شهریور و سخنان آیت الله طالقانی در آخرین نمازجمعه ایشان در بهشت زهرا که خواستار تشکیل شوراها شده بودند و همچنین برگزاری مراسم سالروز شهادت مهدی رضایی با شرکت هزاران نفر و آغاز صدور ویزا به آمریکا از جمله خبرها و تیترهای مهم این روزنامه هستند.

اعزام سفیر جدید آمریکا به ایران تا پاییز/  اخطار شدید خلخالی در مهاباد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ اخطار شدید خلخالی در مهاباد، تیتر یک روزنامه اطلاعات ۱۲ صفحه ای امروز یکشنبه ۱۸ شهریور سال ۱۳۵۸ است که در آن به نقل از وی آمده است تظاهرات به هر عنوان در آن مناطق ممنوع است. تجلیل پرشکوه مردم ایران از شهدای ۱۷ شهریور و سخنان آیت الله طالقانی در آخرین نمازجمعه ایشان در بهشت زهرا که خواستار تشکیل شوراها شده بودند و همچنین برگزاری مراسم سالروز شهادت مهدی رضایی با شرکت هزاران نفر و آغاز صدور ویزا به آمریکا از جمله خبرها و تیترهای مهم این روزنامه هستند.

دو خبر در صفحات دوم و آخر روزنامه امروز را انتخاب کرده ایم؛ از گزارش حضور مهندس بازرگان و هیات دولت در بهشت زهرا تا اعزام احتمالی سفیر جدید آمریکا به ایران در فصل پاییز، که متن هر دو خبر به شرح زیر است؛

IMG_20220909_134258_056

۱- نخست وزیر و هیات دولت بر مزار شهدای انقلاب مراسم مذهبی بجا آوردند

سحرگاه دیروز مهندس مهدی بازرگان نخست وزیر در مزار شهدای انقلاب اسلامی ایران در بهشت زهرا حضور یافت و مراسم مذهبی بجای آورد. مهندس بازرگان باتفاق اعضای هیات دولت در این مراسم شرکت کرده بود در آغاز در قطعه ۱۷ بهشت زهرا که مزار گروهی از شهدای ۱۷ شهریور( جمعه سیاه) می باشد حاضر شد و ضمن برگزاری مراسم دعا و فاتحه خوانی دستوراتی نیز به شهردار داد.

IMG_20220909_134304_764

آنگاه نخست وزیر و اعضای هیات دولت در قطعه ۳ که مزار دیگر شهدای پیش از شهریور و انقلاب بهمن‌ماه اسلامی ایران منجمله گروه مجاهدین چون رضایی ها، گروه جزنی و گلسرخی حضور یافتند و مراسم مذهبی بجای آوردند. مهندس بازرگان در پایان این‌ مراسم با اعضای هیات دولت بر آستانه مقبره دکتر محمد نخشب  یکی از مجاهدین نهضت ملی و از بنیانگذاران حزب مردم ایران بود مراسم فاتحه برگزار کرد.

IMG_20220909_134301_837

۲- کارتر سفیر جدیدی به ایران می فرستد

واشنگتن- خبرگزاری فرانسه؛ منابع آگاه در واشنگتن گفتند که دولت کارتر بطور جدی قصد دارد بجای ویلیام کاتلر که دولت ایران با انتصاب وی به سمت سفیر آمریکا در تهران موافقت نکرد یک سفیر تازه در این کشور تعیین کند.

به گفته این منابع، سفیر تازه آمریکا در ایران ممکن است در پاییز امسال انتخاب شود. محافل دولتی واشنگتن معتقدند که خالی بودن پست سفارت آمریکا در ایران یک عامل منفی در روابط دو کشور به شمار می رود در حالیکه واشنگتن برای بهبود مناسبات خود با تهران تلاش می کند.

واشنگتن به تازگی با صدور ۴۷ میلیون دلار نفت چراغ و مازوت به ایران موافقت کرده است. دولت کارتر همچنین‌ پیشنهاد کرده است که تحویل قطعات یدکی مواد جنگی آمریکا به ایران را از سر گیرد اما تاکنون دولت ایران به این پیشنهاد پاسخ نداده است. از لحاظ مواد نفتی روابط بین دو کشور روبه بهبودی است. به گفته محافل آگاه آمریکا در حال حاضر این کشور روزانه حدود ۷۵۰ بشکه نفت از ایران دریافت می کند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر