کد خبر: 199110
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۴ شهریور ۱۳۵۵؛

۳ تروریست در زد و خورد مسلحانه با ماموران کشته شدند/حسن آلادپوش چگونه کشته شد؟

روزنامه ۳۲ صفحه ای اطلاعات روز یکشنبه ۱۴ شهریور سال ۱۳۵۵ پیش روی شماست. کشته شدن تروریست مسلح در زد و خورد مسلحانه با ماموران که یکی از آنها حسن آلادپوش عامل قتل سه آمریکایی بود و کشف مخفیگاه آنان تیتر یک اطلاعات امروز است که این خبر سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست.

۳ تروریست در زد و خورد مسلحانه با ماموران کشته شدند/حسن آلادپوش چگونه کشته شد؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه ۳۲ صفحه ای اطلاعات روز یکشنبه ۱۴ شهریور سال ۱۳۵۵ پیش روی شماست. کشته شدن تروریست مسلح در زد و خورد مسلحانه با ماموران که یکی از آنها حسن آلادپوش عامل قتل سه آمریکایی بود و کشف مخفیگاه آنان تیتر یک اطلاعات امروز است که این خبر سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست.

IMG_20240904_094346_994

اطلاعات در خبری دیگر با چاپ عکسی از یک متهم در دادگاه نوشته که نماینده قلابی مرجع تقلید میلیونها ریال خمس و زکات به جیب زد! این روزنامه همچنین درگذشت پروفسور محسن هشترودی، ریاضی دان و فیلسوف بزرگ ایرانی را اطلاع داده است.

شرایط و جزئیات وصول مالیات سالانه اتومبیل خبر دیگر آن است و اعلام مقررات جدید پرداخت اجاره خانه و بدهی بانک‌ها از روز شنبه در تهران و اول مهر در سراسر کشور تیتر دیگر آن.

عکس خبری نیم‌تای پایین روزنامه هم به تظاهرات خوابیده هزاران نفر علیه کیسینجر اختصاص دارد.

IMG_20240904_094347_019

به صفحه سوم‌ روزنامه می رویم تا ببینیم ماجرای چگونگی شناخته و کشته شدن حسن آلادپوش در درگیری مسلحانه با ماموران چه بود؟

امروز کسب اطلاع شد که بدنبال کوششهای پیگیر مراجع مسئول، یکی از مخفیگاه‌های تروریستهای مارکسیست اسلامی در تهران مورد شناسایی قرار گرفت و یکی از عاملان ترور ۳ نفر آمریکایی مقیم تهران در جریان برخورد مسلحانه با ماموران کشته شد.

ماجرا حدود ساعت ۷ صبح روز شنبه ششم شهریور ماه جاری هنگامی که ۳ نفر آمریکایی غیرنظامی مقیم‌ ایران در خیابان وثوق تهران نو مورد حمله عناصر تروریست واقع و کشته شدند. در همانروز حادثه با توجه به نوع عمل و مدارک بجای مانده از تروریستها و پوکه فشنگ های استعمال شده در جریان ترور آمریکایی ها از طرف مراجع مسئول اعلام‌ شد که جنایت از طرف بقایای متواری گروه مارکسیست های اسلامی انجام شده است.

سازمان‌های انتظامی با استفاده از نشانه هایی که در دست داشتند و نیز با پیگیری در زمینه شناسایی صاحب اتومبیل فولکس واگن مورد استفاده تروریستها، به اقدامات دامنه داری پرداخته و با تحقیقات مداوم از کسانی که نام آنان به عنوان دارنده این اتومبیل مطرح شده بود سرانجام آخرین فروشنده آنرا شناسایی نمودند. آخرین فروشنده اظهار داشت که اتومبیل خود را به یک نفر جوان فروخته و در بررسی هایی که به عمل آمد نشانی از خریدار جدید در دفاتر اسناد رسمی نبود و مسلم‌ شد که خریدار مذکور با هویت و شناسنامه جعلی به نام امیر کاظم کلوچه ای اقدام به خرید اتومبیل کرده است. با ارائه عکسهای موجود از خرابکاران متواری به آخرین فروشنده اتومبیل، وی به عکس یکی از متواریان عضو گروه مارکسیست های اسلامی به نام حسن آلادپوش اشاره و او را خریدار اتومبیل خود معرفی نمود.

این اطلاع آخرین تردیدها را در زمینه مشارکت بقایای متواری عضو گروه تروریست مارکسیست‌های اسلامی در حادثه قتل ۳ آمریکایی از میان برد و تلاش برای دستیابی به حسن آلادپوش و همدستانش تشدید گردید و با دستگیری دو نفر از کسانی که در مظان ارتباط با حسن آلادپوش بودند، ماموران سرانجام توانستند قرائنی را درباره محل های اقامت و تردد مشارالیه و چند نفر از همدستانش بدست آورند و مقارن ساعت ۲۱ شب پنجشنبه ۱۱ شهریور ماه هنگامی که در خیابان شهباز در صدد دستگیری این شخص برآمدند مشارالیه که خود را در محاصره مامورین دید بلافاصله با سلاح کمری شروع به تیراندازی، و سرانجام بر اثر تیراندازی متقابل از پای درآمد. از فرد کشته شده علاوه بر سلاح و نارنجک، دو جلد شناسنامه یکی به نام واقعی وی حسن آلادپوش و شناسنامه دیگر که جعلی و به نام امیرکاظم کلوچه ای بود و اتومبیل فولکس واگن با این شناسنامه جعلی خریداری شده بود بدست آمد.

ماموران با توجه به اطلاعاتی که از سایر افراد مرتبط با این شخص بدست آورده بودند موفق شدند که ۵ نفر از این افراد را بتدریج تا صبح روز جمعه ۱۲ شهریور دستگیر سازند. از تروریست‌های معدوم و دستگیر شده سه قبضه سلاح کمری، تعدادی نارنجک جنگی و تعدادی فشنگ بدست آمده و در مخفی گاه آنان دستگاه کامل چاپ و مقادیر قابل توجهی نشریات و اعلامیه های مضره و مدارک قابل بررسی کشف گردیده است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر