کد خبر: 199549
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۸ شهریور ۱۳۵۵؛

داریوش آزاد میشود؟

مائو مرد. تیتر مهم و داغ صفحه نخست روزنامه اطلاعات روز ۱۸ شهریور سال ۱۳۵۵ به چاپ عکسی از مائو تسه تونگ رهبر جمهوری خلق چین و خبر مرگ وی در سن ۸۲ سالگی اختصاص یافته است. اطلاعات افزوده صدها میلیون نفر از مردم چین عزادار شدند و قرار است هواکوئو فنگ نخست وزیر فعلی جانشین وی شود.

 داریوش آزاد میشود؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مائو مرد. تیتر مهم و داغ صفحه نخست روزنامه اطلاعات روز پنجشنبه ۱۸ شهریور سال ۱۳۵۵ به چاپ عکسی از مائو تسه تونگ رهبر جمهوری خلق چین و خبر مرگ وی در سن ۸۲ سالگی اختصاص یافته است. اطلاعات افزوده صدها میلیون نفر از مردم چین عزادار شدند و قرار است هواکوئو فنگ نخست وزیر فعلی جانشین وی شود.

تیتر یک اطلاعات هم‌ به معلمان مربوط می‌شود و آنگونه که این روزنامه نوشته، وضع همه جانبه معلمان از خانه سازی تا مزایای شغلی تغییر می کند. روشهای جدید گزینش دانشجو هم خبر دیگر آن است و مصاحبه ای منتشر نشده با پروفسور هشترودی تیتر دیگرش.

اطلاعات همچنین از بحث بزرگ در محافل مذهبی ترکیه خبر داده  که آیا دریا و آب تنی روزه را باطل می کند یا خیر؟ و اظهارات روحانیون ترکیه و ایران در این مورد بازتاب داده است.

داریوش آزاد میشود؟ این تیتر سوالی هم در صفحه اول اطلاعات امروز مشاهده می‌شود که متن خبر فوق که در صفحه چهارم روزنامه منتشر شده به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240908_073543_854

مدیر برنامه های داریوش که از دوستان نزدیک او هم هست به روزنامه مراجعه کرد و ضمن نشان دادن فتوکپی رضایت نامه کامبیز علوی که صحت آن با مهر سرکنسولگری شاهنشاهی ایران در شیکاگو تایید شده بود گفت؛ اشتباهی که تاکنون کسی در رفع آن نکوشیده است این است که داریوش با هیچ عابری تصادف نکرده و اصلا در تصادف، عابری وجود نداشته است، بلکه قضیه از این قرار است که ساعت ۱۲ شبی که داریوش قصد داشته دوستش کامبیز علوی را به منزل برساند ماشین او در مقابل سفارت آمریکا به شدت با یک اتومبیل آریا تصادف می کند شیشه اتومبیل داریوش می شکند و خرده های شیشه به چشم‌ کامبیز که کنار دست داریوش نشسته اصابت می کند.

IMG_20240908_073543_588

سه روز پس از این واقعه، کامبیز علوی به آمریکا سفر می کند تا ضمن تحصیلات دانشگاهی به مداوای چشمش بپردازد و پرونده تصادف بسته می‌شود. اما دوباره پرونده تصادف به جریان افتاده، حکم محکومیت داریوش صادر شده است.

رضایت نامه کامبیز علوی که در تاریخ ۱۸ خرداد ۱۳۵۵ نوشته شده چند روز دیرتر از حکم دادگاه تهران رسید.

IMG_20240908_073543_660

شاملو وکیل مدافع داریوش به استناد همین رضایتنامه و اینکه مضروب سلامت خود را بازیافته و نقص عضو رفع شده است برای آزادی داریوش می کوشد اما دادگاه منتظر یک گواهی از پزشک معالج کامبیز علوی است زیرا طبق نظر پزشک قانونی‌ تهران که ضمیمه پرونده است یک چشم کامبیز علوی بینایی خود را برای همیشه از دست داده است و انتظار می رود بعد از رسیدن گواهی پزشک قانونی مبنی بر سلامت کامل کامبیز علوی، داریوش آزاد شود.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر